szombat, április 08, 2017

Tejszínes-narancsos máktorta


Hozzávalók 23 cm átmérőjű tortához:
a laphoz:

  • 15 dkg darált mák
  • 2 evőkanál liszt
  • 1/2 csomag (6 g) sütőpor
  • 5 tojásfehérje
  • 10 dkg porcukor

a narancsos krémhez:

  • 5 tojássárgája
  • 10 dkg aranybarna nádcukor
  • 1 csomag (4 dkg) vaníliaízű pudingpor
  • 3 dl tej
  • 10 dkg vaj
  • 3 evőkanál narancsszörp

továbbá:

  • kb. 15 babapiskóta
  • kb. 1 dl 100%-os narancslé

a mascarponés krémhez:

  • 5 dl tejszín (33% zsírtartalmú)
  • 1 csomag zselatinfix
  • 1 evőkanál cukor
  • 25 dkg mascarpone

a díszítéshez:





  • A mákot elvegyítettem az átszitált liszttel és sütőporral.
  • A tojásfehérjét kemény habbá vertem, a vége felé hozzáadtam az átszitált porcukrot.
  • Fakanállal óvatosan beleforgattam a mákos elegyet, és az alján sütőpapírral bélelt tortaformába öntöttem.
  • Előmelegített, 180 fokos sütőben 20-25 perc alatt készre sütöttem.
  • Pár percig a formában pihentettem, majd lepattintottam róla a karimát, és a lapot rácsra téve hagytam kihűlni.
  • A tojássárgáját krémesre kevertem a cukorral és a pudingporral, hozzáadtam a tejet, és kis lángon, állandóan kevergetve besűrítettem.
  • A vajat kihabosítottam, hozzádolgoztam a szörpöt és a kihűlt pudingot.
  • A mákos tésztáról eltávolítottam a sütőpapírt, és a lapot az időközben elmosogatott tortaformába helyeztem.
  • Ráhalmoztam a narancsos krémet, majd körkörösen kiraktam a narancslébe áztatott babapiskótával.
  • Folpackkal letakarva néhány órára hűtőbe tettem.
  • A tejszínt kemény habbá vertem, a vége felé hozzáadtam a cukrot és a zselatinfixet, majd óvatosan a mascarponéba forgattam.
  • A tortáról eltávolítottam a karimát, a krémmel vékonyan bevontam a süteményt.
  • A maradékot habzsákba töltöttem, és csókokat nyomtam a desszert tetejére.
  • Végül mákkal és kandírozott citrushéjjal hintettem meg.



Hozzávalókat az Aszaltgyümölcsök & Olajosmagvak ABC webshopjában tudtok beszerezni, a receptet pedig megtaláljátok a Kifőztük gasztromagazin februári számában is.

2 megjegyzés:

  1. Írtam már, hogy a mák a kedvencem? Hmmmmmmm csodaszép lett a tortád :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))) A mákot én is nagyon szeretem, finom ez a torta is. :)))

      Törlés