hétfő, december 28, 2015

Áfonyás banánkrém


Hozzávalók 6 pohárhoz:

  • 4 banán
  • 1 kis pohár (180 g) görög joghurt
  • 2 dl habtejszín (30%-os)
  • 10 dkg áfonyadzsem
  • 1 csomag (10 g) porzselatin
  • 2 dl narancslé (100%-os)

a díszítéshez:

  • édes tejszínhab
  • citromfűlevél




  • A megpucolt banánt felkarikáztam, a Russell Hubbs Illumina konyhai robotgép turmix tartályába tettem.
  • Hozzáadtam a joghurtot, a tejszínt, a dzsemet, és a sebességszabályozót 2-es fokozatra állítva egyneművé turmixoltam.
  • A zselatint elkevertem a narancslével, felforrósítottam, de nem forraltam, majd hideg vízfürdőn langyosra hűtöttem.
  • Ezután a tartály fedelén lévő mérőpoharat eltávolítva, a lyukon keresztül a banános turmixhoz öntöttem, miközben továbbra is 2-es fokozaton járattam a gépet.
  • Miután egynemű lett, a krémet a poharakba adagoltam.
  • 4-5 órán keresztül hűtőben dermesztettem.
  • Tálalás előtt citromfűlevéllel és tejszínhabbal díszítettem.


2 megjegyzés: