péntek, július 25, 2014

Kecskesajtos tökfőzelék rántott csirkemellel

Könnyed, liszt- és cukormentes főzelék finom rántott csirkemellcsíkokkal, összességében a diétásabb kategóriába tartozó főétel. A főzeléket kevéske nyírfacukorral ízesítettem, liszt pedig egyáltalán nem került bele, a kecskesajt kellően sűrítette és nem mellesleg finom ízt is adott neki. Kecskesajt helyett készülhet fetával is, nem fogja elrontani. :) A csirkemellcsíkok panírozásához durumlisztet és kukoricapelyhet használtam, és bár nálam olajban sült, természetesen süthetjük sütőben is. A recept megjelent a Kifőztük Magazin júliusi számában, sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
a főzelékhez:

  • 1,2-1,5 kg zsenge főzőtök
  • 4 evőkanál olívaolaj
  • 2-3 evőkanál fehérborecet
  • 1 evőkanál nyírfacukor
  • 1 kis csokor kapor
  • 20 dkg kecskesajt
  • 3 dl tejföl

a feltéthez:

  • 50-60 dkg csirkemellfilé
  • 5 dkg durumliszt
  • 2 tojás
  • 10-12 dkg kukoricapehely
  • olaj




  • A tököt megtisztítottam, végeit levágtam, meghámoztam, hosszában negyedeltem.
  • A belső, magos rész eltávolítása után nagy lyukú reszelőn lereszeltem, sóztam.
  • Felhevítettem az olívaolajat, hozzáadtam a tököt (nem kell kicsavarni).
  • Néhány percnyi párolás után ízesítettem fehérborecettel, cukorral, felaprított kaporral, majd tovább pároltam.
  • Végül rámorzsoltam a sajtot, hozzáadtam a tejfölt, alaposan elkevertem, hagytam még kicsit főni, közben szükség szerint ízesítettem még sóval, ecettel, cukorral.
  • A csirkemellet - nagyságtól függően - 4-5 hosszú csíkra vágtam, sóztam.
  • A tojásokat enyhén felvertem, a kukoricapelyhet késes aprítóval nem túl apróra daraboltam (maradhatnak benne nagyobb darabok).
  • Az előkészített húscsíkokat megforgattam durumlisztben, a tojásban, végül a kukoricapehelyben.
  • Bő, forró olajban ropogósra sütöttem.
  • A sajtos tökfőzeléket a rántott csirkemellcsíkokkal tálaltam.


17 megjegyzés:

  1. Nagyon szép guszta lett, és nem mellesleg egészséges is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, így kevesebb szénhidrátot viszünk a szervezetbe. :)

      Törlés
  2. Köszi, most nagyon jól jön minden ilyen recept :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, bizony jól jönnek ilyentájt az aktuális zöldséges receptek! :)

      Törlés
  3. Hmmm ... nagyon kívánatos! A kecskesajt biztosan nem rontotta el. Jó kaprosan, tejfölösen szeretem én is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom a kecskesajttal, és tejfölösen-kaprosan is nagyon szeretjük! :)

      Törlés
  4. Hú, ez nagyon kreatív, guszta étel!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Roza, kicsit más, mint a megszokott tökfőzelék! :)

      Törlés
  5. Hogy ez mennyire szépséges! Rántott húst még nem is készítettem főzelékhez-kipróbálós! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És milyen finom! :) Alapból rántott húst mi sem nagyon szoktunk főzelékhez sütni, ilyen kis csíkok viszont szerintem tökéletesen működnek feltétként! :)

      Törlés
  6. Így még én is megenném a tökfőzeléket... ;-)

    VálaszTörlés
  7. A héten én is főztem tökfőzeléket, de hagyományosan. Pedig de finom lehet kecskesajttal! Talán így a gyerekek is megennék...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tökfőzelék is azok közé az ételek közé tartozik, amit gyerekként nem nagyon szeretünk, aztán felnőtt fejjel rájövünk, hogy nem is rossz. :) Kecskesajttal - vagy fetával - készítve nem hagyományos ízű, de finom! :)

      Törlés
  8. Milyen jó ötlet a kecskesajt a főzelékbe, tetszik! Nagyon finom ebéd, bármikor elfogadnám. :)

    VálaszTörlés