vasárnap, április 03, 2016

Piskótatekercs

Akik régebben követik a blogot, tudják, hogy a gyerekeim miatt, a gyerekeimnek kezdtem el írni. Ennek az egyébként nagyon egyszerű, mégis nagyon finom süteménynek a receptje is miattuk, nekik kerül fel. Sok sikert hozzá! :)


Hozzávalók:
a tésztához:

  • 7 tojás
  • 7 evőkanál kristálycukor
  • 7 evőkanál liszt

továbbá:





  • A tojásfehérjét kemény habbá vertem, a vége felé 2 evőkanál cukrot is adtam hozzá.
  • A tojássárgákat a maradék cukorral krémesre kevertem.
  • Rászitáltam a lisztet, és kevés fehérjehabbal egyneműsítettem, majd laza mozdulatokkal beleforgattam a többi habot is.
  • Kb. 31 x 38 cm-es, sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam, és előmelegített, 180 fokos sütőben készre sütöttem.
  • A sütőből kivéve pár percig hűlni hagytam, majd konyharuhára fordítottam.
  • Eltávolítottam a sütőpapírt, és feltekertem a piskótát – így hagytam kihűlni.
  • Végül kitekertem, megkentem sárgabaracklekvárral, és újra felcsavartam.
  • Porcukorral meghintettem, szeletekre vágva tálaltam.


4 megjegyzés:

  1. Sajnos, nagyon gyorsan szokott elfogyni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Vicuska, ez nálunk is így szokott lenni, most is így volt! :)

      Törlés
  2. Ha gyorsan kell valami sütemény, a lekváros piskótatekercs ideális választás. Nem bonyolult, és mindenki szereti. :)

    VálaszTörlés