vasárnap, augusztus 05, 2012

Jégkrémbe zárt gyümölcsös tekercs

Nagyon finom, hűtött - mit hűtött, fagyasztott - desszert. Teljesen tökéletes ezekre a kánikulai napokra. Kicsit édes, kicsit magvas, kicsit tejszínes, kicsit gyümölcsös, összességében nagyon finom. A tésztájában alig van liszt, van viszont benne fahéj és finom magvak. A fagyasztott gyümölcsöt pedig fel sem kell engedni, csak fagyosan rászórni a tejszínre és feltekerni, aztán rögtön mehet a fagyasztóba. Tökéletes vendégvárásra is, hiszen előre el lehet készíteni, tálalás előtt néhány perccel kivesszük a mélyhűtőből, szeleteljük és már tálalhatjuk is. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 1 rúdhoz:
a tésztához:
  • 6 tojásfehérje
  • 25 dkg kristálycukor
  • 5 dkg rétesliszt
  • 1/2 evőkanál fahéj
  • 5 dkg fenyőmag
  • 5 dkg tökmag
  • 5 dkg hántolt napraforgómag
  • 5 dkg szeletelt mandula
a töltelékhez:
  • 4 dl tejszín
  • 25 dkg fagyasztott bogyós gyümölcs


  • A tésztához a tojásfehérjét kemény habbá vertem, majd hozzáadtam a cukrot is, tovább vertem 1-2 percig, fényesre, habosra.
  • A liszthez hozzákevertem a fahéjat.
  • A fenyő-, tök- és napraforgómagot aprítógépbe tettem, néhány fordulattal nem teljesen apróra vágtam (ha nincs aprítógépünk, le is lehet darálni).
  • A cukros habhoz óvatosan hozzáadtam a fahéjas lisztet és az aprított magvakat, és finoman beleforgattam.
  • Sütőpapírral bélelt, kb. 30 x 40 centis tepsibe simítottam, rászórtam a szeletelt mandulát, majd előmelegített, 180 fokos sütőben kb. negyedóra alatt megsütöttem.
  • A kész tésztát mandulás felével lefelé tiszta sütőpapírra borítottam, rácsra fektettem, hogy a levegő alulról is átjárja, így hagytam kihűlni.
  • A tejszínt kemény habbá vertem, majd a kihűlt süteményre kentem.
  • A fagyasztott gyümölcsöt rászórtam, és hosszában összetekertem.
  • Alufóliába csomagolva mélyhűtőbe tettem. Legalább 4-5 órát a fagyasztóban kell töltenie, ezután már bármikor tálalható.

16 megjegyzés:

  1. Igazi finomság!!! Ebben a melegben nagyon jól esne :)

    VálaszTörlés
  2. Nekem is jöhetne egy szeletke ebből ! Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  3. Óóóó, ez igen!! Gyönyörű, és hűsítő! Nagyon klassz recept. :)

    VálaszTörlés
  4. Erre csak ennyit tudok írni, hogy: hűűűha! :P

    VálaszTörlés
  5. Csodálatos!!! Magos, gyümölcsös és hideg, most pont nagyon jól esne! :))

    VálaszTörlés
  6. Már a neve is nagyon izgalmasan hangzik, csodaszép és nagyon jó ötlet:)

    VálaszTörlés
  7. Ez igen! Szuper jó desszert. A fahéjjal, a magokkal, a gyümölccsel nagyon fincsi lehet!

    VálaszTörlés
  8. Lányok, köszönöm, próbáljátok ki, nagyon finom hűsítő desszert! :) Ádám már kérte is, hogy máskor is csináljak, mert nagyon finom! :)

    VálaszTörlés
  9. Hankka, elviszem a receptet! Ki kell próbálnom, annyira guszta!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Roza, vidd csak nyugodtan, remélem, nektek is ízleni fog! :)

      Törlés
  10. Ez aztán nagyon finomnak hangzik, és látszik...frissitő ezekben a nagy melegekben ami még nálunk van!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk most nincs akkora kánikula, de azért most is jólesne egy szelet, kár, hogy rég elfogyott! :)

      Törlés