hétfő, július 30, 2012

Sajtkrémes-magos ropogós + Szeged

Rég sütöttem sós sütit, már kívántuk is. A nagy melegre való tekintettel most nem nagyon volt kedvem kelt tésztát sütni, így esett a választás erre az egyszerű ropogtatnivalóra. Ami nem is annyira ropogtatni való, lévén krémmel van megtöltve. Ha nem töltjük meg, akkor is jó kis sós rágcsa, úgy is tökéletes, viszont a tészta fűszerességéhez nagyon jól illik az egyszerű natúr sajtkrém. (A képeken látszik talán, hogy a krém nyugodtan lehet több is, így a hozzávalóknál már kétszeres adagot írok.) Tehát ízlés és kamrafüggő, hogy sima vagy krémes verzió, mindkettő finom. Sok sikert hozzá!

Csillu a Szegedi Egyetem Gazdaságtudományi Karának Pénzügy és számvitel szakán fog tanulni szeptembertől! Most ezerrel erre koncentrálunk, nagy változás ez mindannyiunk életében. Kollégium/albérlet, ösztöndíj, évnyitó, utazás, költözés... és ha ez nem lenne elég, még a jogosítványszerzés is folyamatban van. Mit ne mondjak, nem unatkozunk! :)


Hozzávalók kb. 40 darabhoz:
a tésztához:
  • 50 dkg finomliszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 25 dkg Rama margarin
  • 1 csapott evőkanál só
  • frissen őrölt bors
  • 2 tojássárgája
  • 12 dkg tejföl
  • 10 dkg trappista sajt
a tetejére:
  • tojásfehérje
  • szezámmag, lenmag
a krémhez:
  • 20 dkg natúr ömlesztett sajt (nálam Kőrösi)
  • 15 dkg trappista sajt


  • A liszthez hozzákevertem a sütőport, majd az egészet a gyúródeszkára szitáltam.
  • Hozzáadtam a sót, a borsot és a margarint, és jól összemorzsoltam.
  • Belekerült a tojássárgája, a tejföl és a reszelt sajt is, mindezt együtt tésztává gyúrtam.
  • Lisztezett deszkán 3-4 mm vastagra nyújtottam, megkentem az enyhén felvert tojásfehérjével, gazdagon megszórtam a len- és szezámmag keverékével.
  • Derelyevágóval kb. 4 x 4 centis négyzetekre szabtam.
  • Sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgattam, és előmelegített, 180 fokos sütőben kb. negyedóra alatt készre sütöttem a kis lapokat.
  • Amíg hűltek, lereszeltem a krémhez való sajtot és alaposan elkevertem a tömlős sajttal, habzsákba töltöttem.
  • Amikor a lapok kihűltek, felét leraktam a tiszta gyúródeszkára, a nyomózsákból egyforma adag sajtkrémet nyomtam rájuk, majd kissé összenyomva befedtem őket a maradék lapocskákkal.

18 megjegyzés:

  1. A MOTHER NIATT nem olvasható a receptek eleje, pedig érdekelne. Tudnád javítani?

    Zsuzsa

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsuzsa, próbálom javítani, addig is megoldás lehet a képernyő jobb oldalán alul a nagyítás pl. 75 %-ra állítása. Remélem, így már olvasható. :)

      Törlés
  2. Akkor nagy változás az életetekbe:) Nagyon fincsi ez a ropogtani való, és nagyon szép fotókat készítettél:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenkinek nagy változás, a költözőnek és a maradóknak is... :) A ropogós pedig tényleg fincsi, a nagyok vasárnap este jöttek haza és pillanatok alatt eltüntették szinte az összes sütit. :)

      Törlés
  3. A sok minden mellett azért volt türelmed ezekhez az apró sütikhez. A krém a csúcs benne, nagyon tetszik.
    Sok sikert a lányodnak:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajni, hamarabb készen van, mint gondolnád. Összeállítottam, kinyújtottam, szabtam, és amíg sült, tudtam mást is csinálni. :) A krémmel töltve pedig különösen finom, csak több krém kell bele, illetve el tudom képzelni másfajta krémmel is, pl. körözöttel. :)

      Törlés
  4. Üdvözöljük lányodat a szegedi egyetemista élet paradicsomában! Na nem én járok egyetemre, hanem húgom, aki szeptembertől harmadéves lesz a Szegedi Egyetem jogi karán. Szóval testközelből tapasztaltuk meg az albérlet keresés, költözés, ösztöndíj program fáradalmait. És míg mi az elején halálra izgultuk magunkat azon, hogy "Van mit ennie ennek a gyereknek? Van elég pénze? Nem fázik? Kiismeri magát abban a nagyvárosban?", addig ő boldogan vetette bele magát az egyetemi klubok pörgős éjszakai életébe és nem értette, mit parázunk?! Nagyon hamar barátokra tett szert, ami megkönnyítette a boldogulását és még tanulni is maradt ideje (4,7 volt az átlaga)! Szóval semmi para, tök jó lesz neki!...a ropogósod pedig szenzációs, el is készítem, hiszen megint van pár sportesemény a TV-ben!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is ugyanez a helyzet: mi, felnőttek (különösen én) agyonizguljuk magunkat, hogy minden rendben legyen, a fiatalok pedig ezerrel pörögve várják az egyetemista éveket. Valahogy nálunk a gimi is úgy alakult, hogy szinte senkit nem ismert Csillu, végül pedig talán életre szóló barátságok köttettek. Most sincs ismerős, de remélem, itt is hamar megszokik és beilleszkedik a közösségbe. A ropogós pedig fini, szerintem nektek is ízleni fog! :)

      Törlés
  5. Nagyon finom lehet :) Gratulálok, lányzónak. Én nagyon boldog éveket töltöttem ott :) Fantasztikus hangulat, igazi egyetemi város. Biztos boldogulni fog. Szuper helyek vannak, elég jó étkezési lehetőségek. A BOci tejivót na hagyja ki , nekünk törzshelyünk volt. Oh azok a régi szép idők :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Vikvi, olyan biztató, hogy mindenkitől jókat hallok Szegedről, így egy fokkal könnyebb lesz elengedni a leányzót. Jövő héten talán megyünk is, megkeresem az említett tejivót! :)

      Törlés
  6. Tetszik a süti. Gratulálok a lányodnak! :)

    VálaszTörlés
  7. Sok sikert az iskolakezdéshez, izgalmas időszak ez:) Nagyon tetszik a ropogós, szerintem üresen is ízlene!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erika, köszönjük! :) Üresen is finom a süti, de nekünk különösen ízlett a sajtkrémmel, csak az enyémtől mindenképpen több krém kell bele! :)

      Törlés
  8. Nagyon tetszik a recept, nemcsak finom, szép is! Gratulálok a "gólyának", jó buli lesz!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük, remélem, jól fogja érezni magát! :)

      Törlés