szombat, július 21, 2012

Krémes sárgabaracktorta + blogszülinap

Ma egy éves a blogom! :) Egy évvel ezelőtt, 2011. július 21-én született az első bejegyzés. Már többször említettem azt, hogy alapvetően azért kezdtem el blogot írni, hogy a gyerekeim számára megörökítsem az általam készített ételek, italok, desszertek elkészítésének módját, hozzávalókat, stb. Ez olyannyira igaz, hogy Ádám szokta is hangsúlyozni, amikor egy általa különösen kedvelt étel kerül asztalra, hogy feltétlenül kerüljön fel a blogra, hogy ha majd sor kerül rá, ő is tudja, hogyan kell elkészíteni. Aztán egyszer csak bejelentkezett olvasóként Gerdi, majd Petra, Vicuska és szépen sorban a többiek. Óriási megtiszteltetés számomra, hogy kíváncsiak vagytok rám, olvassátok a bejegyzéseimet, megjegyzéseket hagytok. Nagyon örülök, hogy a blog által sok kedves, aranyos bloggerinával ismerkedtem meg. Sokat tanultam is az egy év alatt, új technikákat, új recepteket ismertem meg, és lettek a blogon keresztül megismert ételek családi kedvencek. Köszönöm, hogy látogattok, és szeretettel látlak benneteket egy-egy szelet tortára virtuálisan. :)

A blog kapott a szülinapjára a gyerekeimtől egy új "ruhát". Az elkészítésben közreműködött Anna, akinek ezúton is köszönöm a szép hátteret, nagyon tetszik! Én pedig egy krémes sárgabaracktortát sütöttem, ami amilyen csúnyácska, annyira finom. Elkövettem azt a hibát, hogy egyszerre sütöttem-főztem-takarítottam-vasaltam, így a barack épp annyival csücsölt tovább a forró vízben, amitől már túl puha lett, illetve a megszokott tejszínhab helyett kipróbáltam egy újfajtát, ami a habfixáló ellenére is megadta kicsit magát. Mindezek ellenére a torta nagyon finom, legközelebb más gyümölccsel is kipróbálom, remélem akkor már mutatósabbra is sikerül. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
a tésztához:
  • 18 dkg finomliszt
  • 10 dkg Rama margarin
  • 20 dkg túró
  • 1 evőkanák kristálycukor
a töltelékhez:
  • 1 kg sárgabarack
  • 6 dl habtejszín
  • 2 evőkanál kristálycukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 csomag habfixáló
  • 1-2 evőkanál narancslé
a díszítéshez:
  • porcukor
  • apró levélkék
  • kandírozott narancshéjkockák


  • A lisztet átszitáltam, összemorzsoltam a margarinnal, majd az áttört túrót és a cukrot is hozzáadva egynemű tésztává gyúrtam.
  • Három részre osztottam, egyesével folpackba csomagolva fél órára hűtőbe tettem.
  • A hűtőből kivéve mindegyiket kb. 26 centi átmérőjű kerek lappá nyújtottam, sütőpapírral bélelt tepsire tettem, és kb. 200 fokos sütőben 12-13 perc alatt megsütöttem, majd hagytam a lapokat kihűlni. (Miután végtelenül kétbalkezes vagyok, szabályos kört sem tudok nyújtani, ezért ici-picit nagyobbra nyújtottam a lapokat, rátettem a 26 centis kapcsos tortaforma alját, ezt körbevátam, így nyertem szabályos kör alakú lapokat. :)
  • A töltelékhez a sárgabarackokat megmostam, néhány percre forró vízbe mártottam, majd lehúztam a héjukat.
  • A gyümölcsöket félbevágtam, kimagoztam, felszeleteltem.
  • A tejszínt habbá vertem, hozzáadtam a kétféle cukrot, a habfixálót és a narancslevet.
  • Az egyik tésztalapot tálra fektettem, a krém egyharmadát nyomózsákba töltöttem.
  • Először a lapra körben tetszőleges mintát formázva krémet nyomtam, majd a maradék krémet a lap többi részére halmoztam.
  • Ráterítettem a gyümölcshús harmadát, majd befedtem a második lappal.
  • Erre került a krém és a barack második harmada, majd befedtem a harmadik lappal.
  • A krém harmadik részét kis halmokban a lap tetejére nyomkodtam, körben díszítettem a lap szélét is.
  • A maradék barackkal és kandírozott narancshéjkockákkal kiraktam a torta tetejét, apró levélkékkel díszítettem, végül megszórtam porcukorral.
  • Pár órát - akár egy éjszakát - érdemes pihentetni, hogy összeérjenek az ízek és a lap megpuhuljon a gyümölcstől és a krémtől.

25 megjegyzés:

  1. Gratulálok a szülinaphoz :) és kívánom, hogy az egy év alatt elkészített finomságok után még sok-sok remek étellel-itallal örvendeztesd meg a családodat és blogtársaidat.
    Szép lett az "új ruha", ügyes lányod van.

    VálaszTörlés
  2. Még csak annyit, hogy nem is lett csúnyácska a tortád, sőt nagyon is szép :)

    VálaszTörlés
  3. Boldog blogszülinapot Neked! És csatlakoznék az előttem szólóhoz, szerintem is szép a tortád, nyelek is nagyokat...! :)

    VálaszTörlés
  4. Emlékeszem, nagyon is! Hihetetlen, hogy már egy év telt el! Szeretettel gratulálok és kívánom, hogy még sokáig örömöd leld a blogolásban. :))
    A torta gyönyörű!!!! :)))

    VálaszTörlés
  5. Gratulálok a blogszülinapod alkalmából! Sok sikert és kívánom hogy nagyon sokáig örömmel süssél-főzzél és természetesen mutasd is meg nekünk! A tortád nagyon finom lehetett!

    VálaszTörlés
  6. Hát ez egyáltalán nem csúnyácska, sőt nagyonis megkívántam! :) Gratulálok a blogszülinapohoz, még sok bejegyzést kívánunk :)

    VálaszTörlés
  7. Kedves Hankka, kívánok Neked még sok boldog blogszülinapot! Azóta is örömmel jövök hozzád, mert mindig ilyen finomságokat találok itt, mint ez a torta is. Igenis nagyon szép! Látnád az én ma készült tortámat:-))) Talán meg sem mutatom, annyi bakit követtem el sütése közben...
    Köszönöm a virtuális szeletet, nagyon finom:-)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon Boldog Blogszülinapot kívánok!:) Szép a torta is és bár nem olyan régen bukkantam rá a blogodra, nagyon szívesen kukkantok ide be!:) Csak így tovább!

    VálaszTörlés
  9. Boldog blogszülinapot! Gyönyörű lett a torta!! :) Most, hogy mondod, az enyém is nemrég volt egy éves!! :DDD Nahát, el is felejtettem. Hogy megy az idő!! :)

    VálaszTörlés
  10. Gratulálok a blog szülinapod alkalmából. A blog új ruhája igazán szép,tetszik.
    A torta csoda szép,nevez vele a barackos süti versenyre a facebookon.

    VálaszTörlés
  11. Boldog Blogszülinapot kívánok én is, bár én nemrég kerültem a blogodra, de nagyon tetszik amit látok:) Még sok - sok blogévet kívánok.
    A háttérről csak annyit szeretnék mondani, hogy a bal oldali mintánál nehezen olvasható az írás, nem rosszindulatból mondom, hátha lehet javítani rajta:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a jelzést, először nem értettem, aztán egy másik gépen is megnéztem a blogot és megértettem, miről beszélsz. Próbálom javítani, de ha kicsinyíted mondjuk 75 %-ra, akkor szépen olvasható a bejegyzés szövege is! :)

      Törlés
  12. Nagyon aranyosak vagytok, köszönöm a kedves szavakat! Jövőre, veletek, ugyanitt! :D

    VálaszTörlés
  13. Szép az új "köntös", gyönyörű a torta, tombol a nyár, érik a sárgabarack...kell ennél több?! BOLDOG 1. SZÜLINAPOT és még nagyon sokat így, velünk együtt!:)

    VálaszTörlés
  14. Gratulálok a szülinaphoz!:) Az új ruha pedig igazán kellemes:)
    A tortád pedig pont úgy jó, ahogy van!:))

    VálaszTörlés
  15. Gratulálok, ez a torta pedig igazán jól megy ehhez a jeles alkalomhoz!

    VálaszTörlés
  16. Boldog blogszülinapot!!! :)
    A torta mennyei lehet, a könnyű, habos és nem vajas krémmel! Ugye milyen hamar eltelt egy év?? :)) Még sok ilyet kívánok!

    VálaszTörlés
  17. Gratulálunk! Köszönjük ezt a fincsi tortaszeletet. Ha nem mondod, nem is tudunk a hibáról:) Örvendeztess még továbbra is finom falatokkal, csakúgy mint eddig:)

    VálaszTörlés
  18. Boldog blogszülinapot:)nagyon guszta a tortád!

    VálaszTörlés
  19. Mégegyszer köszönöm, virtuális puszi mindenkinek! :)

    VálaszTörlés
  20. Drága Hankka, erre még a nyaralásból is muszáj írnom! :-) Isten éltesse a blogot és persze Téged is, vele együtt, remélem, hogy még nagyon-nagyon-nagyon sokáig olvashatjuk ezeket a csodás, finom, és "anyabarátan" nem faksznis, mégis nagyszerű finomságokról szóló leírásokat. Szeretettel ölellek még messziről is, ezért írok most így "névtelenül" :-) Puszik: Levendulalány (Évi)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Évi, csillog a szemem az örömtől és a meghatódottságtól (elsősorban utóbbitól)... Annyira aranyos vagy, hogy benéztél és még köszöntöttél is! Nagyon örülök, hogy - bár csak virtuálisan - megismertelek, az pedig külön öröm számomra, ha szívesen látogatsz és megtetszik egyik-másik recept! :) További nagyon jó nyaralást és pihenést, és azért várlak már nagyon vissza! :) Sok puszi: Hankka

      Törlés
  21. Nem volt időm mostanában nézelődni, így majdnem lemaradtam a blogszülinapodról... Ha picit késve is, de gratulálok a blogod 1. szülinapja alkalmából, és még nagyon sok szép és sikeres blogos éveket kívánok Neked! Jó sütést-főzést továbbra is! Jövök mindig, most is jöttem a virtuális tortaszeletemért - még ha picit késve is, de itt vagyok. :)
    Ja és a torta szerintem szép lett, és az íze... mennyei lehetett a hozzávalókat látva. :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabi, drága vagy, nagyon köszönöm! :) Remélem, még sokáig "járhatunk" egymáshoz! :)

      Törlés