szombat, november 21, 2015

Marcipános keksz


Hozzávalók kb. 60 darabhoz:

  • 25 dkg liszt
  • 15 dkg vaj
  • 2-3 teáskanál vaníliás cukor
  • 1 csipet só
  • 10 dkg marcipánmassza
  • 1 tojássárgája




  • A lisztet gyúródeszkára szitáltam, hozzáadtam a cukrot és a sót.
  • Beledaraboltam a vajat, elmorzsoltam, majd a lereszelt marcipán és a tojássárgája hozzáadásával egynemű tésztát gyúrtam.
  • Folpackba csomagolva 1 órára hűtőbe tettem.
  • Kisebb adagokban 3-4 mm vékonyra nyújtottam, szaggattam, mintáztam.
  • Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam, és előmelegített, 170 fokos sütőben kb. 10 perc alatt készre sütöttem.
  • Az édesebb ízek kedvelői több cukrot is tehetnek a tésztába.



A recept megjelent a Kifőztük gasztromagazin novemberi számában is.

4 megjegyzés:

  1. Kedves ötlet!!! Szeretem a sütikben a marcipánt, krémben is finom. Ugyanakkor mint tortabevonatot nem kedvelem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tortabevonatként én sem szeretem, olyan mennyiségben és töménységben már nekem is sok. De krémekben, töltelékekben imádom. :)

      Törlés