hétfő, július 21, 2014

Áfonyás-juharszirupos palacsinta

Palacsintázunk? :) A bejegyzés írása közben jöttem rá, hogy ma három éve kezdtem a blogot írni, úgyhogy - torta híján - szeretettel látlak benneteket egy kis áfonyás-juharszirupos palacsintára. :) A tavalyi nagy buli után idén csak így, nagyon szolidan emlékezem meg az évfordulóról. Mostanában kevés idő jut a blogra, de ahogy látom, sokan vagyunk ezzel így. :) Köszönöm, hogy látogattok, olvastok, hogy "beszélgetünk" és hogy tanulhatunk egymástól. :) Jövőre, veletek, ugyanitt! :) A palacsinta receptje megjelent a Kifőztük Magazin júliusi számában is, sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
a palacsintához:

  • 2 tojás
  • 1 kávéskanál juharszirup
  • 5 dkg vaj
  • 1,2 dl tej
  • 20 dkg liszt
  • 6 g sütőpor
  • 15 dkg áfonya

a sütéshez:

  • kevés olaj

a tálaláshoz:

  • 3-4 dkg vaj
  • juharszirup




  • A tojásokat kettéválasztottam, a sárgájukat ízesítettem sóval, elkevertem a juharsziruppal és a felolvasztott, de már nem meleg vajjal.
  • A tejet és a sütőporral elvegyített lisztet felváltva, kisebb adagokban a tojásos masszához kevertem, végül beleforgattam a tojásfehérjékből felvert kemény habot is. (Sűrű nokedlitészta állagúnak kell lennie.)
  • Kis teflonserpenyőben kevés olajat hevítettem, és a szokottnál vastagabb, kb. 11 cm átmérőjű palacsintákat sütöttem a masszából úgy, hogy miután a tésztát a serpenyőbe szedtem, megszórtam áfonyaszemekkel, majd megfordítva a másik oldalát is megsütöttem.
  • A palacsintákat egymásra rétegeztem (nekem ebből a mennyiségből 8 palacsintát sikerült sütnöm), közéjük és a torony tetejére is kis darabka vajat tettem.
  • A juharszirupot külön kínáltam hozzá, de a desszert tetejét is meglocsolhatjuk vele.


19 megjegyzés:

  1. Boldogságos blogfordulót Neked és még nagyon sok ilyet! :) Gyönyörű látvány a palacsintád, de jól esne most reggelire... :-P Sajnos nekem is kevesebb az időm a saját és mások blogjára is, de azért igyekszem mindenre időt szakítani.... :)

    VálaszTörlés
  2. Boldog szülinapot a blogodnak. Ez a palacsinta méltó az ünneplésre. Hol vettél juharszirupot? A fiam már egy ideje nyúz érte... :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most olyan szerencsés helyzetben voltam, hogy a testvéremék hoztak Amerikából, de szerintem a nagyobb multikban is kapsz. :)

      Törlés
  3. Hankka, köszönöm a meghívást, szívesen falatozok a palacsintából:-)
    Még sok boldog blogszülinapot kívánok!

    VálaszTörlés
  4. Jaj de meseszép!!!

    Boldogságos blogszületésnapot, és még soksoksok gyertyát kívánok a virtuális tortára :-))

    VálaszTörlés
  5. Csintázni?? Mindig! Vidám blogszületésnapot Hankka!!

    VálaszTörlés
  6. Még nagyon sok boldog blogszülinapot kívánok :) Juharszirupos palacsinta pedig mindig jöhet, imádom :)

    VálaszTörlés
  7. Torta formájú szülinapi palacsinta, telitalálat egy születésnap megünnepléséhez. Igen, jövőre veled, ugyanitt! Boldogságos blogszülinapot kívánok!

    VálaszTörlés
  8. Sok boldog blogfordulót neked :) Mennyei lett a palacsintád :) Mi is nagyon szeretjük. A kisfiam a legnagyobb palacsintaevő a családban :)

    VálaszTörlés
  9. Palacsinta? Bármikor! Főleg, ha "ünneplős"! Boldog blogszülinapot! :)

    VálaszTörlés
  10. Boldog blogszülinapot és további sikeres blogolást kívánok!
    Nagyon finom lehetett ez a palacsinta! Imádom az áfonyát minden módon, és a juharszirupot is.

    VálaszTörlés
  11. Boldog blogszülinapot és szép nyarat! Isteni lehet ez a palacsinta! :)

    VálaszTörlés
  12. No ezt nem mutatom meg a gyerekemnek, mindegy neki ilyen, csak palacsinta legyen! :-DD Ez meg különösen guszta!

    VálaszTörlés
  13. Boldog Évfordulót ! :) - és további sikeres blogolást kívánok.

    VálaszTörlés
  14. Csodaszép palacsintákat készítettél! Nagyon boldog blogszületésnapot kívánok!

    VálaszTörlés
  15. Boldog blogszülinapot! :) A palacsintát szívesen fogadom (jó is lenne most), köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  16. Lányok, nagyon aranyosak vagytok, köszönöm mindenkinek a kedves hozzászólást! :)))

    VálaszTörlés
  17. Áfonyás palacsintát én is szoktam készíteni, imádom!
    Csodás a fotód!!

    Picit rég jártam nálad, de most aztán visszanézek mindent. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon fincsi a palacsinta áfonyával, nekünk is bejött! :)

      Törlés