vasárnap, október 06, 2013

Narancsos-csokoládés falatok

Arra az esetre, ha van két felesleges, esetleg kissé már megfáradt narancsotok. :) Vagy ha gyorsan kell édességet varázsolnotok az asztalra. :) Vagy egyszerűen csak szeretnétek egy fincsi sütit enni. :) Tudom-tudom, látványra nem tartozik a legszebb sütik közé, de higgyétek el, nagyon finom, eteti magát rendesen. A fotókon nem igazán látszik, de a történet úgy kezdődik, hogy kend ki vajjal a tepsit és hintsd meg mandulalapokkal. Ugye, el tudjátok képzelni a narancsos piskótát alján a pirult mandulával, rajta a finom csokiöntet és újra mandulalapok?! :) Én most tényleg falatkákra, kb. 2 x 2 centis kockákra vágtam, de természetesen lehet nagyobb kockákra, háromszögekre, rombuszokra, stb. is szeletelni. Sőt, szerintem érdemes nagyobb tepsiben dupla adaggal indítani. Sok sikert hozzá! :)))


Hozzávalók egy kb. 24 x 24 centis tepsihez:
a tepsibe:
  • kevés margarin
  • 5 dkg szeletelt mandula
a tésztához:
  • 2 tojás
  • 8 dkg porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 2 narancs
  • 15 dkg margarin
  • 1 csomag sütőpor
  • 25 dkg rétesliszt
a tetejére:
  • 5 dkg margarin
  • 2 evőkanál víz
  • 12 dkg porcukor
  • 5 dkg keserű kakaópor
  • 1 tojásfehérje
  • 2,5 dkg szeletelt mandula


  • A tepsit alaposan kikentem margarinnal és az aljára szórtam a mandulalapokat.
  • A tésztához való margarint felolvasztottam, hagytam lehűlni.
  • A tojásokat habosra, krémesre kevertem a porcukorral és a vaníliás cukorral.
  • Az alaposan megmosott narancsok héját lereszeltem, levüket kifacsartam (nekem bő 1,5 dl lett), mindkettőt a tojásos keverékhez adtam a kihűlt, olvasztott margarinnal együtt.
  • Végül a sütőporral elkevert rétesliszt került a tésztába, fakanállal eldolgozva.
  • A tésztát a vajas-mandulalapos tepsibe öntöttem, és előmelegített, 175 fokos sütőben 25 perc alatt megsütöttem.
  • A sütőből kivéve hűlni hagytam.
  • A mázhoz lábasban felolvasztottam a margarint a vízzel, hozzákevertem a porcukrot és a kakaóport, és kis lángon szép, egynemű masszává főztem.
  • A tojásfehérjét kemény habbá vertem és a forró csokimázba forgattam, elkevertem.
  • A forró mázat a már csak langyos sütemény tetejére öntöttem, finoman elegyengettem, majd megszórtam a mandulalapokkal és hagytam kihűlni.
  • Apró kockákra szeletelve kínáltam.

34 megjegyzés:

  1. Csak annyit tudok mondani, hogy azt a mindenit!

    VálaszTörlés
  2. Csorog a nyálam, ahogy olvasom a receptet és nézem a képeket! Szeretnék belőle enni! :)

    VálaszTörlés
  3. Igazi finomságot "varázsoltál" ismét! Méghogy nem látszik a kép alapján? Nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
  4. Egyszerűen nagyszerű! Olyan szépek a színei, meg a terítőé is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban az egyszerűen nagyszerű kategória, jómagam is meglepődtem, milyen fincsi! :)

      Törlés
  5. Szerintem nagyon jól néz ki, és az is látszik rajta, hogy isteni finom :)
    Ez egy nagyon jó kis recept, tetszik :)

    VálaszTörlés
  6. Hát, ezek igazán gyönyörűek, nekem tetszenek..., és fincsi lehet tényleg...

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jól hangzik, kipróbálós lesz! :)

    VálaszTörlés
  8. Uhh, ez mennyire finom lehet! Annyira csodaszép színe van! Nem akarsz cukrászdát nyitni, telis-tele ilyen csodákkal? Törzsvendég lennék, komolyan! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A narancstól ilyen szép sárga! :) A cukrászdába vállalsz tortasütést?! :)))

      Törlés
  9. Én imádom az ilyen kis kockákra vágott sütit, mert könnyedén bekapkodhatunk belőle 3-4 darabot is egymás után! ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pont így kapkodom én is, megint arculcsapva a fogyókúrát! :)))

      Törlés
  10. Ez marha jó lehet (sóhajtozós smiley) :-))) Az egyik kedvenc kombinációm a csoki+narancs duó :-))

    Ráadásul gyönyörűséges szép!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg nagyon jó párosítás, nem is gondoltam, hogy ilyen finom lesz! :)))

      Törlés
  11. Majd teszek róla, hogy legyen 2 darab felesleges narancsom :D, biztosan elfogom készíteni (ezt is)! :)

    VálaszTörlés
  12. Ha tudtam volna, hogy ilyen szépséget készítesz (ismételten :),
    beugrottam volna este egy darabkára (a fürdőzésből hazafelé :)!
    :D :D :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha tudtam volna, hogy erre jártok, meg is invitáltalak volna egy-két falatra meg egy jó kis beszélgetésre! :) Legközelebb tessék hamarabb szólni! :)

      Törlés
  13. Csodás színe van! Sajnos az ízét csak elképzelni tudom, de a kombináció nagyon jó, csakis finom lehet:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A narancstól ilyen szép színű, az ízpáros pedig tényleg nagyon fincsi! :)

      Törlés
  14. Már ránézésre is olyan lélekvidító sütike. Hát ha még meg is kóstolhatnám. Listás!

    VálaszTörlés
  15. Remekeltél Hankka, a narancs íz nagyon harmonizál a csokival, számomra nyerő sütike :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Abszolút összeillő ízek, nálunk is nyerő lett! :)

      Törlés
  16. Dehogynem szép Hankka!! Nálad mindig minden sütemény annyira szép és olyan precízen van tálalva és szeletelve.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Gabi, ezt pont Te mondod? :))) Köszönöm! :)

      Törlés