szombat, június 01, 2013

Kapros-túrós rózsa

Szép lassan talán vissza tudok térni a blogra, ha még nem is olyan intenzitással, mint korábban. :) Azért az elmúlt időszakban is sütöttem-főztem, és egy-két ételt/süteményt le is fotóztam. Ilyen ez a finom és mutatós péksütemény is, még a pünkösdi hosszú hétvégén készült a családnak. Kolléganőmtől kaptam friss, zsenge kaprot, így a tölteléket nem citrommal, hanem kaporral ízesítettem, nagyon finom lett így is. Az eredeti receptet Illéskrisznél találtam, ezer köszönet érte. :) Minimális változtatással készült, a formázásról nagyon jó fázisfotókat találtok Krisztinél. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 12 darabhoz:
a tésztához:

  • 1 csésze tej (a csésze űrmértéke: 180 ml)
  • 2 evőkanál kristálycukor
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1/2 csésze olaj
  • 1/2 csésze joghurt
  • 50 dkg liszt
  • csipetnyi só
  • 1 tojás

a töltelékhez:

  • 25 dkg tehéntúró
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 2 evőkanál kristálycukor
  • csipetnyi só
  • 1 tojássárgája
  • 1 csokor kapor

a tetejére:
  • porcukor



  • A tejet meglangyosítottam, feloldottam benne a cukrot.
  • Kb. egy decinyi cukros tejbe belemorzsoltam az élesztőt és hagytam felfutni.
  • A maradék tejhez hozzáadtam az olajat és a joghurtot, és kézi habverővel egyneművé kevertem.
  • A lisztet tálba szitáltam, hozzáadtam a sót, az előzetesen külön kikevert tojásokat, a joghurtos keveréket és a felfutott élesztőt.
  • Tálas mixer dagasztókarjával alaposan kidagasztottam, majd letakarva, meleg helyen kelni hagytam.
  • Közben elkészítettem a tölteléket: a túróhoz hozzáadtam a kétféle cukrot, a sót, a tojássárgát és az előzetesen megtisztított, felaprított kaporzöldet, és kézi mixerrel elkevertem.
  • A megkelt tésztát gyúródeszkára borítottam, átgyúrtam, 12 részre osztottam és mindegyikből gombócot formáltam.
  • A kis gombócokat hagytam kelni, majd egyesével kb. tenyérnyi átmérőjű körré nyújtottam.
  • Egymástól egyforma távolságra négy bevágást ejtettem a tésztakörök szélén, középre halmoztam a töltelék 1/12-ed részét, majd a tésztacikkeket egymásra hajtva kialakítottam a rózsaformát.
  • Sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam, letakarva fél óráig kelni hagytam.
  • Előmelegített, 175 fokos sütőben kb. 25 perc alatt sültek készre.
  • Amikor kihűltek, porcukorral meghintve kínáltam őket.


17 megjegyzés:

  1. Jajj, de szépek:) Szívesen megkóstóltam volna:)

    VálaszTörlés
  2. Mennyei falatokat készítettél! Örülök, hogy újra itt vagy! :)

    VálaszTörlés
  3. De szépek! Már jó ideje tervezgetem a kapor kipróbálását édes sütiben, de még nem jutottam odáig. Ha rászánom magam, jövök a receptért!
    Ha időd engedi, nézz be hozzám, légy szíves, egy játékban való részvételre szeretnélek felkérni!

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű darabok! Ezt a formázást én is kipróbálom! :)A kaprot én csak túró nélkül szeretem,kedvencem a kapros dübbencs:)

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű sütit készítettél-mondjuk nem is láttam még Nálad másfélét! :) :) :)

    VálaszTörlés
  6. Hú, mennyivel szebbek az enyémeknél! :-)) Örülök, hogy hamarosan teljes intenzitással visszatérsz! :-))

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörű rózsák, igazán harapnivalók! :-DDD Jó, hogy újra hoztál valami finomat!!

    VálaszTörlés
  8. Örülök, hogy látlak és hogy tudsz jönni a blogodra és egyből egy ilyen gyönyörűséggel:) Csodaszépek és irtó finom lehet, ha lesz túróm újra, biztosan megsütöm:)

    VálaszTörlés
  9. Örülök, hogy itt vagy! Szépek nagyon a rózsák! Imádom a kapros sütiket:-)

    VálaszTörlés
  10. Imádom a kapros túrós süteményt ijen rózsaformában pedig gyönyörűen néznek ki.És olyan jó hogy visszatérsz lassan sűrűn járok nállad.

    VálaszTörlés
  11. Mindenkinek köszönöm a kedves szavakat! :)

    VálaszTörlés
  12. Hankka, ez gyönyörű, és a fotókon átjön, hogy milyen jó pihe-puha a tésztája.

    VálaszTörlés