hétfő, március 04, 2013

Sportszelet

A klasszikus. Szinte minden általam ismert blogon találkoztam már vele, és a receptek is megegyeznek, a hozzávalóknál a vaj és a kakaópor mennyiségében vannak ugyan pici eltérések, de ezt leszámítva mindannyian ugyanúgy készítjük ezt a nagyon finom, sütés nélküli desszertet. Nálunk is többször készült már, most viszont meg is örökítettem, és a gyerekek kérésére felkerül a blogba - az utókor számára. A megadott méretű tepsiben a megadott mennyiségű hozzávalókkal készítve a képeken látható magasságot érjük el (mi így szeretjük, kicsit talán vastagabbnak mondható tésztával). Sok sikert hozzá!


Hozzávalók egy kb. 27 x 38 centis tepsihez:
a "tésztához":

  • 4 dl tej
  • 50 dkg vaj
  • 40 dkg kristálycukor
  • 4 evőkanál rum
  • 1 kg darált háztartási keksz
  • 8 evőkanál keserű kakaópor

a tetejére:

  • 18 dkg ét tortabevonó
  • szűk 2 evőkanál olaj
  • szórócukor (opcionális)


  • A darált háztartási kekszet elkevertem a kakaóporral.
  • Egy nagy lábasban melegíteni kezdtem a tejet, hozzáadtam a vajat és a cukrot is, és állandóan kevergetve majdnem forrásig hevítettem, ezalatt felolvadt a vaj és a cukor is.
  • A tüzet elzárva alatta hozzáadtam a rumot, beleöntöttem a kakaós kekszet is, és alaposan elkevertem.
  • A meleg masszát a tepsibe "öntöttem", majd elegyengettem, végül egy sima habkártya segítségével szép egyenletesre, vízszintesre simítottam a tetejét.
  • Hagytam kihűlni.
  • A mázhoz vízgőz fölött megolvasztottam a tortabevonót, hozzáadva az olajat is.
  • A kihűlt kekszes alapot bevontam a csokimázzal, majd mielőtt teljesen megdermedt volna, szórócukorral díszítettem, így hagytam készre dermedni.
  • Kockákra vágva kínáltam.

20 megjegyzés:

  1. Milyen tökéletesek lettek!! Előbb vagy utóbb, kénytelen leszek én is elkészíteni:))

    VálaszTörlés
  2. Ó igen , ez nagyon finom! Guszta nagyon van mibe harapni! De jó is lenne most !

    VálaszTörlés
  3. Majd a te recepted alapján fogom elkészíteni én is:-) nagyon szépek!

    VálaszTörlés
  4. Ismét egy gyönyörű desszert (és fotók :); ilyet már csináltam én is, szerintem az egyik legfinomabb sütés nélküli! Gratula-ismét :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megcsináltam (nem bírtam ki), a recept jobb, mint az enyém, úgyhogy megtartom-Te pedig Magad erőben, egészségben, hogy sok ilyet ossz még meg! :D :D :D

      Törlés
    2. Zsuzsa, köszi, láttam nálad, nagyon guszta lett! :)

      Törlés
  5. Hajjaj! Ez el kell készítenem! De nincs háztartási kekszem. :(( Viszont 3 hét múlva megyünk haza és akkor hozok egy kilót és elkészítem, akár már ott Húsvétra! :-))

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép gusztusos szelek! Sütés nélküli desszerteket én is szeretek készíteni, de ez még eddig kimaradt :)

    VálaszTörlés
  7. Kész vagyok a hibátlan, mértani pontosságú sütijeidtől :-)

    Gyönyörűségesek, mint mindig :-) Egyszer vendégségben kóstoltam is ilyet, onnan tudom, hogy milyen finom!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon örülök, hogy a gyerekek meggyőztek arról, hogy kiposztold ezt a finomságot, nekem ugyanis még nem volt sportszelet receptem! Legutóbb az iskolai farsangon kóstoltam az egyik anyuka által készített verziót és nagyon ízlett! Most már én is el tudom készíteni! Köszi a receptet!!!:)

    VálaszTörlés
  9. Milyen egyformák, nagyon szépek lettek. :)

    VálaszTörlés
  10. A lányom sokszor készít ilyet és nagyon jól elkészíti:))

    VálaszTörlés
  11. Nagyon-nagyon guszta ez a fotó! Most szívesen bekapnék pár kockát. :))

    VálaszTörlés
  12. Megint szemet gyönyörködtető a fotó a sütiről, illetve- mint mindig! Finom és sütni sem kell! Jól mutat a tetején a szórócukor, hol találtál ilyen fajtát? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska, köszönöm! :) Ezt a szórócukrot nemrég vettem az Aldiban, nekem is nagyon megtetszett! :)

      Törlés
  13. Ez nálunk is megunhatatlan! Gyönyörű szeleteket vágtál és gyönyörű fotókat készítettél róla!

    VálaszTörlés
  14. Gyönyörű! És biztos még finomabb is mint az "eredeti" :)
    Ügyes vagy nagyon! Grat!

    VálaszTörlés
  15. Köszönöm mindenkinek a kedves hozzászólást, ezzel a sütivel nem lehet melléfogni! :)

    VálaszTörlés