vasárnap, október 02, 2016

Perzsa fagylalt


Hozzávalók 4 személyre:

  • 2 dl zsíros tej (3,5% zsírtartalmú)
  • 4 dl tejszín (33% zsírtartalmú)
  • 1 csipet só
  • 12 dkg aranybarna nádcukor
  • 3 tojássárgája
  • 1 nagy csipet sáfrány
  • 2 evőkanál rózsavíz
  • 3-4 evőkanál durvára darabolt pisztácia
  • rózsabimbó (elhagyható)




  • A tejet a tejszínnel, a sóval és a cukorral kis lángon felforraltam.
  • Közben a tojássárgáját elkevertem, hőkiegyenlítéses módszerrel a tejhez adtam.
  • Ízesítettem a sáfránnyal, a rózsavízzel, és kis lángon, állandóan kevergetve kissé besűrítettem (vigyázni kell, hogy ne forrjon, mert a tojás kicsapódhat).
  • Szobahőmérsékleten hagytam kihűlni, majd 1 éjszakára hűtőbe tettem.
  • Másnap fagylaltgéppel kikevertettem a masszát, a vége felé a pisztácia nagy részét hozzáadtam, majd a fagylaltot a teljes dermedésig mélyhűtőbe raktam.
  • Poharakba, kelyhekbe adagoltam, a tetejüket meghintettem a maradék pisztáciával (rózsabimbóval is díszíthetjük).



A receptet megtaláljátok a Kifőztük gasztromagazin szeptemberi számában. Kiegészítők a Butlerstől, háttér a Fotókelléktől. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése