kedd, december 23, 2014

Fehér csokoládés-túrós szelet - BOLDOG KARÁCSONYT!!!

Mutatós és finom süteményt hoztam, ezzel szeretnék minden kedves látogatómnak békés, boldog, áldott ünnepet kívánni. :) Ízvilágában talán a reszelt túróshoz tudnám hasonlítani, annyi különbséggel, hogy ennek a sütinek nem gyúrt a tésztája, hanem egy sűrűbb kevert tészta közé kerül a citromos túrókrém. Tetejére csak simán rá is kenhetjük a fehér csokoládés krémet, de talán mutatósabb, ha csillagcsöves habzsák segítségével halmozzuk a tésztára. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
a töltelékhez:

  • 2 tojás
  • 9 dkg kristálycukor
  • 50 dkg túró
  • 1 citrom

a tésztához:

  • 20 dkg vaj
  • 20 dkg kristálycukor
  • 4 tojás
  • csipetnyi só
  • 40 dkg rétesliszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 5 dkg cukrozatlan kakaópor
  • 2,5 dl tej

a krémhez:

  • 20 dkg fehér csokoládé
  • 10 dkg puha vaj
  • 1 teáskanál vaníliás cukor
  • 1 tojássárgája

a tetejére:

  • cukrozatlan kakaópor




  • A töltelékhez habosra kevertem a tojásokat a cukorral, hozzáadtam a burgonyanyomón áttört túrót és a citrom lereszelt héját, valamint a citrom felének kifacsart levét.
  • A tésztához a vajat krémesre kevertem a cukorral, majd egyesével beledolgoztam a tojásokat is.
  • Összeforgattam a réteslisztet, a sót, az átszitált kakaó- és sütőport.
  • A lisztes keveréket a tojásos masszához adtam, és a tej egyidejű hozzáadásával jól elkevertem.
  • Sütőpapírral bélelt, kb. 24 x 36 centis tepsibe adagoltam a tészta felét, kanál fejével szépen elegyengettem.
  • Ráöntöttem a túrós tölteléket, ezt is elsimítottam.
  • A maradék kakaós tésztát habzsákba töltöttem, amiből csíkokban a túrós töltelékre nyomtam a masszát.
  • Előmelegített, 190-200 fokos sütőben 35-40 perc alatt készre sütöttem (tűpróba!), és hagytam teljesen kihűlni.
  • A csokoládét vízgőz fölött megolvasztottam, kevergetve hagytam kicsit visszahűlni.
  • A puha vajat krémesítettem a vaníliás cukorral és a tojássárgájával, majd hozzádolgoztam a csokit is. (Ha túl lágy lenne, néhány percre hűtőbe tehetjük.)
  • Végül csillagcsöves habzsákba töltve a sütemény tetejét díszítettem vele, majd halványan megszórtam egy kis kakaóporral.



"A karácsony a szeretet, az ádvent a várakozás megszentelése. Az a gyerek, aki az első hóesésre vár - jól várakozik, s már várakozása is felér egy hosszú-hosszú hóeséssel. Az, aki hazakészül, már készülődésében otthon van. Az, aki szeretni tudja azt, ami az övé - szabad, és mentes a birtoklás minden görcsétől, kielégíthetetlen éhétől-szomjától. Aki pedig jól várakozik, az időből épp azt váltja meg, ami a leggépiesebb és legelviselhetetlenebb: a hetek, órák, percek kattogó, szenvtelen vonulását. Aki valóban tud várni, abban megszületik az a mélységes türelem, amely szépségében és jelentésében semmivel se kevesebb annál, amire vár."
Pilinszky János

Minden kedves bloggertársamnak és látogatómnak kívánok áldott, békés karácsony ünnepet! :)

12 megjegyzés:

  1. Valóban nagyon mutatós :) imádnám. Kellemes ünnepeket! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon csábító! :) A Pilinszky-idézet nagyon szép! Békés, boldog karácsonyt kívánok! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet a sütid. A tetején a díszítésről az jutott eszembe, hogy olyan, mint az égő gyertya lángja. Békés, boldog ünnepeket kívánok az egész családnak!

    VálaszTörlés
  4. Csodaszép ünnepi sütemény, Áldott Karácsonyt kívánok!

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű! Legyen ilyen az ünnepetek is együtt, szeretetben! :-)

    VálaszTörlés
  6. Boldog, békés karácsonyt kívánok az egész családnak :)

    VálaszTörlés
  7. Kívánunk Nektek békés, boldog karácsonyt! :)

    VálaszTörlés
  8. Kedves Hajni, békés, meghitt karácsonyt kívánok Neked! :) A süti nagyon finom lehet és igen mutatós.

    VálaszTörlés
  9. Meghitt, szép Karácsonyt kívánok Nektek, és kellemes pihenést!

    VálaszTörlés
  10. Ismét egy gyönyörű és finom süti :-)
    Ami még hátra van a karácsonyból, ahhoz kívánok meghitt, szép pillanatokat.....

    VálaszTörlés
  11. Boldog és szeretetteljes karácsonyt kívánok! A sütemény pedig nagyon fincsi lehet! :)

    VálaszTörlés