csütörtök, április 17, 2014

Mogyorós répatorta - KELLEMES HÚSVÉTI ÜNNEPET!

Ha torta, akkor általában krémes, habos csoda. A répatorta ilyen szempontból kilóg a sorból, hiszen "csak" tészta, oldalán kevéske lekvár, tetején citromos cukormáz. Összhatásában mégis nagyon finom, érdemes kipróbálni. Ráadásul a tetejét marcipán répákkal díszítve igazi húsvéti torta lehet belőle, sok sikert hozzá! (A receptet megtaláljátok a Kifőztük áprilisi számában is.)

MINDEN KEDVES LÁTOGATÓMNAK KÍVÁNOK KELLEMES HÚSVÉTI ÜNNEPET! :)


Hozzávalók 26 centis tortaformához:
a tésztához:
  • 6 tojás
  • 23 dkg kristálycukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • csipetnyi só
  • 1 kávéskanál fahéj
  • 20 dkg darált pörkölt mogyoró
  • 30 dkg sárgarépa (reszelve, tisztán mérve)
  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
a díszítéshez:
  • 2-3 evőkanál sárgabaracklekvár
  • 5 dkg szeletelt mandula
  • 25 dkg porcukor
  • 3-4 evőkanál citromlé
  • csokitojások


  • A tésztához kettéválasztottam a tojásokat, a sárgákat 10 dkg cukorral krémesre, habosra kevertem.
  • Ízesítettem sóval, citromhéjjal és fahéjjal.
  • Hozzáadtam a reszelt sárgarépát, a darált mogyorót, az olvasztott, de már nem meleg vajat, és a sütőporral elkevert, átszitált lisztet, az egészet összedolgoztam fakanállal.
  • A tojások fehérjéből kemény habot vertem, a vége felé hozzádolgoztam a maradék 13 dkg cukrot is.
  • A cukros habot óvatosan, hogy ne törjön össze, a tésztába forgattam.
  • A tortaforma alját kibéleltem sütőpapírral, beleöntöttem a tésztát, elsimítottam, és előmelegített, 175 fokos sütőben szűk egy óra alatt készre sütöttem.
  • Elkészültét tűpróbával ellenőriztem, majd a sütőből kivéve hagytam kihűlni.
  • A sárgabaracklekvárt megmelegítettem, átpasszíroztam, bevontam vele a torta oldalát.
  • A szeletelt mandulát száraz serpenyőben megpirítottam, a torta oldalára nyomkodtam.
  • A cukormázhoz az átszitált porcukrot elkevertem annyi citromlével, hogy sűrűn folyós mázat kapjak.
  • Ezt a torta tetejére öntöttem, kanál fejével elegyengettem, elsimítottam, és mielőtt megdermedt volna, körben csokitojásokkal raktam ki.
  • Egy éjszakán át dermedni, pihenni hagytam.

18 megjegyzés:

  1. Kedves Hankka! Ezt muszáj lesz kipróbálnom :)
    Még egyszer szép Húsvétot kívánok: Emese

    VálaszTörlés
  2. Répatorta-répatorta... rossz nem lehet ;)
    Nagyon kellemes húsvétot, pihenjetek sokat!! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet mogyoróval!!Kellemes Húsvétot :)

    VálaszTörlés
  4. Csodálatos a tortád ! Szívesen megkóstolnám :))
    Kellemes Húsvétot kívánok :))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon tetszik ez a változat! Igazi húsvéti édesség! :) Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
  6. Pont most sütöttem idén én is először... Nagyon ízlett nekünk is. Csodás lett a Tiéd is! Áldott Húsvétot!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép lett a tortád, és a nyuszi is aranyos a háttérben :-)
    Én is boldog, békés szép ünnepet kívánok neked és kedves családodnak!

    VálaszTörlés
  8. Én imádom a répatortát, de képtelen lennék ilyen meseszépre elkészíteni :)

    VálaszTörlés
  9. Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok neked is és a családodnak is :) Csodás ünnepi tortácskát készítettél :)

    VálaszTörlés
  10. Ez a tortád is nagyon szép! Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
  11. Olyan szép, hogy én félnék megszegni. Mogyoróval nagyon különleges és finom íze lehet. Áldott Húsvétot, sok finom falatot kívánok az ünnepi asztalra!

    VálaszTörlés
  12. Áldott Húsvétot Kívánok Neked és kedves családodnak !

    VálaszTörlés
  13. Hát ez nem kiabál,hogy nem vagyok igazi torta! Ez nagyon guszta és finom! De beleharapnék! :-))

    VálaszTörlés
  14. Köszönöm a kedves hozzászólásokat, remélem, nektek is kellemesen telt az ünnep! :)

    VálaszTörlés
  15. Hankka, kissé késve, jöttem ide, de amint látom nektek is kellemes Husvéti ünnnep volt! Sajnálom hogy ezt a gyönyörü répa tortát el mulasztottam, és milyen ötletes hogy mogyorósan készitetted. Nagyon szép a diszités is!
    Nálunk a lányom a nagy sütős, de inkább élesztős dolgokat, és egyszerü tortákat süt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Elisabeth! :) Láttam is nálad a lányod húsvéti kalácsát, nagyon szép lett! :)

      Törlés
  16. Igazán szép lett!
    Én egyszer sütöttem répás sütit, csalódás lett. De aztán Húgom húsvéti répás sütije meggyőzött, hogy igazán tud finom is lenni, csak jó recept kell hozzá. A Tied is biztosan olyan!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is ritkán készül répával süti/torta, de ez tényleg nagyon fincsi, próbáld ki majd egyszer! :)

      Törlés