szombat, február 08, 2014

Töltött mézestekercs

Bár lassan már kifelé megyünk a télből, most mégis egy ízében, illatában igazi téli süteményt sütöttem. Kissé időigényes, de ez inkább a pihentetési időkre igaz, maga az elkészítés nem tart sokáig. Éppen ezért akár pár nappal előre is elkészíthető, a kész süteménynek sem árt, ha áll, puhul a tésztája kicsit. Amolyan békebeli, nagymama süteménye ez a tekercs, mézes tésztájával, házi, jó sűrű szilvalekváros és diós töltelékével. Nekem személy szerint egy csésze hideg tejjel ízlik legjobban, sok sikert hozzá!


Hozzávalók 3 tekercshez:
a tésztához:

  • 50 dkg finomliszt
  • 1 csapott kávéskanál só
  • 1 kávéskanál mézeskalács-fűszerkeverék
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna
  • 10 dkg puha vaj
  • 20 dkg porcukor
  • 15 dkg méz
  • 2 tojás

a töltelékhez:

  • 40 dkg sűrű szilvalekvár
  • 10 dkg dió

a tetejére:

  • 1 tojás
  • porcukor




  • A lisztet gyúródeszkára szitáltam, elkevertem benne a sót, a fűszerkeveréket és a szódabikarbónát.
  • Beledaraboltam a vajat és összemorzsoltam.
  • Hozzászitáltam a porcukrot, hozzáadtam a mézet és az enyhén felvert tojásokat, és szép, egynemű tésztává gyúrtam.
  • Folpackba csomagolva egy éjszakára a hűtőbe tettem.
  • Másnap lisztezett (!) gyúródeszkán finoman átgyúrtam, három részre osztottam.
  • Az első tésztacipóból kb. 35 x 20 centis téglalapot nyújtottam úgy, hogy hosszában a középső harmada - amire a töltelék kerül - kicsit vastagabb legyen.
  • Erre a vastagabb tésztacsíkra halmoztam a szilvalekvár egyharmadát, amit megszórtam a durvára darabolt egyharmadnyi dióval.
  • Először alulról, majd felülről hajtottam a tésztát a töltelékre, a szélek találkozásánál lenyomkodtam, majd hajtással lefelé sütőpapírral bélelt tepsibe tettem a rudat.
  • Ugyanígy jártam el a másik két tésztacipóval is.
  • A rudak tetejét enyhén felvert tojással kentem meg, majd előmelegített, 180 fokos sütőben kb. 25 percig sütöttem.
  • A sütőből kivéve hagytam kihűlni, végül jól záródó fémdobozba tettem.
  • Tálalásnál a rudakból ujjnyi vastag szeleteket vágtam, porcukorral meghintve kínáltam.


13 megjegyzés:

  1. Annyit tudok írni, hogy elolvasás után imádom ezt a sütit :) Igazad van tényleg békebeli, de a legjobb fajtából )

    VálaszTörlés
  2. Ez a sütemény gyönyörű!!!
    A diót is nagyon szeretjük (kivételesen mindenki :),
    na de a szilvalekvár (házi, sűrű, szinte fekete)
    -nálam a lekvárok királya! :)

    VálaszTörlés
  3. Csodaszép, nálam is nagy kerdvenc lenne, diós is, meg szilvaízes is:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta! A tésztája nagyon tetszik, szeretem a mézes lapokat :)

    VálaszTörlés
  5. Hasonló íze lehet, mint a töltött mézes puszedlinek. Nagyon guszta! Jövőre megsütöm! Remélem eszembe jut majd. Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  6. Hankka, mennyei finom lehet ez a gyönyörü tekert kalács, pláne a házilag készitett szilva lekvárral! Nagyon tetszik a dekoriációs tálalássa! Puszillak

    VálaszTörlés
  7. De szép süti, és milyen finom lehet! Miért a télre szorítkozunk a mézeskalácsízű sütikkel? Én bizony megenném télen-nyáron, főleg, ha szilvalekváros is!

    VálaszTörlés
  8. Gerdihez csatlakozva én is csak azt tudom mondani, hogy jöhetne bármikor :-) Csuda guszta lett!

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm lányok, a házi lekvárral és durvára darabolt dióval tényleg nagyon fincsi házi sütemény! :)

    VálaszTörlés
  10. Nekem bármikor jöhetne, biztos vagyok benne hogy nem tudnék neki ellenállni :)

    VálaszTörlés
  11. Én is szoktam sütni és mindig nagy sikere van, szerintem szerencsés ízkombináció!!!

    VálaszTörlés