hétfő, október 14, 2013

Gesztenyés sünik

Alig tudtam egy pár használható képet készíteni, hiába, egyre kevesebb a természetes fény. :((( A sünizés úgy kezdődött, hogy kinéztem magamnak itt a gesztenyés rudat. Aztán jött Süni a 200. bejegyzés játékával, ahol olyan étel/ital fotóját várja, amelyen süni szerepel - lehet ez maga az étel vagy csak dekoráció az étel mellett. Így avanzsáltak nálunk a rudak sünikké. :))) A sünikészítés egyébként nagyon jó móka volt, Ádám besegített a formázásba - azért el kell mondjam, hogy palackorrú delfintől kezdve vaddisznóig minden készült a masszából, közben nagyon jól szórakoztunk, jókat nevettünk - már csak ezért is megérte "sünizni". :))) Aztán a kis süntestek kaptak tüskéket, majd csokimáz és a szemek - egyáltalán nem sikerültek szépre, de mi nagyon-nagyon szerettük őket. Mindegyikük külön egyéniség, van köztük vékonyabb és ducibb, kicsit oldalra dőlő, hegyes és tompább orrú, valamint a kétféle csokimáznak köszönhetően világosabb és sötétebb "bőrű", és néhány csokimázzal összemaszatolt szemű is. :))) Sok sikert hozzá!


Hozzávalók kb. 15-17 darabhoz:
  • 25 dkg gesztenyemassza
  • 10 dkg darált háztartási keksz
  • 1,5 dl habtejszín (30 %-os)
  • 3 evőkanál tejszínes krémlikőr
a díszítéshez:
  • vágott mandula
  • kb. 15 dkg ét tortabevonó
  • 1,5 evőkanál étolaj
  • apró cukorgyöngyök


  • A gesztenyemasszát burgonyanyomóval áttörtem, hozzáadtam a darált háztartási kekszet, a tejszínt és a krémlikőrt és egynemű masszává kevertem.
  • Kis sünöket formáztam (pontosabban Ádám formázott) a masszából.
  • Vágott mandulából tüskéket szurkáltam a testekbe.
  • A csokimázhoz egy nagyobb lábasba kevés vizet tettem, ebbe került egy kisebb lábas úgy, hogy az alja még véletlenül se érjen bele a vízbe.
  • A tortabevonót kis kockákra törve a kisebbik lábasba tettem, hozzáadtam az olajat, és állandóan kevergetve addig melegítettem alatta a vizet, amíg a máz egyneművé nem olvadt.
  • Ezután egy kis sünit egy széles pengéjű kés végére, hegyére "ültettem", a kést a csokimáz fölé tartottam és egy kis merőkanállal - akár többször szedve is - rámertem a csokit a sünitestre (hogy a csokimáz ne dermedjen meg, a vizet takaréklángon hagyom alatta) - ezzel a módszerrel a felesleges, lefolyó máz visszafolyik a kis lábasba, a többi csokiba.
  • Amikor a csoki már mindenhol fedte a testet, a széles pengéjű késről egy kis kés segítségével sütőpapírra csúsztattam a sünit, itt hagytam dermedni a mázat.
  • Teljes szilárdulás előtt cukorgyöngyből szemeket készítettem a süniknek.

23 megjegyzés:

  1. Ezek olyan cukik lettek, sokkal jobb, mint a rúd:) Kár, hogy nem dúskálok a gesztenyében, sporolok vele, mint a mákkal, de azért, lehet, hogy a lányommal elkészítjük, biztos siker:) Gyerekbulikon is nagy sikere lenne.

    VálaszTörlés
  2. Egyik aranyosabb mint a másik, valóban mindegyik külön egyéniség :) Nagyon ügyesek vagytok! Szinte kár megenni őket :)

    VálaszTörlés
  3. Hát ezek a sünik zabálnivalóan cukik :D Örülök, hogy ilyen jókedvűre sikeredett az elékszítésük! Köszönöm, hogy jöttél játszani!

    VálaszTörlés
  4. Húúú, de jól néznek ki. Egy kicsit részletesebben leírnád, hogyan történt a csokival való bevonás, hogy ilyen szép egyenletes lett. Köszi

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jók lettek! Gondolom milyen jó móka volt ezt készíteni fiaddal ! Nagyon tetszik a sünik környezete!

    VálaszTörlés
  6. Mennyire ügyesek vagytok!Gratulálok!Az ovisaim egész biztosan megörvendenének nekik!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon édesek lettek , arról már nem is beszélve, hogy milyen mókás lehetett együtt elkészíteni őket. Tavaly is végigsöpört egy süni áradat a blogokon, már akkor is kedvet kaptam hozzájuk, nem még nem jutottam el a kivitelezésig.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon ügyesen megformáztátok a kis süniket, nekem tetszenek. :) Sajnálnám megenni őket, pedig tuti, hogy nagyon finom. :)

    VálaszTörlés
  9. Szerintem nagyon aranyosak és jópofák a sünik! Nagyon tetszenek! :)

    VálaszTörlés
  10. Ez igen:) De aranyosak, tisztán sajnálnám megenni:) És a fotók is olyan sünisek, ősziesek, szépek:)

    VálaszTörlés
  11. Vitatkoznék veled.Szerintem kifejezetten jók a képek:))
    Nagyon ötletes,és annyira helyesek:)

    Az engem is érdekelne miként vontad ilyen szépen be.Mert szerintem nálunk is jó móka lenne az elkészítésük.

    VálaszTörlés
  12. Aranyos sünijeitek lettek! Egyszer szülinapra készítettem az oviba a gyerekeknek, a szemeket színes francia drazséból raktam ki. Élvezik a kicsik is nagyok is:-) Szépre sikeredett a csokis bevonatod!

    VálaszTörlés
  13. De bájos sünikék! Nagyon ügyesek vagytok! Jó volt olvasni, hogyan készült:-) Milyen jó is együtt konyházni a családdal!

    VálaszTörlés
  14. Nagyon helyes süniket készítettetek :) szeretem az ilyen sütés nélküli sütikéket :) igazi gyerekzsúros finomság! :)

    VálaszTörlés
  15. Tündéri lett a süncsalád. Nagyon élethűek. Nálunk most néhány "eredeti" példány szaladgál az udvaron.

    VálaszTörlés
  16. Hankka, megmondom őszintén, én még ilyesmi csokis, gesztenyés sünikéket életemben nem is láttam. Hogy ti milyen ügyesek, és türelmesek vagytok?...meg áll az eszem! Angyali kis aranyoskák, és nagyon szép élethü formácskák. A kis gyerekek egytöl egyig be kapnák mindet nálunk...de persze a felnőttek is. Fel is tüzöm ezt a pinterest-re! Gratula! Puszillak

    VálaszTörlés
  17. Köszönöm! :))) A csokimázzal való bevonást pedig kicsit részletesebben leírtam! :)

    VálaszTörlés
  18. Nagyon formás kis süniket gyártottál, és milye finomak lehettek!

    VálaszTörlés