szombat, június 29, 2013

Ribizlis muffin

Könnyed, finom ribizlis muffin édesanyám konyhájából. Az eredeti recept szerint ez egy meggyes muffin lenne, anyukám viszont ribizlivel készítette és így is nagyon finom lett. A tésztája nem fojtós, könnyű, pihe-puha. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 12 darabhoz:

  • 4 tojás
  • 15 dkg kristálycukor
  • 15 dkg margarin
  • 30 dkg finomliszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 dl tej
  • 1-2 marék ribizli




  • A ribizlit megmosta, leszemezte.
  • A tojásokat krémesre-habosra keverte a cukorral, majd hozzáadta az olvasztott margarint is.
  • A sütőport elkeverte a liszttel, a tojásos masszába szitálta, óvatosan elkeverte, hozzáadva a tejet is.
  • A tésztát 12 kapszlival bélelt muffinmélyedésbe osztotta, végül rászórt muffinonként 13-15 szem ribizlit.
  • Előmelegített, 180 fokos sütőben 25-30 percig sütötte.
  • Kihűlés után porcukorral megszórva kínálta.


28 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és igen finom lehet! Mivel nagyon szeretem a ribizlit és mivel most nem nagyon szeretnék sütni ezért természetesen már második blogon csodálom a ribizlis süteményt:-)) Igazságos ez? Na jó egyszer megsütöm biztos mert nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha tényleg szereted a ribizlit, akkor mindenképp érdemes elkészíteni, finom! :)

      Törlés
  2. Anyukád is ugyanolyan ügyes a konyhában, mint te:) Gyönyörűek a muffinok, én a ribizlit is imádom, azt lehet is itt kapni néha:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vagy inkább én vagyok (majdnem) olyan ügyes, mint ő! :) Hálát adok Istennek, hogy volt, van kitől tanulni! :)

      Törlés
  3. Nagyon guszta sütit sütöttél. Mostanában én is mindenbe a gyümölcsöket pakolom :) Annyira jó, hogy érnek a finomabbnál finomabb bogyósok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anyukám sütötte, szerencsére az ő kertjük is tele van finomabbnál finomabb bogyósokkal! :)

      Törlés
  4. Szia!

    bocsánat a zavarásért, én csak Levendulalányról szeretnék érdeklődni, hogy nincs-e vmi infod róla, mert nem megszokott tőle, hogy csak úgy szónélkül nem jelentkezik majd három hete a blogján...

    köszönöm a segítségedet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Fancsilány! :) Sajnos én sem tudok többet, azt látom, hogy Évi mostanában tényleg ritkábban jelentkezik. Már nagyon várom vissza én is, az mindenesetre biztató, hogy a nála hagyott megjegyzéseket közzéteszi, tehát blogközelben van, így remélem, minden rendben van velük. :) Üdv.: Hankka

      Törlés
  5. NAgyon ügyes anyukád! A fotóid is visszaadják a muffinjaid finomságát! Szívesen beleharapnék a monitorba :D nyálcsorgató!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anyukám is nagyon szeret sütni-főzni, tényleg finom lett ez a muffinja is! :)

      Törlés
  6. Még jó, hogy maradt itthon ribizli, és úgy sem tudtam mit készítsek a páromnak holnapra...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyorsan össze lehet dobni és finom, könnyed, próbáld ki! :)

      Törlés
  7. Nagyon guszta kis muffinokat készítettél!! Ribizlivel pedig ... mmmmmmm:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anyukám muffinjai, köszönöm a nevében is! :)

      Törlés
  8. Na látod, ribizlivel még nem készítettem muffint, pedig nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyan sokféle muffin létezik, a variációk száma szinte végtelen, miért ne lehetne ribizlivel is sütni! :)

      Törlés
  9. Anyukámék kertjében rengeteg a ribizli, már vittem is a receptet! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az én szüleim kertje is tele finomabbnál finomabb gyümölcsökkel, zöldségekkel, és ez olyan jó! :) Nagyon sok finomság készülhet így! :)

      Törlés
  10. Még nálunk is akad ribizli, szívesen feláldoznám ilyen muffinba:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kár, hogy nincs folytonérő fajtája a ribizlinek, el tudnám képzelni, hogy egész nyáron érik és süthetjük vele a finom sütiket! :)

      Törlés
  11. Köszönöm a válaszodat! :)
    Én is remélem, hogy nincs baj velük és hamarosan újra "látjuk"!!

    Szép napot :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyan jó, hogy "ismeretlenül" is odafigyelünk egymásra! :) Remélem én is, hogy Évi hamarosan jelentkezik! :) Szép hetet Neked is! :)

      Törlés
  12. Nálunk is muffin volt a hétvégén, csak málnával.:) Ha lesz ribizlim, megsütőm az Édesanyád féle ribizlis-muffint, nagyon szépek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, málnával is nagyon finom lehet, én meg málnásat sütök legközelebb! :)

      Törlés
  13. Mi is imádjuk a ribizlit, muffinba is! Örülhetsz, hogy ilyen ügyes anyukád van, csodaszép és finom dolgokat süt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök is, drága Marisz, nagyon szeretem őt! :)

      Törlés
  14. Isteni,megcsinaltam ma!!Köszönöm a receptet..
    /Bernadett/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De örülök, kedves Bernadett! :) Egészségetekre! :)

      Törlés