vasárnap, március 10, 2013

Citromos-fokhagymás tisztítókúra

Ismét blogkóstoltam ChefVikinél. :) Amikor megláttam a citromos-fokhagymás kivonatot, tudtam, hogy el fog készülni nálunk is. Ilyenkor, tavasszal próbálunk megszabadulni a télen felszedett kilóktól, és talán jól is esik a szervezetünknek egy tisztítókúra. Számomra az sem mellékes a Vikinél olvasottak közül, hogy a kúra alkalmazásával energikusabbak, teherbíróbbak lehetünk, életem párjánál pedig a vérnyomásra tett jótékony hatásban bízok. Elsősorban azonban a szüleim és férjem szülei jutottak rögtön eszembe, őket mindenképpen szeretném meglepni egy-egy üveg főzettel. Ha csak kicsit tisztul a szervezet, jobban érezzük magunkat a bőrünkben, könnyebben tudunk mozogni, nyugodtabban tudunk pihenni, csökkennek az esetleg fájdalmak, már megérte. (Nemrég elkezdtem tornázni és próbálok jobban odafigyelni az étkezésünkre is, remélem, a tisztítókúrával együtt sikerül tenni valamit az egészségünkért.) A tisztítókúráról bővebben itt és itt találtok információkat. Sok sikert hozzá, Viki, köszönöm a bejegyzést!


Hozzávalók:
  • 5 kezeletlen héjú citrom
  • 30 gerezd fokhagyma
  • 1 l víz


  • A citromokat alaposan megmostam, a fokhagymagerezdeket megtisztítottam.
  • Késes aprítóba daraboltam a citromokat, hozzáadtam a fokhagymagerezdeket, és péppé zúztam.
  • Lábasba tettem, felöntöttem a vízzel, és kis lángon főzni kezdtem.
  • Amikor felforrt, elzártam a lángot és lefedve hagytam teljesen kihűlni.
  • Műanyag tölcsért és géz anyagot használva a főzetet üvegbe szűrtem (kisebb adagokban, az anyagot időnként kézzel is jól kinyomkodva), majd a leszűrt főzet hűtőbe került.
  • A kúrához 3 héten keresztül naponta, a főétkezés előtt vagy után egy kupicányit (3-5 cl-t) kell fogyasztani. A 3 hét elteltével 8 nap szünetet tartva a kúra megismételhető.

38 megjegyzés:

  1. Ezt azonnal mentem -és ismét ezek a csoda-fotók!
    A citromot héjastól trancsírozod? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a fokhagymát meg kell pucolni, a citromot viszont csak mosni, és héjastól lehet aprítani! :)

      Törlés
  2. De jó ötlet, én is elmentem, amúgy is mostanában szinte salátán és könnyű leveseken élek. Mennyire érzik rajta a fokhagyma? De azt hiszem kezeletlen héjú citromot nem fogok nálunk kapni, mi a teendő ilyen esetben?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem mondom, hogy nem érezni benne a fokhagymát, de nem zavaró, inkább - ahogy Viki is írta - citromos tonikra hasonlít az íze, kesernyés, de teljesen jól iható, fogyasztható. :) A kezeletlen héjú citromot az Aldiban vettem, nagyobb áruházakban lehet, hogy nálatok is lehet kapni, meg kell nézni a címkét. Egyébként utánanéztem jobban a citromhéj problémának, pro és kontra is találtam véleményeket, itt pedig egy jó kis cikket: http://tudatosvasarlo.hu/cikk/citrusok-heja-%E2%80%93-mielott-belereszelned-sutemenybe

      Törlés
  3. Nekem is meg van ez a recept, ugyan még nem raktam fel, de anyuék már fogyasztják előszeretettel.Kiegészíteném egy kicsit ha nem haragszol meg érte! Ha a test erei, az agyi vagy szívkoszorú erek beszűkültek,vagy elmeszesedtek,igyunk egy kupicányit naponta ebből a vegyülékből. (40-év felett akkor is tanácsos végig csinálni, ha egyébként nincsen semmi baj.)Évente vagy fél évente ajánlatos ezt a kúrát megismételni.Egy kúra 3-hátig tart!amely 8-nap elteltével még egyszer ismételhető.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dehogy haragszom, sőt, köszönöm! :) Elsősorban valóban meszesedés, érszűkület ellen javallt, ezért készítettem el a szülőknek, de mi is kipróbáljuk a regeneráló hatása miatt! :)

      Törlés
  4. Érdekes recept. Hogy kipróbálom e még nem tudom, de nekem a csalántea kúra nagyon jót tett. Még nem végeztem vele, de csak ajánlani tudom. :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Beszámolsz majd róla részletesebben is? Érdekelne! :)

      Törlés
    2. Főleg vízhajtásra kezdtem el a csalánteát. De ahogy gondoltam, nekem nem nagyon kellett vizet hajtani, mert hiába is nyomok sokat a latba, nem vizes a szervezetem. Viszont mint amolyan tisztítókúra, nagyon érdekelt. Reggel két teáskanál csalánt leforráztam fél liter vízzel. Reggeli és ebéd előtt fél órával elkortyolgattam 2,5 dl-t. Az ízületeimre jó hatással volt. De lehet, hogy a reggeli torna ami hat, nem tudom. Minden esetre a szervezetem úgy érzem tisztult, bár a fogyás nagyon nem megy. A mozgásom sokkal jobb lett, érzem, hogy a méreganyagok távoznak, bár ezzel egyetemben kétszer is beteg lettem. De sebaj! Ezt a kúrát 6 hétig kell csinálni. Még van két hetem. De télen még egyszer neki fogok kezdeni. A következő pedig egy léböjtkúra lesz. Nah, arról lesz, mit írni! :-))

      Törlés
    3. Köszönöm, hogy visszanéztél! :) Ezek szerint inkább méregtelenítésre és tisztításra alkalmas a csalántea, nekem pedig pont erre kell! :) Jó lenne persze fogyni is egy kicsit, de már annak is nagyon örülnék, ha kicsit energikusabb, kevésbé fáradékony lennék! :) A léböjtkúra jó kemény lesz, erőt és kitartást hozzá! :)

      Törlés
    4. Én már végig csináltam egy csalántea kúrát.Nagyon jó vértisztító,vízhajtó,méregtelenítő tea.Én 3 hétig ittam máriatövis olajjal együtt.4dl teát éhgyomorra kell meginni és a máriatövis olajból pedig 2x1 mokkáskanállal inni.A máriatövis májtisztító és a kettő együtt remek párosítás.2-3 nap után már érzed,hogy távozik a méreganyag a szervezetedből mert szagos a vizelet.3 hétig csináltam és lement rólam 3kg.A közérzetem pedig kitűnő volt.Csak ajánlani tudom mindenkinek!

      Törlés
  5. Találkoztam ezzel a kúrával én is. Ki is próbálnám, csak ahogy Kati is írta, nálunk nem lehet kezeletlen citromot találni. Akkor szedjük le a héját?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Multiknál vagy bioboltokban sem tudtok hozzájutni? Próba szerencse, hátha! :) Katinak is írtam, itt találtam egy hasznos és érdekes cikket a citromhéjjal kapcsolatban: http://tudatosvasarlo.hu/cikk/citrusok-heja-%E2%80%93-mielott-belereszelned-sutemenybe

      Törlés
    2. Sajnos eddig nem volt szerencsém. Mindenütt megnéztem ahol jártam, már a tél kezdetétől vadászom. Tudom, hogy nem egészséges a héja, sőt egyenesen mérgező.

      Törlés
    3. Az a baj, hogy bármilyen alaposan megmossuk is a citromot, teljesen nem tudjuk eltávolítani a méreganyagot. Esetleg meg kellene hámozni, de a legjobb mindenképpen a kezeletlen héjú citrom lenne! :)

      Törlés
    4. bio citrom. teszkóban biztos lehet kapni. de talán spárban is.

      Törlés
  6. Csodásak a képeid!!!! Én is ismerem ezt a kúrát, de bevallom nem csináltam:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Janka! :) Én eddig csak a fokhagyma jótékony hatásáról hallottam, ezt a kúrát nem ismertem, de majd beszámolok a tapasztalatokról! :)

      Törlés
  7. Jaaaaaaaaaaaj,ezek a képek... Meseszépek!

    Ugye, hogy abszolút megiható? Kicsit féltem tőle, lemegy-e :-D

    Ha meg tényleg ilyen jó hatású, pláne megéri az a pár pillanat "kellemetlenség", míg lecsúszik :-) Egészségünkre :-)

    VálaszTörlés
  8. Egészségünkre, Viki! :) Köszönöm a receptet, én személy szerint nagyon hiszek benne, tudom, hogy hasznos lesz! :) És egyáltalán nem fokhagymás az íze, teljesen jól iható, mondhatni ízlik is! :)

    VálaszTörlés
  9. Ezt a receptet kifogjuk mi is próbálni. Szeretjük a fokhagymát és a citromot is. Sajnos kezeletlen citromhoz hozzájutni olyan mint aranyat találni! Én vettem a múltkor 3 db-ot 499.-Ft-ért biot, de ugyanolyan volt a héja, mint amit mérgezve veszünk. Honnan tudni, hogy bio, amikor a bio citrom is ugyanolyan fénylő és ragacsos. Narancslekvárba főztem bele, de a mai napig nem vagyok róla meggyőződve, hogy az tényleg bio volt.
    A tisztítókúra nagyon is ránk fér!:-) A képek nagyon szépek!!!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon érdekes, talán nekem is ki kellene próbálnom!

    VálaszTörlés
  11. Még nem hallottam erről a főzetről, de biztosan nagyon hatásos. Az íze pedig kit érdekel? A gyógyszer sem jó ízű, de mégis inkább ez.

    VálaszTörlés
  12. Mi tavaly télen csináltuk a kúrát kollektíve a munkahelyen és egyikőnk sem betegedett meg.Nem lettünk náthásak ellenállóbb lett a szervezetünk a baktériumok és a vírusokkal szemben.Most is megcsináljuk hátha most is hatásos lesz.

    VálaszTörlés
  13. szeretnem elmondani az en tapasztalatom....20 napja iszom a fokhagymas turmixot csipofajdalomra...ez egy csoda..alig erzek fajdalmat es ugy alszok,mint egy baba...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen, örülök és köszönöm, hogy megosztottad velünk tapasztalataidat! :)))

      Törlés
  14. Ha nem bio a citrom úgy lehet megtisztítani,hogy hideg vízben kell áztatni 1 hétig és a vizet naponta kell cserélni rajta.Én így csinálom már másodszor.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Krisztina, nagyon köszönöm az ötletet, hasznos! :)

      Törlés
  15. Válaszok
    1. El lehet készíteni citromlével is, de egyrészt hígabb lesz a kivonat, másrészt a citromlevek tartalmazhatnak tartósítószert és egyéb adalékanyagokat. Emiatt is szerencsésebb lenne citromból, és lehetőleg kezeletlen héjúból készíteni. :)

      Törlés
    2. Ma van 3hete,hogy elkeztem a kúrát,pihenek 8 napot és folytatom.Nekem szerencsém van mert van saját citromunk ami biztos vegyszer mentes.Sok sikert mindenkinek a kúrához.

      Törlés
    3. én most kezdtem el inni agyi infartusom volt..vérhígitot szedek arra lehet inni ezt a citromos fokhagyma italt?

      Törlés
  16. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  17. Szia!

    Nekem nagyon bevált a kúra, már részletesen leírtam miként s hogyan de elszállt...
    Később ismét beszámolok róla.

    Gyors kérdés:
    3 éves kisfiam is ihat a léből? most megy közösségbe először és a játszótereken sokmindent elkapott az elmúlt 2 évben...
    ha ihat, mennyit?
    Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Csilla! Laikusként én azt mondanám, hogy mivel semmilyen olyan anyagot nem tartalmaz, ami káros lenne a szervezetre, lehet adni gyerekeknek is. Alapvetően ezt a kúrát egyébként érszűkületre, érelmeszedésre javasolják, elsősorban idősebbek részére. Számos jótékony hatása miatt azonban szinte bármilyen korosztály számára ajánlott lehet. :)

      Törlés
  18. Köszi szépen 😊.
    Fél adagot kap a kisfiam ebből a főzetből.Pici mézet rakok bele s issza.
    Eddig nem lettünk betegek pedig lépten nyomon mindenki prüszköl körülöttünk.
    Ez nagy dolog,ilyen még nem volt hogy azonnal ne kapjuk el.Szuper!Mindenkinek ajánlom!!
    Bio boltban vettem a citromot s fokhagymát.
    Este ittam párszor mert elfelejtettem reggel.nem volt bajom .aludtam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nincs kérdőjel.az egy mosoly smile akart lenni:-)

      Törlés
    2. :) A hétvégén én is készítek egy adagot, jövő héttől iszom. :)

      Törlés