csütörtök, október 20, 2011

Hamis túrós tészta

Hát persze, hogy attól hamis, hogy egy szem túró sincs benne. És ne a klasszikus, sós túrós tésztára/csuszára gondoljunk, hanem egy nagyon fincsi, citromhéjas-túrós jellegű, édes tésztára. Nálunk általában tartalmas levesekhez készül második fogásként. Nagyon egyszerű elkészíteni, a tésztát még ki sem kell főzni, megpuhul-párolódik a tojásos-joghurtos-tejes krémben. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • kevés vaj vagy margarin
  • 25 dkg fodros nagykocka tészta
  • 3 tojás
  • 10 dkg kristálycukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 pohár tejföl (140 g)
  • 2 pohár natúr joghurt ( 2 x 140 g)
  • 5 dl tej
  • 1 citrom reszelt héja



  • Egy mélyebb jénait vajjal kikentem, majd szárazon beleszórtam a tésztát.
  • A tojásokat kézi mixerrel habosra kevertem a cukorral és a vaníliás cukorral.
  • Már csak fakanállal keverve óvatosan beleforgattam a tejfölt, a joghurtot, a tejet és a citrom reszelt héját.
  • Ezt a keveréket ráöntöttem a tésztára, majd előmelegített, 180 fokos sütőbe tettem.
  • Fél óráig fedővel letakarva sütöttem - közben kétszer óvatosan átkevertem-forgattam, hogy a mártás mindenhol érje a tésztát.
  • Végül újabb fél óráig sütöttem úgy, hogy a fedő már nem volt rajta - közben egyszer-kétszer szintén átkevertem.

2 megjegyzés:

  1. Hamis túrós sütit már sütöttem, de ezzel még nem találkoztam. Nagyon örülök a receptnek, biztos kipróbálom, s a családot ismerve, folytatás is lesz!

    VálaszTörlés