szerda, január 07, 2015

Gyümölcsös-vörösboros puncs

Ugye, nálatok is igen hideg volt ma? Pont az ilyen didergős téli napokra való ez a finom gyümölcsös itóka a Kifőztük Magazin januári számából. A fűszerezés miatt talán kicsit a forralt borhoz tudnám hasonlítani, mégis más, hiszen a vörösbor mellett rumot is tartalmaz, illetve a mandula és a gyümölcsök plusz ízt adnak az italnak. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók kb. 1,5 literhez:

  • 10 dkg aszalt füge
  • 2 alma
  • 1 nagy narancs
  • 10 dkg mandula
  • 1 fahéjrúd
  • 1 teáskanál szegfűszeg
  • 15 dkg cukor
  • 2 üveg (2 x 7,5 dl) száraz vörösbor
  • 1,25 dl rum




  • Felszeleteltem a fügét, a mandulát késes aprítóval durvára daraboltam.
  • Az almát és a narancsot nagyon alaposan megmostam, megtöröltem, negyedekre vágtam. (Az almáknak csak a csumáját távolítottam el, az egészséges magházat nem.)
  • Ezután a mandulával, a fűszerekkel és a cukorral lábasba tettem a gyümölcsöket, meglocsoltam a vörösborral, néhányszor megkeverve felforrósítottam, hogy a cukor elolvadjon és a gyümölcsök kicsit puhuljanak.
  • Gézzel kibélelt szűrőbe öntöttem, hagytam jól lecsepegni, majd a visszamaradt részeket jól ki is nyomkodtam.
  • Az átszűrt bort a rum hozzáadása után újra felforrósítottam, de már nem forraltam.
  • Hőálló poharakban, keksz, aprósütemény mellé kínáltam.


6 megjegyzés:

  1. Jaj, de fincsi lehet! Anyának ugyanilyen pohárkái vannak :)

    VálaszTörlés
  2. Bizony nálunk is hideg volt, napközben is -6 körül. Jól jött volna egy kis forró itóka -persze alkoholmentes-, míg odakint voltam a gyerekekkel. :-) Bezzeg ők puncs nélkül sem fáztak!
    Különleges ízesítésű innivalót gyártottál, szívesen kortyolgatnám!

    VálaszTörlés
  3. Finom lehet, én is megkóstolnám ! B.U.É.K. Neked is Hankka! :-)

    VálaszTörlés
  4. BUÉK! Bár kicsit megkésve. :-)) Ezt a puncsot el tudnám fogadni, most itt helyben! :-))

    VálaszTörlés
  5. Nálunk is nagy a hideg, úgyhogy ez nekünk is jól jönne :-)

    VálaszTörlés
  6. Ebben a fagyos januári hidegben nekünk is jól esne ez a test- és lélekmelegítő ital. :)

    VálaszTörlés