hétfő, április 22, 2013

Medvehagymás tekercsek

A sok-sok-sok-sokadik medvehagymás recept, amivel találkoztok, ugye? :) Dehát most van a szezonja, ilyenkor érdemes mindenféle finomságot készíteni belőle. Én is találkoztam nagyon sokféle elkészítési lehetőséggel, kezdve a fűszervajtól a mindenféle leveseken, tésztás és húsos ételeken keresztül a sós süteményekig. Nagyon finom ízt ad az ételeknek, kellemes aromájával finoman fűszerezi azokat. A tavalyi medvehagymás sörkifli után nálunk idén is sós sütiben végezte egy adag medvehagyma, a jól bevált tekercsekbe kerültek a levelek. Az alaprecept most is Hajniéktól van, köszönet érte. Finom lett, sok sikert hozzá! :)


Hozzávalók 96 darab tekercshez:
a tésztához:

  • 5 dl tej
  • 1 csapott evőkanál kristálycukor
  • 5 dkg élesztő
  • 1 dl olaj
  • 80 dkg finomliszt
  • 1 teáskanál só

a töltelékhez:

  • 25 dkg margarin
  • 1 teáskanál só
  • 3 tojássárgája
  • 1 csokor medvehagymalevél




  • A medvehagyma leveleket megmostam, a szárrészt eltávolítottam és a leveleket leszárogattam, majd apróra vágtam őket.
  • A margarint feldaraboltam, habosra kevertem a sóval, a tojássárgákkal és a felaprított medvehagymával.
  • A tejet meglangyosítottam, kb. 1,5 decinyiben feloldottam a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt és hagytam felfutni.
  • Közben a maradék tejet a dagasztógép táljába öntöttem, hozzáadtam az olajat, rászitáltam a lisztet és hozzáadtam a sót is.
  • Amikor az élesztő felfutott, azt is a tészta hozzávalóihoz adtam, majd a dagasztóspirállal szép, egynemű tésztává dagasztottam.
  • A tálból lisztezett deszkára borítottam, finoman átgyúrtam, majd négy részre osztottam.
  • A tésztacipókkal külön-külön dolgoztam tovább. Egy-egy cipót kb. 48 x 25-30 centis téglalappá nyújtottam, megkentem a töltelék negyedével és viszonylag szorosan feltekertem.
  • 24 darab 2 centi széles csigára vágtam, amiket rögtön a mini muffintepsi mélyedéseibe rakosgattam.
  • Előmelegített, 180 fokos sütőben kb. 20-25 perc alatt sültek készre. (A sütő alsó rácsára érdemes egy nagyobb tepsit csúsztatni, hogy a megemelkedő tekercsekből kifolyó zsiradék ne a sütőnkbe csepegjen és égjen rá! :)


30 megjegyzés:

  1. Jajj, de finom tekercseket sütöttél :) Kérhetnék párat belőle???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Küldesz cserébe egy-két kagylótésztát?! :) Jó lesz csak úgy magában, még husit sem kérek hozzá! :)

      Törlés
  2. Nagyon szépek ezek a tekercsek, látom nálatok is megy a brummogás hagyma téren...;-DD De persze nálunk is! ;-)))

    VálaszTörlés
  3. Jövök ebédre/ vacsorára holnap! Mikorra vártok? ;-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gionetta, jöhetsz bármikor! :) Medvehagymás tekercs ugyan már nincs, de sok szeretettel látunk! :)

      Törlés
  4. Jó ötlet így medvehagymával is! Megkóstolnám:-)
    Szépek lettek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a receptet, nagyon finom lett! :)

      Törlés
  5. Ízkavalkád :) valami mennyeien néznek ki a tekercseid :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jól néz ki, nagyon fincsi és szép tekercseket sütöttél! :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszta lett ! Nálunk is mindenbe kerül,annyira szeretjük.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is csodálom, tényleg nagyon fincsi! :)

      Törlés
  8. Jöhet még medvehagymás recept!!! Száz, ezer, mert nem lehet megunni! Olyan sokféleképpen felhasználható, olyan finom ízt ad minden ételnek és olyan egészséges, hogy a szezon alatt minden nap fogyasztani kell. Ezért kell sok-sok recept:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most megnyugodtam, igyekszek hozni még néhányat én is! :)

      Törlés
  9. Minden tekercs finom, ha jó a tészta, de ez a medvehagymás nagyon jó lehet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a tészta nagyon finom, a medvehagymával pedig talán még finomabb! :)

      Törlés
  10. Nagyon szép, szabályos tekercseket készítettél, egészen megéheztem rájuk! :)

    VálaszTörlés
  11. Meseszépek, mosolygósak, képzelem a lakásban elterülő illatfelhőt :-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól érzed, kedves Viki, finom volt az illata is! :)

      Törlés
  12. Nézz be a blogomra, van ott neked egy kis meglepetés! :)

    VálaszTörlés
  13. Ó, de szépek, és én csak meresztem a szemem a medvehagymás finomságokra, mert még soha életemben nem ettem, és senki sem tudja, hogy felénk lehet-e találni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati, ha teheted, kóstold meg, nagyon finom. Intenzív, kicsit a fokhagymára emlékeztető hagymaíz! :)

      Törlés
  14. Nagyon guszta kis tekercsek:) és jó ötlet muffinformában sütni, mert olyan szép egyformák lesznek.

    VálaszTörlés
  15. Nagyon guszták. :) Szívesen megkóstolnám, még én sem ettem medvehagymás dolgokat Katihoz hasonlóan.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha teheted, ne hagyd ki, nagyon finom íze van! :)

      Törlés