kedd, március 20, 2012

Krumplilángos

Nem tudom, hogy vagytok vele, nálam-nálunk a krumpli nagy kedvenc. Szeretjük mindenféle formában, köretként, egytálételként, levesben, tésztában, mindenhogy. Gyerekként nagyon sok krumplis ételt ettem, nagymamám istenien tudta ezeket az egyszerű ételeket elkészíteni. Imádtam a krumplilángosát is, aminek gyúrt krumplis tészta volt az alapja, rúddá sodorta, felszeletelte, aztán a kis lapokat nyújtófával kinyújtotta és megsütötte. Az én krumplilángosom soha nem fogja megközelíteni az övét, bár ízvilágában nagyon hasonló. Persze ez egy sokkal könnyebben és egyszerűbben elkészíthető lángos, majdhogynem krumplis palacsinta. Ez a tészta ugyanis sűrűn folyós palacsintatésztára hasonlít, és sütni is hasonlóan kell, mint a palacsintát. A maradék sós vízben főtt krumpli felhasználására is jó megoldás, ilyenkor meg szoktam melegíteni a krumplit, így könnyebb áttörni. Nem bonyolult elkészíteni, bár kicsit időigényes, de megéri, mert nagyon finom. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 40 dkg főtt krumpli
  • 30 dkg liszt
  • 1 tojás
  • 1/2 l tej
  • olaj


  • A krumplit (hámozás előtt kb. 60 dkg volt) megtisztítottam, meghámoztam, kockákra vágtam és sós vízben a szokott módon puhára főztem. (Lehet héjában is főzni, úgy még finomabb.)
  • Miután megfőtt, leszűrtem, majd burgonyanyomóval összetörtem és egy nagy tálcán szétterítve hűlni hagytam.
  • Amíg a krumpli hűlt, kimértem és átszitáltam a lisztet, hozzáadtam a tojást.
  • Ezután kézi habverővel keverve kis adagokban hozzáadtam a kihűlt krumplit és a tejet is, végül sűrűn folyós palacsintatésztaszerű tésztát kaptam.
  • Ízesítettem kevéske sóval, bár ez attól is függ, mennyire sós vízben főztük a krumplit.
  • Serpenyőben kevés olajat forrósítottam, majd közepes merőkanálnyi tésztát szétterítve - és egy evőkanállal eligazítva - megsütöttem a lángosok mindkét oldalát.

13 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és imádom én is ! "Krumplit imádók "táborába tartozom. Krumplilángost szoktam én is készíteni, de tudod ahány ház annyi szokás. Kinézetre olyan mint az én lángosom de a receptje nem teljesen.

    VálaszTörlés
  2. De örülök, hogy benéztél! :) Most, hogy feltettem, még az illatát is érzem, nagyon szeretem! Kíváncsi lennék, hogy nálad hogyan készül?! :)

    VálaszTörlés
  3. Nemrég kaptam Anyósomtól egy krumplis palacsinta receptet, ehhez hasonló. Még nem készítettem, bár ideje volna.
    A krumplirajongók táborához én is csatlakozom, családostul, jöhet minden formában! Akár így is, nagyon csábító!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki, valóban inkább palacsintára emlékeztet. Még nem ettem ilyet, bár a krumplis ételeket mi is nagyon szeretjük.

    VálaszTörlés
  5. Én eddig nem ismertem a krumplilángost, de biztosan kipróbáljuk! :)

    VálaszTörlés
  6. Ez a férjem és a szüleim nagy-nagy kedvence!!! Én is imádom - pont ez az, hogy egyszer annyit ettem belőle, és olyan beteg lettem... azóta nagyon óvatos vagyok vele. Csuda guszta a fotóidon, most megeszegetnék belőle egyet... ;-)

    VálaszTörlés
  7. Ezt a receptet nem ismertem eddig, de nagyon megkívántam, szinte érzem az ízét, le kell ellenőriznem, tényleg olyan-e, mint a képzeletemben :D

    VálaszTörlés
  8. Ha megkérdezem a családot, mit főzzek, biztos valami krumplis dolgot mondanak:) Nagyon jól néznek ki a lángosok, itt lehet kapni egy krumplis palacsintát, lømper a neve, virlit szoktak bele tekerni és úgy eszik. Ritkán én is készítek házilag, hasonlóképpen, mint te:)

    VálaszTörlés
  9. Nahát! Milyen érdekes! Ahány ház annyi szokás! Mifelénk abszolút nem ismert ez a recept, de nekem tuti ízlene. Mi a krumplilángost vaslábosban sütjük minden zsiradék nélkül és a tésztája a szilvásgombócéhoz hasonló!

    VálaszTörlés
  10. Most találtam rá a krumplilángosodra-Teremtőm, de jól néz ki ez is!
    Most állhatok neki sütni! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért a tied sem akármi, anno nagymamám is mindig úgy készítette, ahogy te! :) Ez a változat talán egy kicsit egyszerűbb, de ízében nagyon finom és hasonló a vaslapon sült lángoshoz! :)

      Törlés
  11. El kell vinnem Hankka! Ez nagyon finom lehet :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vidd csak Nelli, tényleg nagyon finom, remélem, nektek is ízleni fog! :)

      Törlés