szerda, szeptember 28, 2011

Jeges csokoládé kávéval

Igaz, hogy már vége a nyárnak, sőt, szeptember végét írunk, de még olyan jó idő van! Ebéd után, a teraszon ülve, a melengető napsütésben igazán jólesik egy kis hűsítő ital. Pláne, hogy nincs benne cukor, egyáltalán nem édes - eltekintve a vaníliafagyi és a tejszínhab édességétől. (Itt jegyzem meg, hogy ha valaki édesebben szereti, nyugodtan tehet akár a kávéba, akár a tejbe egy kis cukrot.) Kávéval együtt finom, ébren tart, és még a gyomrunkat is megtölti. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 6 db, 2,5 dl-es pohárhoz:
  • 500 ml vaníliafagylalt
  • 7,5 dl tej
  • 10 dkg csokoládé (nálunk most 55 %-os csokoládépasztilla)
  • 1,25 dl erős, hideg kávé
  • 2 dl tejszín
  • 1 csomag vaníliás cukor

  • A vaníliafagyit a fagyasztóból a hűtőszekrénybe tettem, hogy ne legyen olyan kemény. (Ha nagy kánikula van, a fagyival együtt a poharakat is a hűtőbe tehetjük, hogy valóban hidegen tudjuk tálalni az italt.)
  • A tejből kb. 1,5 decinyit felforraltam, hozzáadtam a csokipasztillát, és feloldottam benne.
  • Hozzáadtam a maradék tejet és a hideg kávét, majd rövid időre a hűtőszekrénybe tettem, hogy le tudjon hűlni.
  • A tejszínt a vaníliás cukorral kemény habbá vertem.
  • A fagylaltot elosztottam a hat pohárba, ráöntöttem a hideg csokoládét, végül befedtem tejszínhabbal. (Tetszés szerint a tejszínhabot megszórhatjuk kevés cukrozott kakaóporral vagy kávéporral is.)
  • Ropogós keksz vagy omlós piskóta illik hozzá, mi most ebéd után csak így magában fogyasztottuk.


3 megjegyzés:

  1. Azért még jólesne egy kis hűs nyalánkság, amilyen jó meleg őszünk van! Akár most is, annyira jól néz ki. Kávé, csoki...kell ennél jobb?

    VálaszTörlés
  2. Nem baj, hogy nincs már nyár, én most is szívesen elfogadnám. :)))

    VálaszTörlés
  3. Glasszét- fagylaltos kávét ittam már nem egyszer, szeretem. Ez egy felturbózott változat, ami többszörözi az élvezeti faktort! :)

    VálaszTörlés