szombat, december 24, 2016

Mandulás Rudolf - BOLDOG KARÁCSONYT!!!

Itt van a szép, víg karácsony,
Élünk dión, friss kalácson:
mennyi finom csemege!
Kicsi szíved remeg-e?

Karácsonyfa minden ága
csillog-villog: csupa drága,
szép mennyei üzenet:
Kis Jézuska született.

Jó gyermekek mind örülnek,
kályha mellett körben ülnek,
aranymese, áhítat
minden szívet átitat.

Pásztorjátszók be-bejönnek
és kántálva ráköszönnek
a családra. Fura nép,
de énekük csudaszép.

Tiszta öröm tüze átég
a szemeken, a harangjáték
szól, éjféli üzenet:
Kis Jézuska született!

Dsida Jenő: Itt van a szép karácsony

🎄 Minden kedves bloggertársamnak és látogatómnak kívánok áldott, békés karácsony ünnepet! 🎄


Hozzávalók 20-22 darabhoz:

  • 15 dkg liszt
  • 2,5 dkg kukoricaliszt
  • 5 dkg porcukor
  • 1 teáskanál színtelen mandulakivonat
  • 10 dkg jéghideg vaj
  • 1 tojássárgája

a díszítéshez:

  • 1 tojásfehérje
  • kb. 20 dkg porcukor
  • 1 teáskanál étkezési keményítő
  • piros ételfesték




  • A kétféle lisztet és a porcukrot dagasztógép táljába szitáltam.
  • Hozzáadtam a mandulakivonatot, nagy lyukú reszelőn belereszeltem a vajat, és a dagasztókarral morzsásra dolgoztattam.
  • Lisztezett gyúródeszkára borítottam, a tojássárgájával egyneművé gyúrtam.
  • Folpackba csomagolva 15 percre mélyhűtőbe tettem.
  • Kb. 5 mm vékonyra nyújtottam, rénszarvas alakú kiszúróval szaggattam.
  • A leeső tésztadarabokat újragyúrtam és -formáztam.
  • A kekszeket sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam, és előmelegített, 180 fokos sütőben kb. 10 perc alatt megsütöttem.
  • Tálcára szedve hagytam teljesen kihűlni.
  • A tojásfehérjét kemény habbá vertem.
  • Kisebb adagokban hozzáadtam a keményítővel összeforgatott, átszitált porcukrot – lehet, hogy nem kell mind –, és sűrűn folyós masszává kevertem.
  • Nejlonzacskóba töltöttem, a sarkára apró lyukat vágtam.
  • Díszítettem a süteményeket, majd a maradék cukormázat piros ételfestékkel színeztem, és megmintáztam a rénszarvasok orrát.
  • A kekszet a máz teljes dermedése után kínáltam.



A receptet megtaláljátok a Kifőztük gasztromagazin decemberi számában is. A fotózáshoz a hátteret a Fotókellék biztosította, ilyen helyes kiszúróformát pedig a Cookori.com-nál tudtok beszerezni.

2 megjegyzés:

  1. Szeretetteljes, áldott Karácsonyt kívánok Neked és kedves családodnak! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Iza, nagyon köszönöm, remélem, nálatok is kellemesen és szépen telt a karácsony! :)

      Törlés