kedd, május 17, 2016

Borsos zsemle


Hozzávalók 12 zsemléhez:

  • 67 dkg liszt
  • 1 csomag (7 g) szárított élesztő
  • 1 teáskanál ausztrál sópehely vagy durva szemű tengeri só
  • 2 teáskanál tarka bors
  • 5 dl langyos víz
  • 2 evőkanál olívaolaj

a tetejére:





  • A lisztet tálas mixer táljába szitáltam.
  • Elkevertem benne az élesztőt, a mozsárban összetört sópelyhet és borsot.
  • Mélyedést készítettem a közepébe, beleöntöttem a vizet és az olajat, majd a dagasztóspirállal szép fényes tésztát dagasztottam.
  • Letakarva, langyos helyen a duplájára kelesztettem.
  • Újra átgyúrtam, 12 részre osztottam.
  • Mindből zsemlét formáltam, ezeket sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam.
  • Beolajozott alufóliával lefedve hagytam a duplájára kelni, majd a lisztezett zsemlepecséttel mintáztam úgy, hogy a sütőpapírig lenyomtam a formázót.
  • Addig hagytam pihenni, amíg a sütő 200 fokosra melegedett.
  • A zsemléket lekentem az enyhén felvert tojással, megszórtam sópehellyel, és kb. 30 perc alatt készre sütöttem.



A zsemlepecsétet a Cookori.com, a fotózáshoz a hátteret a Fotókellék biztosította. A receptet megtaláljátok a Kifőztük gasztromagazin májusi számában is.

1 megjegyzés: