vasárnap, június 08, 2014

Epres-csokoládés desszertpohár

Epret eszünk eperrel, kár, hogy nem tart kicsit tovább a szezonja, mondjuk még néhány hónapig. :) Pohárkrém is készült belőle, digestive keksszel és csokoládéval kombinált joghurttal rétegezve. Mit ne mondjak, így is nagyon finom, pillanatok alatt elfogyott a poharak tartalma. :) A recept megjelent az ingyenesen letölthető Kifőztük Magazin júniusi számában is. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 6 pohárhoz:
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 1 evőkanál cukor
  • 1 pohár (180 g) natúr görög joghurt
  • 1 dl tejszín
  • 15 dkg teljes kiőrlésű zabkeksz
  • 40 dkg eper
a díszítéshez:
  • tejszínhab
  • cukrozott kakaópor


  • Az étcsokoládét gőz fölött megolvasztottam, feloldottam benne a cukrot, majd időnként meg-megkeverve kb. 5 percig hűlni hagytam.
  • Fokozatosan adagolva, folyamatosan kevergetve beledolgoztam a tejszínt és a görög joghurtot is.
  • A kekszet késes aprítóval felaprítottam, az epret megtisztítottam.
  • A poharak aljába szétosztottam a kekszmorzsa felét, erre tettem a csokoládés joghurtkrém felét, rádaraboltam az epret, következett a kekszmorzsa másik fele, végül a maradék joghurtos krém.
  • Tálalás előtt a poharak tetejét tejszínhabbal díszítettem, amit cukrozott kakaóporral szórtam meg.

5 megjegyzés:

  1. csábító tálalás, ínycsiklandó lett a pohárdesszerted :)

    VálaszTörlés
  2. Meghiszem, hogy hamar elfogyott, túl hamar is - mert nekem ezek szerint nem jutott..... :-))

    VálaszTörlés
  3. Előnyben részesítem én is az ilyen finom pohárkrémeket, mert csak kanalazgatni kell és gyorsan el is készül.
    Nagyon guszta így felsorakoztatva :)

    VálaszTörlés
  4. Csodaszépek lettek! Én is eltudnám viselni, ha továbbtartana az eperszezon :)

    VálaszTörlés
  5. Ezek a csodás fotók, erről a mennyei desszertről, csak tátom a számat :)

    VálaszTörlés