péntek, december 27, 2013

Ecetes sós stangli

Karácsonyi sós süteményünk, a receptet Gerditől hoztam, köszönöm ezúton is. :) Nagyon jó kis sütemény, öröm a tésztájával dolgozni, finom, puha, jól nyújtható. A végeredmény pedig egy nagyon finom sós nasi, szilveszter közeledtével ajánlom akár az óévbúcsúztató bulikra is. Nem mellesleg a liszten és a zsiradékon kívül alig kell hozzá valamit, ami még szimpatikusabbá teszi a háziasszonyok körében, ugye?! :) Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 70 dkg finomliszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 teáskanál só
  • 50 dkg margarin
  • 12 evőkanál víz
  • 2 evőkanál 20 %-os ecet

a tetejére:

  • tojás
  • trappista sajt



  • A lisztet elkevertem a sütőporral, gyúródeszkára szitáltam, hozzáadtam a sót.
  • Elmorzsoltam benne a margarint, majd a vízzel elkevert ecettel együtt egynemű tésztává állítottam össze.
  • Letakarva egy éjszakán át pihenni hagytam.
  • Másnap félujjnyi vastagra nyújtottam, megkentem enyhén felvert tojással és megszórtam reszelt sajttal.
  • Derelyemetszővel rudakra szabtam, majd előmelegített, 180 fokos sütőben bő negyedóra alatt készre sütöttem.


9 megjegyzés:

  1. Szépek lettek! Láttam én is Gerdinél, mi is megkóstoljuk:-)

    VálaszTörlés
  2. Ezt én is elmentettem Gerditől. Gyönyörűek lettek :)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm, jól fog jönni ez a finomság :) Nagyon guszta lett :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki! Remélem kellemesen telt a karácsony nálatok is :)

    VálaszTörlés
  5. Hát ez mijen nagyon jól néz ki.Ma már be is dagasztom és holnapra nagyon jól jön.Boldog új évet kívánok nektek.

    VálaszTörlés
  6. Nem tudom, hogy lehet, de erről lemaradtam. De azért így utólag is nagyon örülök, hogy megsütötted, s még ízlett is! Én is sütöttem belőle karácsonyra, de most látván nálad úgy gondolom, itt az ideje egy újabb adagnak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a receptet, nagyon finom és nem mellesleg jó volt a tésztájával dolgozni. :) Én is megkívántam, jólesne most néhány rudacska! :)

      Törlés
  7. Nekem Erzsi sós sütije: 25 dkg liszt, 25 dkg margarin, 8dkg reszelt sajt (bele), só, l ek. ecet, 6 ek víz. Ez egy lágy tészta. Gyakorlottak azonnal, kezdők néhány óra hűtés után kisodorhatják és tojással megkenve reszelt sajttal megszórva, pálcikázva nagyon hamar kisüthető. Talán finomabb is ha néhány órát hűtően áll a tészta.

    VálaszTörlés