hétfő, szeptember 02, 2013

Menüajánló - káposztás kocka

Ez az étel is azok közé tartozik, amelyeknél erősen gondolkodóba esem, hogy szerepeljen-e egyáltalán a blogon, hiszen egyszerűen elkészíthető, igazából nem is kell hozzá recept sem. Ha viszont arra gondolok, hogy a gyerekeim meg tudnák-e csinálni vagy hogyan fogják először maguktól elkészíteni, akkor mindenképpen itt a helye. Nálunk nagy kedvenc, különösen Ádám szereti a pirított vagy párolt káposztával készült ételeket, mint pl. a káposztás pogácsa (itt éppen kockásítva) vagy a káposztás sztrapacska. (A káposzta pirításához nem szoktam mérni a hozzávalókat, de most, hogy megpróbáljak az utókornak valamiféle használható kiindulási alapot adni, evőkanállal adagoltam az olajat és a cukrot, és a káposztát is lemértem.) A hozzávalóknál leírt mennyiségből viszonylag nagy adag tésztánk lesz, ha kevesebben vagyunk, természetesen a fele is elég. :) Sok sikert hozzá!

A menüajánlat pedig a következő:

KÁPOSZTÁS KOCKA



Hozzávalók:
  • 1 nagyobb fej káposzta (szűk 2 kg)
  • 6-7 evőkanál olaj
  • 2-3 csapott evőkanál cukor
  • só, őrölt feketebors
  • 50 dkg fodros nagykockatészta



  • A káposztát megtisztítottam, külső, foltos leveleit eltávolítottam, majd négyfelé daraboltam.
  • Minden negyed cikkből kivágtam a torzsáját, majd a nagylyukú reszelőt használva apróra reszeltem.
  • Nagy lábasban felhevítettem az olajat, karamellizáltam rajta a cukrot.
  • Hozzáadtam a káposztát, ízesítettem sóval és őrölt borssal, és időnként meg-megkeverve szép aranybarnára pirítottam.
  • Közben a tésztát a szokott módon bő, forrásban lévő sós vízben kifőztem, leszűrtem.
  • Amikor a káposzta készre pirult, hozzákevertem a tésztát és összemelegítettem, kicsit össze is pirítottam az egészet.


10 megjegyzés:

  1. Mi is nagyon szeretjük a káposztás tésztát sok sok tejföllel leöntve! Yammmi!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tejföllel még nem próbáltam, legközelebb megkóstolom így! :)

      Törlés
  2. Tetszik a menü, jöhet hozzám is ebédre:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Cserébe egy szelet körtés túrótortáért, oké? :)

      Törlés
  3. Hankka, nagyon guszta és finom a káposztás kocka tésztát. Én is pontosan ugyanigy készitem ezt a finom klasszikus magyar tészát!
    Nem látom hogy te rajta vagy a PINTERESTEN, de én igen, és sok több MO-i blogosok. Fel tüztem a káposztás tésztádat, szép a fotó is. Az enyém is fenn van a táblán. Külön szerkeztem egy magyar táblát. Ne csodálkozzál hogy ezután sokan fogják látogatni a blogodat. Másold be ezt a cimet, és megtudod nézni! Remélem nem haragszol hogy fel tettem a PINTEREST táblára!

    http://pinterest.com/foodandthrift/all-things-hungarian/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dehogy haragszom, sőt, nagyon megtisztelő, köszönöm! :)))

      Törlés
  4. Nálunk káposztáslaska néven fut:) Nagyon szeretjük:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, hallottam már ezt a kifejezést is. Így is, úgy is nagyon finom étel! :)

      Törlés
  5. Ez nálam is örök dilemma egyes ételnél. Imádom!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye, Márti?! :) Hátha valakinek segítenek ezek az egyszerű receptek is, a gyerekeimnek egyszer majd mindenképpen! :)

      Törlés