vasárnap, szeptember 15, 2013

Húsleves másként

Hajniéknál láttam nemrég ezt a levest, tetszett, hogy gyorsabban elkészül, mint a hagyományos húsleves. A hétvégén kipróbáltam, ízlett mindenkinek, máskor is fog készülni. Nálunk kötelezően csigatészta került bele, Csenge kedvence ugyanis ez a tésztafajta. Ha megkérdezem, hogy mit szeretne enni vagy mit főzzek, leggyakrabban ez a válasz: "Húslevest csigatésztával." :) Ha hagyományosan főzöm a húslevest, rendszerint a főtt hús nem nagyon fogy el, legtöbbször salátát készítek vele/belőle. Így viszont a hús visszakerült a levesbe és garantáltan el is fogyott. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 6 csirke alsócomb
  • só, szemes bors, húsleveskocka, csípős Piros Arany
  • 1 fej vöröshagyma
  • 5-6 gerezd fokhagyma
  • petrezselyemzöld, paprika
  • 1 csomó leveszöldség
  • 20 dkg csigatészta


  • A csirkecombokat megtisztítottam, hideg vízben feltettem főni.
  • Amikor felfőtt, habját leszedtem, hozzáadtam a megtisztított vöröshagymafejet és fokhagymagerezdeket, a fűszertojásba zárt szemesborsot, a paprikába töltött petrezselyemzöldet, ízesítettem sóval és borsónyi csípős Piros Arannyal, leveskockával.
  • Takarékon, lefedve főztem tovább.
  • Amíg főtt, megpucoltam a zöldségeket és gyufaszálnyira gyalultam őket.
  • Amikor a hús megfőtt, kiszedtem a levesből, félretettem.
  • Szintén kivettem a fűszertojást, a hagymákat és a paprikát.
  • A leveshez adtam a legyalult zöldségeket, rövid idő alatt ezeket is puhára főztem.
  • A húst - falatnyi darabokban - leszedtem a csontról és az időközben külön kifőzött csigatésztával együtt visszatettem a levesbe.
  • Pár percig még együtt is főztem, majd tálaltam.

16 megjegyzés:

  1. Ez így nagyon finom lehet. Szeretné a család nálunk is! :-))

    VálaszTörlés
  2. Nálunk is húsleves volt ma. Úgy látszik a hűvösebb napok jóvoltából megkívánjuk. Fantasztikusan mutat a képeken, ordít róla, hogy mennyire finom lehetett :)

    VálaszTörlés
  3. Hmmm, nagyon vágyom egy nagy tál forró húslevesre...:)

    VálaszTörlés
  4. Imádjuk a húslevest :) nálunk is kívánságlistás folyamatosan. Guszta lett nagyon a levesed!

    VálaszTörlés
  5. Ez nálunk is soron van, és hogy most nálad is látom, és itt is szuper guszta, meglehet, hogy ez lesz a vasárnapi levesünk. :)

    VálaszTörlés
  6. Csodás, az aranyló színével. A képek ismét lenyűgözőek!

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörű színe lett a levesednek, és biztosan nagyon finom ! A húst én is mindig összevágom, és visszateszem a levesbe. Általában cérnametélttel szoktuk enni, de már csináltam házilag csigatésztát is, amivel szintén nagyon finom :)

    VálaszTörlés
  8. Vagy a Királylánytól, vagy az ovis Csöppektől beszedtem én is
    egy kis lázat, úgyhogy szeretnék egy tányérral! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most én mondom, hogy laknánk csak kicsit közelebb! :)

      Törlés
  9. Szeretem a húslevest jó sok répával és lével :) Biztos nagyon finom lehet ez a fajta variáció is :)

    VálaszTörlés
  10. Gyönyörű aranyló húsleves! A sárgarépa reszelve intenzívebb színt ad a levesnek.

    VálaszTörlés
  11. Örülök, hogy elkészítetted! Nagyon guszták a csigatésztával!
    Nálam a fiam kígyólevesnek hívja:-) az oviból maradt meg az elnevezés a hosszú tészta miatt:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi az ötletet, máskor is fog így készülni, gyors és fincsi! :)

      Törlés
  12. Hankka, igazad van...gyors és fincsi...az biztos. Én is szoktam gyakrabban ilyen formában késziteni, felvágom a csirkét, és vissza teszem a levesben. Nálunk nem lehet kapni ezt a fajta csiga tésztát...lehet csiga tésztát kapni, de inkább kagyló formája van, aranyoska és picike, amit az unokáim szeretik nagyon. Hű de szeretném most ezt a gyönyörü és finom leveskét meg enni ebédre!

    VálaszTörlés
  13. Azt a betyár mindendenit, de jól néz ki! :D Köszönöm a receptet, mentettem, biztos sort kerítek rá.
    A petrezselymet miért kell paprikába zárni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem kell... :))) Ilyenkor ősszel a petrezselyemzöldet paprikába töltve szoktam lefagyasztani, télen pedig mindig teszek a húslevesbe egy ilyen paprikát, nagyon finom vele a leves. :) Szerepel a fagyasztás a blogon is, itt: http://hankka.blogspot.hu/2012/10/petrezselyemzold-fagyasztasa.html

      Törlés