kedd, január 01, 2013

Korhelyleves

Hagyományos újévi leves, nálunk is ez készült ma. Nem korhelykedtünk ugyan, mégis jólesett ez a finom, savanykás leves. Nem mellesleg háziasszonybarát is, hiszen nem kell hozzá korán kelni, egy bő óra alatt már az asztalra is varázsolhatjuk. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 3-4 evőkanál olaj
  • 1 közepes fej vöröshagyma
  • pirospaprika, só, őrölt bors, babérlevél
  • 50 dkg savanyú káposzta
  • 4 virsli
  • 2 dl tejföl
  • 2 evőkanál liszt


  • A vöröshagymát megtisztítottam, apró kockákra vágtam.
  • A savanyú káposztát néhány vágással tovább aprítottam, hogy a szálak ne legyenek túl hosszúak (ehhez a leveshez a káposztát nem szoktam "kimosni", így lesz valóban savanyú íze a levesnek).
  • Az olajon egy nagy lábasban megfuttattam a hagymát, majd a tűzről lehúzva meghintettem pirospaprikával.
  • Hozzáadtam a felaprított káposztát, a tűzre visszatéve finoman átkevertem és azonnal felöntöttem szűk 2 liter vízzel.
  • Ízesítettem sóval és őrölt borssal (ha a savanyú káposztában nincs babérlevél, akkor a levesbe azt is tehetünk).
  • Nagy lángon felforraltam, majd lefedve kis lángon bő fél óráig főztem. Akkor jó, ha a káposzta még egy kissé ropogós.
  • A virslit felkarikáztam, a fővő leveshez adtam, és együtt főztem tovább.
  • A tejfölt elkevertem a liszttel és kevéske vízzel, majd hőkiegyenlítéses módszerrel a leveshez adtam.
  • 2-3 percig kis lángon tovább főztem, ezalatt besűrűsödött.
  • Friss kenyérrel tálaltam.

28 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és látszik, hogy milyen fincsi:)))

    VálaszTörlés
  2. B.Ú.É.K!!! én is hasonlóan készítem, virsli helyett, húsgombóccal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. BÚÉK, Márti, biztosan nagyon finom húsgombóccal is, sőt! :)

      Törlés
  3. Ma mi is ezt ebédeltünk,csak egy kis krumplival és virsli helyett füstölt kolbásszal.Úgy is finom volt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahány ház, annyi féle korhelyleves, de nagyon tetszik ez a krumplis-füstölt kolbászos verzió is! :)

      Törlés
  4. Szoktunk mi is, nagyon finom leves.
    Látom megújultál, tetszik:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondoltam, új év - új ruha! Örülök, hogy tetszik! :)

      Törlés
  5. Nekem is tetszik az új világosabb háttered(bár azt is szerettem:)A savanyú káposzta pedig bármikor bármilyen formában:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is pont az tetszett meg benne, hogy világos! :)

      Törlés
  6. Nagyon guszta! Én is készítettem, finom és laktató leves.

    VálaszTörlés
  7. Én is így főzöm a korhelylevest, csak rizs betétet is adok bele.Holnap lesz, ma lencsét főztem.
    BÚÉK!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyi ötletet adtatok most, és a rizzsel készítés is nagyon tetszik! :)

      Törlés
  8. Mi kiszej levest szoktunk főzni, ha jól látom az is hasonló, de virsli helyett sertéshús kerül bele (a másik nagy kiszejleves főzés disznótorkor esik meg nálunk)...Egészségben, Boldogságban és Sikerekben Gazdag Új Évet Kívánok Neked és Családodnak!...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még soha nem hallottam a kiszej levesről, de fincsi lehet! :) BÚÉK nektek is, Tünde! :)

      Törlés
  9. Kedves Hankka! Boldog új évet kívánok Neked és családodnak! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabi, köszönöm, legyen nektek olyan új évetek, amilyet szeretnétek! :)

      Törlés
  10. Én lencselevest és rétest készítettem :) Nagyon boldog új évet kívánok Neked és a szeretteidnek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon fincsi menüt választottál, boldog új évet nektek is! :)

      Törlés
  11. Boldog új évet kívánok Neked és családodnak!

    VálaszTörlés
  12. Imádom a korhelylevest, bármikor jöhetne!!!

    VálaszTörlés
  13. Kedves Hankka!
    Annyira tetszenek az üveg edények amikben tálaltad a levest, hogy nem bírtam visszafogni magam és meg kell kérdeznem, hol vásároltad őket?
    Jómagam üvegbolond vagyok! :) Pontosan az olyan tipusúak tetszenek, amilyenek a Te edénykéid... és az az üvegfazék!!! :) Istenem, gyönyörűek! Rákerestem ugyan a googleban, viszont még hasonlót sem hozott ki... azért reménykedem, hogy Magyarországon beszerezhetők.

    Gratulálok a blogodhoz, a krumplis palacsinta receptjét kerestem, "ő" irányított ide.
    Üdvözlettel: ÉdesMindegy

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves ÉdesMindegy! :) Szeretettel üdvözöllek, örülök, hogy idetaláltál! :) Azt hiszem, örülni fogsz a válaszomnak, ugyanis a tálkákat is és az üvegfazekat is Magyarországon vettük. A fazekat karácsonyra kaptam a férjemtől, és ha jól gondolom, az Interspar-ban szerezte be, én legalábbis ott láttam. :) A tálkákat pedig egy kifejezetten konyhai felszereléseket áruló boltban vettem, ahová nekem be sem szabad tenni a lábam, mert mindig elcsábulok. :) Ez a bolt Nyíregyházán van, mi itt élünk, de gondolom, nagyobb városokban is vannak hasonló üzletek! :) A krumplis palacsintát/krumplilángost pedig nagyon tudom ajánlani, finom és egyszerű étel! :) Üdvözlettel: Hankka

      Törlés
    2. Kedves Hankka!

      Nagyon boldoggá tettél! Két okból is... egyik, hálásan köszönöm a gyors válaszoldat, a másik - ezt már biztosan sejted - számomra sem elérhetetlenek ezek az üveg edénykék. Nagyon örülök ennek! :)

      A krumplis palacsinta - krumpli lángos receptje - már rájöttem - nekem is meg van, laska néven, pontosabban, krumplis laska a neve. Legelőször a TV Paprikában láttam, ott tetszett meg, aztán rákerestem a neten is... :)

      Kívánok Békés, Boldog Új Esztendőt, egészséget, sikereket és sok kedves látogatót! :)

      Üdvözlettel és köszönettel: ÉdesMindegy

      Törlés
    3. Kedves ÉdesMindegy! :) Sejtettem én, hogy örülni fogsz, ezek tényleg elérhető dolgok, és szerintem pontosan tudom, hogy mit érzel, amikor birtokodba vehetsz/megvehetsz/megkaphatsz egy-egy ilyen aranyos üveg- vagy kerámia edénykét! :) Én legalábbis imádom őket, és már a családom is pontosan tudja, hogy ilyesmivel - bármilyen kis konyhai mütyürrel - bármikor le tudnak venni a lábamról! :)
      A krumplis laska kifejezést hallottam már, de mifelénk ezt inkább a krumplis tésztára használják. :)
      Én is kívánok Neked minden szépet és jót, üdvözlettel: Hankka

      Törlés