kedd, december 27, 2011

Sós hot dog

A virslit tésztában megsütve már sok helyen láttam, van, aki leveles tésztában, van, aki kelt tésztában süti. Nálunk hosszú évek óta ez a sós hot dog-nak nevezett tésztában sült virsli a nyerő, nem tudok annyit készíteni, hogy a fiamnak elég legyen. (A leírást elolvasva időigényesnek tűnhet az elkészítés, valójában a kelesztési idő a hosszú, közben nyugodtan tudunk mással is foglalkozni.) Most ipari méretben gyártódott (három adag készült), a munkahelyi óévbúcsúztató bulira. Közösen megvettük a virslit, aztán itthon tésztába tekertem, és megsütöttem. Így mégsem csak hagyományosan főtt virslit ettünk, szerintem így sokkal gusztább és finomabb is a virsli. Általában egészben hagyom a virsliket, most, hogy kiadósabb legyen, kettévágtam őket, és a fél virslik kerültek a tésztába. A képekért elnézést kérek, sülés után tudtam csak néhány gyors képet készíteni, aztán mentek is a kis hot dog-ok a dobozba, szállításra várva. Szerintem szilveszterre is nyugodtan elkészíthető, mikróban langyosra melegítve is nagyon finom. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók (20 db-hoz, a virsliket kettévágva 40 db-hoz):
  • 4,4 dl tej
  • 2 dkg kristálycukor
  • 4 dkg élesztő
  • 60 dkg finomliszt
  • 15 dkg rétesliszt
  • 2 dkg só
  • 2 dkg olaj
  • 20 db virsli
a tetejére:
  • 1 tojás


  • A tejet langyosra melegítettem, és kb. másfél deciben feloldottam a cukrot, majd belemorzsoltam az élesztőt, és meleg helyen hagytam felfutni.
  • A maradék tejet a dagasztótálba öntöttem, hozzáadtam az olajat.
  • Rászitáltam a finomlisztet, hozzáadtam a réteslisztet és a sót.
  • Amikor az élesztő felfutott, hozzáadtam a liszthez, és a dagasztóspirál segítségével egynemű tésztává dagasztottam. (Nem túl lágy tészta lesz belőle.)
  • A tésztát letakarva, meleg helyen 2 órán keresztül hagytam kelni.
  • Amikor megkelt, átgyúrtam, és négy cipóra osztottam (ha egészben hagyom a virsliket, akkor két cipót készítek).
  • A cipókat kelni hagytam, majd egyesével kb. 30 x 30 centis négyzetre nyújtottam őket (természetesen, ha egészben marad a virsli, 30 x 50-60 centisre nyújtom a tésztát).
  • A tésztából 10 db 3 centi széles tésztacsíkot vágtam, amivel körkörösen betekertem a félbevágott virsliket.
  • Sütőpapírral bélelt, nagy gáztepsibe sorakoztattam a tekercseket, tetejüket lekentem felvert tojással, és újra kelni hagytam őket, kb. fél óráig.
  • Végül előmelegített, 180 fokos sütőben 40 perc alatt készre sütöttem.

13 megjegyzés:

  1. Azta de guszta...vittem is a receptet, csurog a nyálam...Köszi!
    Suncika

    VálaszTörlés
  2. Szerintem gyönyörűűűűűűűűűűűűűűűűűű.

    VálaszTörlés
  3. Állati guszták! Gondolom nagy sikerük volt a bulin!

    VálaszTörlés
  4. Suncika, szeretettel köszöntelek nálam, és nagyon szívesen! :)

    Pilchard, üdvözöllek, és köszönöm! :)

    Petra, igen, tényleg tetszett és ízlett mindenkinek! Mustárral, majonézzel, ketchuppal, ízlés kérdése! :)

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörűek, olyan éhes lettem a képektől :-)

    VálaszTörlés
  6. De jól néznek ki! Érdekes módon én is szeretem ezeket a virslis sütiket, pedig a virslit nem annyira. Szilveszterre tényleg jó lenne... felveszem a listára:-)

    VálaszTörlés
  7. Levendulalány, valóban étvágygerjesztőek és finomak!

    Gerdi, bízom benne, hogy nektek is ízleni fog! :)

    VálaszTörlés
  8. Jaj de gyönyörűek, le is mentettem! Köszi! :)

    VálaszTörlés
  9. Én a gyors és egyszerű leveles tésztás csapatba tartozom :))), de ezek olyan csodaszépek lettek, hogy már biztosan ki fogom próbálni kelt tésztával készítve is! Nagyon finom lehet! :)

    VálaszTörlés
  10. Nahát! Most vettem észre, hogy Neked is van sós hot-dogod! :) Én is készítettem szilveszterre. Közben azon gondolkodom, hogy lehet, Neked is van olyan sütis könyved, melyben ez megtalálható, mert Én ott találtam rá, és a receptem ugyanaz, mint Neked (a férjemtől kaptam karácsonyra - mármint a könyvet:)).
    Gyönyörűek ezek a hot-dogok, nagyon ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
  11. Gabi, szerintem nem ugyanaz a forrásunk. Én valamikor évekkel ezelőtt - van már vagy tíz éve - egy kis receptfüzet kiadványból írtam ki a receptet, kép sem volt hozzá. Kipróbáltam, és azóta is rendszeresen készítem, nagy kedvencünk! De ezek szerint mások is szeretik, ha sütis könyvben is megjelent! Bekukkantottam hozzád, szuper guszta a tied is! :)

    VálaszTörlés