péntek, május 20, 2016

Teás-csokoládékrémes torta


Hozzávalók 23 cm átmérőjű tortához:

  • 6 tojás
  • 14 dkg cukor
  • 4 evőkanál olaj
  • 16 dkg liszt
  • 1 csomag (12 g) sütőpor

továbbá:

  • sárgabaracklekvár

a sziruphoz:

  • 1 dl ízesítés nélküli tea
  • 1 evőkanál cukrozatlan kakaópor
  • 1-2 kandiscukorpálca

a krémhez:

  • 20 dkg 70% kakaótartalmú étcsokoládé
  • 25 dkg mascarpone
  • 2 dl habtejszín
  • 1 csomag (20 g) zselatinfix

a díszítéshez:





  • A tészta hozzávalóiból külön-külön 2 lapot sütöttem.
  • 3 tojást kihabosítottam 7 dkg cukorral, hozzáadtam 2 evőkanál olajat, majd 8 dkg lisztet, amelyet 6 g sütőporral előzőleg összeforgattam.
  • A masszát az alján sütőpapírral bélelt tortaformába öntöttem, és előmelegített, 180 fokos sütőben kb. 25 perc alatt készre sütöttem.
  • A maradék hozzávalókból ugyanígy megsütöttem a másik lapot.
  • Miután mindkettő kihűlt, az egyiket megkentem lekvárral, rátettem a másik lapot.
  • A sziruphoz a teát összeforraltam a kakaóval, feloldottam benne a cukrot.
  • Amikor kihűlt, foltokban a felső tésztalapra kanalaztam.
  • A csokoládét vízgőz fölött felolvasztottam, hagytam langyosra hűlni.
  • A tejszínből a zselatinnal kemény habot vertem.
  • A mascarponéba kevertem a csokoládét, és beleforgattam a habot.
  • Bevontam vele a tortát, majd a formacukrokkal díszítettem.



A torta készítéséhez a kandis- és formacukrot a Candyfour biztosította, a receptet megtaláljátok a Kifőztük gasztromagazin májusi számában is.

2 megjegyzés:

  1. Ez valami fantasztikusan szép-a dekorációval együtt (formacukros oldalt pedig most felkeresem :)))! :)

    VálaszTörlés