vasárnap, március 20, 2016

Citromos-mákos torta

Flamcsi receptje a Kifőztük gasztromagazin 2016. januári számából. A hozzávalók mennyiségét kicsit megemeltem, mert nagyobb tortaformában készült, mint Vikinél. Finom, sok sikert hozzá! :)


Hozzávalók 24 cm átmérőjű tortához:
a tésztához:

  • 18 dkg darált mák
  • 6 dkg fehér tönkölyliszt
  • 18 dkg nyírfacukor
  • 9 tojás
  • 1 teáskanál sütőpor

a krémhez:

  • 4 nagy citrom
  • 30 dkg nyírfacukor
  • 4 nagy tojás
  • 37,5 dkg mascarpone
  • 50 dkg habtejszín
  • 20 g zselatinpor
  • 6 evőkanál víz

a díszítéshez:

  • csokitojások




  • A mákot, a lisztet és a sütőport összeforgattam, a tojások fehérjét kemény habbá vertem.
  • A tojássárgát krémesre kevertem a cukorral, adagonként belevegyítettem a mákos lisztet és a habot (már csak fakanalat használva).
  • A massza felét az alján sütőpapírral bélelt tortaformába simítottam, és előmelegített, 170 fokos sütőben kb. 35 perc alatt készre sütöttem.
  • A massza másik feléből ugyanígy megsütöttem a másik lapot.
  • Miután kihűltek a tésztalapok, mindkettőt 3-3 vékony lapba vágtam.
  • A citromok héját lereszeltem, levüket kifacsartam.
  • A tojást vastag aljú lábasban elkevertem a cukorral, hozzáadtam a citromlevet, és a lehető legkisebb lángon, folyamatosan kevergetve besűrítettem (figyelni kell rá, nehogy összeugorjon).
  • Hozzákevertem a citromhéjat, és hagytam szinte teljesen kihűlni.
  • A tejszínből kemény habot vertem.
  • A zselatint elkevertem a vízben, és addig melegítettem, amíg felolvadt.
  • A citromos krémbe kézi habverővel beledolgoztam a krémsajtot, majd hőkiegyenlítéses módszerrel hozzáadtam a zselatint, végül beleforgattam a tejszínhabot is.
  • A lapokat a tortaformába visszatéve rétegeztem a krémmel (keveset félretettem a krémből a díszítéshez), majd a tortát a hűtőbe tettem néhány órára.
  • Végül a tetejét is bevontam és díszítettem a krémmel.
  • Csokitojásokkal díszítettem.



A fotóháttérért hálás köszönet a Fotókelléknek. :) Nézzetek szét náluk, nagyon klassz háttereik vannak. :)

10 megjegyzés:

  1. Imádom a mákot! <3 Nagyon szép lett! Már több helyen olvastam, hogy belinkelitek, hogy honnan van a fotóháttér, ezt nem teljesen értem: lehet valahol hátlapot rendelni a fotózáshoz?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, Zsuzsa, nagyon jó kis fotóháttereket lehet venni. A webáruház jelenleg költözés miatt nem elérhető, a FB-on vagy e-mailben lehet felvenni velük a kapcsolatot. http://www.meska.hu/UserProfil/index/155550 vagy https://www.facebook.com/fotokellek/

      Törlés
    2. Köszi szépen, nagyon szép fotór csináltál vele, bár te mindig olyat csinálsz. :-))

      Törlés
    3. Aranyos vagy, köszönöm szépen! :)

      Törlés
  2. A citrom és a mák tökéletes párosítás - jaj, de finom lehet ez a torta! :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a mák és a citrom nagyon jó együtt! :)

      Törlés
  3. gyonyoru a torta, es az izkombinacio is isteni lehet. Okvetlenul elkeszitem! Szeretnem megkerdezni vajon lehetne rendes cukrot hasznalni a nyirfacukor helyett es ugyanannyi a mennyiseg? Elegge idegesito hogy minden termeszetes anyagot helyettesitenek neha termeszetes de foleg a'l anyaggal. Hasznaljunk mar vajat, turot, cukrot, zsirt... ha megfigyelitek, nagyanyaink nem voltak 200 kilosak, nem kellene elterni a bevalt modszerektol. Nem is beszelve az izekrol. Koszonom a receptet, okvetlenul megsutom a tortat. :) Szia!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Ági! :) Természetesen el lehet készíteni "sima" cukorral, liszttel is, nagyjából ugyanannyi lehet az alapanyagok mennyisége. Ételallergia vagy egyéb okok miatt nem mindenki tud a "hagyományos" hozzávalókkal főzni-sütni, szerintem szerencsésnek mondhatja magát az, akinek nem kell ilyesmire odafigyelnie. :) Sok sikert a tortához! :)

      Törlés