csütörtök, február 05, 2015

Képviselőfánk forró csokoládés habbal

A farsangi időszak elmaradhatatlan desszertje a fánk. Nálunk most képviselőfánk készült, a hagyományos vaníliás-habos töltelék helyett forró csokoládé ízesítésű habbal. Az ízesítést tovább variálhatjuk, kerülhet bele pl. kakaópor vagy akár valamilyen kávés ízesítésű por is. A receptet megtaláljátok a Kifőztük Magazin februári számában is, sok sikert hozzá!


Hozzávalók kb. 30 darabhoz:
a tésztához:
  • 20 dkg vaj
  • 2 evőkanál cukor
  • 20 dkg liszt
  • 5 tojás
a habhoz:
  • 2 dl habtejszín
  • 1 csomag habfixáló
  • 1 csomag (25 g) instant forrócsokoládé por
a díszítéshez:
  • porcukor


  • A vajat 2 dl vízzel, a cukorral és csipetnyi sóval felforrósítottam.
  • Hozzászitáltam a lisztet, és kis lángon addig főztem, amíg el nem vált az edény falától.
  • Hagytam kihűlni, majd kézi mixerrel, egyesével hozzáadva beledolgoztam a tojásokat.
  • A tésztát csillagcsöves habzsákba töltöttem, és nagyobb pingponglabda nagyságú halmokat nyomtam a sütőpapírral bélelt tepsibe.
  • Előmelegített, 230 fokos sütőben 5 percig sütöttem, majd a sütő hőmérsékletét 200 fokra mérsékeltem, így sütöttem tovább a fánkokat 20-25 percen át.
  • Végül elzártam a sütőt, és résnyire nyitva hagyott sütőajtó mellett 10 percig szárítottam a tésztát.
  • A sütőből kivéve még melegen levágtam a fánkok tetejét, és hagytam teljesen kihűlni.
  • A tejszínből kemény habot vertem, a vége felé beledolgoztam a habfixálót és a forrócsokoládé port is.
  • Csillagcsöves habzsákból a fánkokba töltöttem, majd ráhelyeztem a tésztatetőt.
  • Tálalás előtt meghintettem kevés porcukorral.

7 megjegyzés:

  1. Gyönyörűségesek és finomak :) Ez az a süti amit bármikor hajlandó vagyok elkészíteni, mert annyira szeretem :)

    VálaszTörlés
  2. Most újra megcsodáltam őket itt is! Annyira szépek! Látszik rajtuk, hogy habkönnyűek, így nyugodt szívvel elemelnék néhányat a tálcáról. ;) ...már ha szabad. :D

    VálaszTörlés
  3. Forrócsoki és képviselőfánk egyben? Jóól hangzik! :)

    Hankka, a Kiskanálon link party-t tartok és szeretnélek Téged is meghívni! Ha van olyan desszerted, amiről úgy gondolod Valentin-napra ideális lenne, örülnék ha te is csatlakoznál és belinkelnéd pár csodás receptedet !
    A részleteket itt találod: http://horsi-orsi.blogspot.com/2015/02/edes-valentin-napi-link-party_4.html

    VálaszTörlés
  4. A neve elolvasása után is csorgott a nyálam, nemhogy a csodás fotóid láttán... :)

    VálaszTörlés
  5. Azta, de csábító fánkocskák! Na most kedvet kaptam hozzá! Régebb többször készült, aztán mikor hosszú szünet után újra próbálkoztam, nem sikerült. Most fog! :-)

    VálaszTörlés