vasárnap, október 26, 2014

Kapros-tormás burgonyafőzelék

Szeretjük a burgonyát, mindenféle formában. Főzelékként is viszonylag gyakran kerül asztalra. Nemrég Főzelékes Feri blogját böngészve bukkantan a kapros-tormás verzióra, most ezt készítettem el, és így is nagyon-nagyon finom volt. Hihetetlen, hogy egy kicsit másfajta fűszerezéssel, másfajta sűrítési módszerrel mennyire fel lehet dobni ezt az egyébként egyszerű ételt. Nálunk most magvas vagdalt volt hozzá a feltét, és dupla adaggal indítottam, mivel a nagyok is itthon voltak. :))) Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 1,6 kg burgonya
  • 5 dkg vaj
  • kevés olaj
  • 2 vöröshagyma
  • só, őrölt bors
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • bő 1 l alaplé
  • 1 csokor kapor
  • 1 citrom
  • 2 dl tejföl
  • 2 púpozott evőkanál étkezési keményítő
  • 1 púpozott teáskanál reszelt torma




  • A burgonyát meghámoztam, karikákra vágtam, váltott vízben többször átmostam.
  • A kétféle hagymát megpucoltam, a vöröshagymát apró kockákra vágtam.
  • Nagy lábasban felhevítettem a vajat kevés olajjal, hozzáadtam a vöröshagymát, megsózva pirítani kezdtem.
  • Kevés víz hozzáadásával puhára pároltam, hozzáadtam az összezúzott fokhagymát is.
  • Belekerült a burgonya, felöntöttem az alaplével, óvatosan ízesítettem még sóval, és beletettem az apróra vágott kapor felét is.
  • Letakarva, kis lángon a burgonya puhulásáig főztem; a főzési idő felénél hozzáadtam a citrom lereszelt héját is.
  • Két nagy merőkanálnyi burgonyát - levével együtt - mély tálba szedtem, botmixerrel pürésítettem, és visszatettem a lábasba.
  • A tejfölt elkevertem az étkezési keményítővel, hőkiegyenlítéses módszerrel besűrítettem vele a főzeléket.
  • Pár percig kis lángon főztem még, közben ízesítettem a tormával, kevéske sóval és őrölt borssal, a maradék apróra vágott kaporral.
  • Magvas vagdalttal tálaltam.


7 megjegyzés:

  1. Mint mindig, most is nagyon guszta ételt, fotót készítettél. Finom lehet! Mi is szeretjük a krumplifőzeléket, legközelebb kipróbálom ezt az új fűszerezést. :)

    VálaszTörlés
  2. Nálam is a krumpli a favorit (csak mert a 2/3-nál a tészta :)! :) Nagyon jól néz ki a főzike!!!
    Az étkezési keményítőt pedig sok éve használom liszt helyett
    -nem is nagyon hiszem, hogy visszaállnék.
    (Ja, a kaporért is rajongásig vagyok! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsám, akkor minden összeáll egy finom főzelékhez nálad is! :)

      Törlés
  3. Nagyon izgalmasan hangzik, szívesen megkóstolnám. Szerintem szeretném. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is, finom fűszerezésű és ízvilágú főzike! :)

      Törlés
  4. A mai ebédünk fasírt volt krumplifőzelékkel. A főzeléket a te recepted, verziód alapján csináltam, ami nagyon finom lett. A torma nagyon megbolondítja, fincsi. Az anyukám is dicsérte, nagyon ízlett neki. Köszönöm a receptet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy kipróbáltad és hogy ízlett. Az érdem nem teljesen az enyém, én is hozott receptből dolgoztam. :) Tényleg finom főzelék, érdemes kísérletezni a fűszerezéssel. :)

      Törlés