vasárnap, július 28, 2013

Fetás cukkinifőzelék

Természetesen ChefVikitől, nagyon szeretek hozzá járni, mindig házias, finom, általunk is kedvelt ízvilágú ételeket találok nála. :) Így volt ez ezzel a fincsi főzelékkel is, nagyon jól sikerült, Viki, köszönöm a receptet. :) Vikinél fasírttal készült, nálunk egyszerűen csak - pici fürjtojásokból sütött - tükörtojás volt a feltét hozzá. Annak ellenére, hogy egy deka liszt nincs benne, a tejföltől és a fetától szépen besűrűsödött, és nagyon finom az íze is. Próbáljátok ki ti is, sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 80 dkg cukkini
  • só, őrölt bors, citromlé, kapor
  • 2 dl tejföl
  • 10 dkg feta



  • A cukkiniket megmostam, végeiket levágtam, hosszában kettévágtam.
  • A magházat eltávolítottam, és a cukkinihúst nagylyukú reszelőn lereszeltem.
  • Nagy lábasba tettem, finoman megsóztam (vigyázva, mert a feta is sós), és párolni kezdtem.
  • A sótól engedett levet teljesen elfőztem, ekkora a cukkini meg is puhult.
  • Hozzáadtam a tejfölt és belemorzsoltam a fetát, ízesítettem fehérborssal és néhány csepp citromlével.
  • Egyet rottyantottam még rajta, és készen is volt, azon melegében, aprított kaporral megszórva, tükörtojással tálaltam.


22 megjegyzés:

  1. Köszönöm :-) Örülök :-)

    Kölcsönös!!! :-))

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűen néz ki,nagyon csábíto biztos finom lehet elmentem és ki is próbályuk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálad is sok cukkinis finomság van, próbáld ki ezt a főzeléket is, finom! :)

      Törlés
  3. Különleges benne a feta, de miért is ne? Csak jó lehet, nekem is tetszik. Jól néz ki képen:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha szeretitek a fetát, érdemes elkészíteni, nagyon finom vele! :)

      Törlés
  4. Most kaptam Após-szaktárstól cukkiniket és patisszonokat,
    Anyától pedig egy szép, nagy darab fetát-na, mi lesz belőle??? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Láttam ám, mi lett belőle és örülök, hogy ízlett! :)

      Törlés
  5. Ilyet még nem ettem, de a fetától biztos csodás az íze :)

    VálaszTörlés
  6. Annyira szeretjük a cukkinit, hogy rendes tökből már nem igen készítek főzeléket. De ezt a fetáás változatot még nem csináltam, itt az ideje:))

    VálaszTörlés
  7. Nagyon érdekes recept, minden összetevőjét szeretem, de így még nem találkoztam vele:) Nagyon kíváncsi vagyok rá, így ki kell majd próbálnom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha szereted az alapanyagokat, akkor a kész főzelék is biztosan ízleni fog! :)

      Törlés
  8. Ha megunnánk a rántott cukkinit! Remek lesz! :-))

    VálaszTörlés
  9. Hát ez istenien néz ki, remek ötletet adtál:)

    VálaszTörlés
  10. Ó, ez kell nekem! Annyi cukkinink van, hogy Dunát lehet vele rekeszteni. Hihetetlenül tudok örülni egy-egy új receptnek. Ez nagyon tetszik. Ki fogom próbálni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezzel a mennyiséggel nem vagy egyedül, úgy látom, mindenkinél sok-sok cukkinis étel készül! :) Finom a főzelék, érdemes elkészíteni! :)

      Törlés