szerda, április 17, 2013

Majorannás tejes-májas Annától - Blogkóstoló 8.

Az "almás pite" pohárkrém mellett még ezt a finom májas krémet is elkészítettem Annától, a Kakukkfű blog szerzőjétől a Blogkóstoló 8. fordulója keretében. Amikor megláttam az eredeti receptet, tudtam, hogy el kell készítenem, mivel Ádám fiam imádja a kenőmájast, májkrémet és mindenféle májas szendvicskrémet. Nem is bántam meg, nagyon-nagyon ízlett mindenkinek a családban. (Ádámnak olyannyira, hogy kérte, készítsük el laktózmentes változatban is.) Garantáltan többször asztalra fog kerülni, finom, friss kenyérrel és zöldségfélékkel. Természetesen tízóraiba is ez került, uzsonnaként vagy egyszerű vacsoraként is teljesen megfelelő. Anna, köszönöm a receptet, Hani, köszönöm a játékot! Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 50 dkg csirkemáj
  • 2 dl tej
  • só, őrölt bors, majoranna, kakukkfű
  • 5 gerezd fokhagyma
  • 25 dkg vaj




  • A májat megtisztítottam, 3-4 darabra vágtam, lábasba tettem.
  • Ráöntöttem a tejet, hozzáadtam 3 gerezd zúzott fokhagymát, majd a májat a fokhagymás tejben puhára főztem.
  • Amikor megfőtt, ízesítettem sóval, őrölt borssal, majorannával, kakukkfűvel, és a maradék 2 gerezd zúzott fokhagymát is hozzáadtam.
  • Botmixerrel pürésítettem, majd a vajat kis darabokban hozzáadva elkevertem benne.
  • Végül tálkákba szedtem (négy, a képen látható tálka lett tele ezzel az adaggal), teljes kihűlés után hűtőbe tettem dermedni.


34 megjegyzés:

  1. Jó ötletet adtál,már úgyis rég készítettem májast :) Bár én durva módon zsírral szoktam :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Legközelebb kipróbálom zsírral is, azért úgy sem lehet rossz! :) (És ezzel megoldottuk a laktózmentes vaj problémáját is.) :)

      Törlés
  2. Örülök, Hankka! :)
    Kedves egészségetekre! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm ezt a receptet is, ismét nagyon talált, fincsi volt! :)

      Törlés
  3. Az én kisebbik fiam is nagyon szereti a kenőmájast, nekem kedvencem a majorannás. Itt egy sütőben sült változat kapható, amit én jobban szeretek, az is tejjel készül, néha szoktam házilag készíteni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom lehet a sütőben sült is, szívesen megkóstolnám! :)

      Törlés
  4. Én még sosem készítettem, s most pont itt az ideje, s a jó recept, hogy kipróbáljam:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is először készült, finom, nagyon szerettük! :)

      Törlés
  5. Nagyon szeretjük mi is, a kenhető finomságokat, nálam is van fent egy recept,isteni finom. De ez is nagyon tetszik,kipróbálós:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meg is nézem nálad, ennek a sikerén felbuzdulva máskor is fogok készíteni! :)

      Törlés
  6. Mi is szeretjük a májkrémet, szoktam is készíteni, de tejet még nem tettem bele soha. Kell bele?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem finomabb, krémesebb, lágyabb az íze így, hogy a tejben fő meg a máj. :) Érdekelne a te verziód is! :)

      Törlés
  7. Sosem készítettem házilag, de ez remek receptnek tűnik! Mentettem, köszi. Szuperül néz ki!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eddig én sem csináltam, ez az első. :) A gyerekek összevesztek az utolsó fél poháron, gondolhatod, milyen finom volt, úgyhogy lesz még ismétlés! :)

      Törlés
  8. Mustárral,zsírral szoktam, de ez a tejes változat nagyon tetszik! Kipróbálom, még holnap( csak hogy feledésbe ne merüljön:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, Rebarbara is írta a zsírral készített verziót, és az is nagyon fincsi lehet! :)

      Törlés
    2. Elkészítettem, nagyon fincsi lett és nagyon hamar elkészült! :-)

      Törlés
    3. Örülök, hogy ízlett, az érdem Annáé és anyukájáé! :)

      Törlés
  9. Nagyon jól néz ki, és fincsi is lehet. Majorannás borjúmájast sűrűn szoktam venni, az is hasonlóan néz ki :) Nagyon jó ötlet, a színe is szép!

    VálaszTörlés
  10. Milyen jó is a blogkóstoló :) , sok olyan dolgot fedezünk fel, amit másképp lehet, hogy kihagynánk. Nagyon tetszik nekem is a recept, elfogom készíteni én is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon igaz, ha nincs ez a játék, talán soha nem készül el ez a nagyon finom szendvicskrém! :)

      Törlés
  11. De isteni krémes lehetett a végeredmény a tejtől és a vajtól! De a képekről is jól látszik, milyen tökéletes :-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom volt ám, már tervezem az ismétlést! :)

      Törlés
  12. Nagyszerű ez a választás. A gyerekek tényleg imádják a májkrémeket. Én sem készítettem még tejjel, de annyira krémesnek látszik a tiéd, hogy egyszer kipróbálom:)

    VálaszTörlés
  13. Ajj, de nagyon tudnám én ezt szeretni! Minden jöhet, ami májas! Van is fagyasztott májam, el kellene készíteni! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is minden jöhet, ami májas, Ádám pedig a mindenféle májkrémeket kedveli különösen! :) Érdemes elkészíteni, finom! :)

      Törlés
  14. De aranyosak vagytok, úgy örülök!
    Majd elmesélem Anyunak, hogy milyen sikere van a tőle tanult májasnak. :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztosan örülni fog Anyukád, az én apukám is annyira büszke volt magára, amikor feltettem a gyógypálinkáját! :) Olyan izgatottan olvasta a hozzászólásokat, mint egy kisgyerek. :) Köszönöm a receptet Anyukádnak is! :)

      Törlés
    2. Jelentem: örült :))) Nagyon...
      Legyen szép napod, Hankka!
      szia

      Törlés
    3. Hálás köszönet mégegyszer a receptért, most láttam, hogy már más is elkészítette! :)

      Törlés
  15. Ezt nekem is fel kell vennem a listámra, az elsőszülöttem szereti a kenőmájasokat. Nagyon jók lettek a fotók!

    VálaszTörlés