csütörtök, november 15, 2012

Szilvesztersütemény

Délutáni tea vagy kávé mellé ideális teasütemény. Mutatós, finom, és elvileg sokáig eláll, persze mondanom sem kell, ezt még nem sikerült bebizonyítania, idő előtt el szokott fogyni. Az ünnepek közeledtével nagyon aktuális, hiszen előre el lehet készíteni, úgyis mindig az idővel állunk hadilábon közvetlenül az ünnepek előtt. :)  A receptet Máté Pálné Terenyei Katalin (Kati mama) szakácskönyvében találtam. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók kb. 80-90 darabhoz:

  • 50 dkg finomliszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 20 dkg zsír
  • 25 dkg porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 2 tojás
  • 2 evőkanál keserű kakaópor
  • sárgabaracklekvár


  • A lisztet elkevertem a sütőporral, átszitáltam.
  • Elmorzsoltam benne a zsírt, hozzáadtam a porcukrot és a vaníliás cukrot, majd a tojásokat is hozzáadva egynemű tésztává gyúrtam össze.
  • Két részre osztottam, az egyik részhez hozzáadtam az átszitált kakaóport, összegyúrtam, és a két tésztacipót külön-külön folpackba csomagolva fél órára a hűtőszekrénybe tettem.
  • A tésztacipókat a hűtőből kivéve külön-külön 2-3 mm vastagra nyújtottam, 4 centi átmérőjű pogácsaszaggatóval kiszúrtam és sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam.
  • Előmelegített, 180 fokos sütőben kb. 10-12 perc alatt sültek készre.
  • Miután kihűltek, a világos korongokat megkentem házi sárgabaracklekvárral és összeragasztottam 1-1 kakaós koronggal.
  • Porcukorral meghintve tálaltam.

12 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek, és finomak is, tudom:-)
    Ismerem ezt a sütit, a régi Váncza sütis könyvben is megtalálható. Egy időben gyakran sütöttem, aztán elmaradt. Fel kell elevenítsem:-)

    VálaszTörlés
  2. Szeretem az ilyen süteményeket! A tiéd nagyon mutatós.

    VálaszTörlés
  3. Ezek is csodásan néznek ki:) Nem ismerem, de szimpatikus mert gyors, mutatós és főleg eltartható. Talán még ajándéknak is jó lehet egy szép dobozba téve.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néznek ki és tényleg ez a recept 162. Váncza-recept,ami nálam még sokára jön sorra,de várom a linkedet majd ha odaérek. Addig is jó látni hogy milyennek kell majd kinéznie küllemre a sütinek:))

    VálaszTörlés
  5. Hát nálunk tuti, hogy nem sokáig állna el:) esetleg ha elrejteném valahol a kamrapolc legmélyén.

    VálaszTörlés
  6. Finom lehet. Mindenesetre kipróbálandó! :)

    VálaszTörlés
  7. Ez is nekem való! Imádnám az biztos! Ki is fogom próbálni! :-)

    VálaszTörlés
  8. Egyszerű és finom, nekem is ki kell próbálni, még Szilveszter előtt:)

    VálaszTörlés
  9. Hamar fogyósnak néz ki:-) az a helyzet, hogy megsütném a mézes kekszeket is, de karácsonyig eltűnnek a dobozból:-)

    VálaszTörlés
  10. Beraktam a játékba és a blogba is a recept mellé:))

    VálaszTörlés