hétfő, június 18, 2012

Kapros újhagymasaláta

Annyira egyszerű recept, hogy igazán nem is kell hozzá recept: újhagyma és kapor ecetes-cukros salátalében. Viszont annyira finom és annyira ízlett a családnak, hogy mindenképpen bejegyzést érdemel, nálunk garantáltan rendszeresen asztalra fog kerülni. A receptért köszönet Jucinak, a Könnyű a főzés, ha van miből! blog szerzőjének. Törtpaszuly mellé kötelezően ajánlja savanyúságként, nálunk pirított sertésmáj és sós krumpli mellé készült, és nagyon finom volt. Érzitek az illatát?! :))) Próbáljátok ki, sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 9-10 szál újhagyma
  • 1 csokor kapor
  • 2 dl víz
  • 3 csapott evőkanál cukor
  • 1 evőkanál ecet


  • A hagymákat és a kaprot megtisztítottam, a kaprot felaprítottam.
  • Az újhagymákat a zöld szárrész egy részével együtt felkarikáztam.
  • A vízben feloldottam a sót, a cukrot és az ecetet, majd ebbe a salátalébe beleforgattam a hagymakarikákat és a kaprot.

14 megjegyzés:

  1. Nagyon jól hangzik! Éppen tegnap kaptam a Nővéremtől egy nagy csokor kaprot, hagyma meg van a kertben, így ki is próbálhatom. Törtpaszuly mellé? De rég is ettem! De a krumpli is megteszi:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én még akár egy kis friss kenyér és kolbász mellé is el tudom képzelni! :)

      Törlés
  2. CSatlakoznék, én is kérek. És semmi nem tarthat vissza, mivel minden van a kertben hozzá :))))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vikvi, gyere te is Erikával, szívesen látlak! :)

      Törlés
  3. De guszta! Így még sosem ettem a kettőt együtt, de biztos nagggggyon fincsi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugyanígy voltam én is, eszembe sem jutott ez a párosítás! Pedig milyen finom együtt! :)

      Törlés
  4. Nem, sajnos nem érzem az illatát (ideje lenne már a tudománynak idáig fejlődnie...), úgyhogy inkább becsukom a szemem és elképzelem...Húúú, ez nagyon jó...kapor, újhagyma...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tünde, szerintem is el lehet képzelni az illatát, finom kapros-hagymás! :) Én sokszor a képek alapján is elvarázsolódom, menthetetlenül elvesznék, ha még az illatokat is érezném! :)

      Törlés
  5. Válaszok
    1. Igen, a látvány, az illat és az íz együtt, nagyon finom! :)

      Törlés
  6. Örvendek, hogy értékelted szerény kis receptemet!
    Bizonyára észrevetted, hogy két fajta gasztroblogger létezik: az egyik amolyan meghökkentő kajákat készít, amire mindenki felkapja a fejét , de azt soha nem fogja elkészíteni. A másik ehető banális szerény kajákat készít(ide tartozok én is) alapvető hozzávalókból. A megjegyzésekből meg a letöltésekből itélve sokan értékelik a blogomat. Ha naponta kettő olvassa és kettőnek adok ötletet azzal is nagyon elégedett vagyok. Mégegyszer köszönöm, köszönöm, köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hogyne értékelném, tényleg nagyon ízlett! :) Én is a második körbe tartozom, egyszerűen elkészíthető ételekkel-süteményekkel. A blogot alapvetően a gyerekeimnek írom, sokszor kérik is, hogy ezt vagy azt a finomságot feltétlenül tegyem fel, hogy tudják, hogyan kell elkészíteni. Az már csak hab a tortán, ha rajtuk kívül másnak is tudunk ötletet adni, újdonságot mutatni. :) Sajnos nincs sok időm nézelődni másoknál, de nálad mindig finom, elérhető hozzávalókból elkészíthető finomságokat találok, ezért szeretem a blogodat. :) Köszönöm a receptet! :)

      Törlés