szombat, április 28, 2012

Amerikai csokoládés keksz

Ritkán szoktam kekszet sütni. Nemrég azonban ráakadtam erre a receptre, és kíváncsivá tett a hozzávalók között a sós mogyoró. Megsütöttem, és felülmúlta a várakozásomat a végeredmény. Első kóstolásra érdekesnek találtam az ízét. Nem túl édes, érződik a csokoládé és nagyon finoman persze a mogyoró íze is. Aztán megkóstoltam még egyszer. És még egyszer... és még nem tudom, hányszor... (soha nem fogok lefogyni). Biztosan fogom még sütni, szeretném kipróbálni barnacukorral is, vagy zabpehellyel a mogyoró helyett, vagy kisebbekre formálni, vagy sütés előtt nem lelapítani... és még sokféle variációban. Próbáljátok ki, remélem, nektek is ízleni fog. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 60 darabhoz:
  • 30 dkg Rama margarin
  • 20 dkg kristálycukor
  • 4 tojás
  • 20 dkg étcsokoládé (55 %-os)
  • 10 dkg sós mogyoró
  • 2 kávéskanál fahéj
  • 1 csomag sütőpor
  • kb. 40 dkg finomliszt


  • A margarint és a cukrot habos krémmé kevertem.
  • A tojásokat egyesével beledolgoztam, a gépi mixer maximális fokozatával keverve tovább.
  • A csokoládét és a mogyorót késes aprítóval felaprítottam (nem baj, ha maradnak benne nagyobbacska darabok).
  • A csokis-mogyorós keveréket a tojásos keverékhez adtam, fakanálra váltva elkevertem.
  • A lisztet átszitáltam, nagy részét összekevertem a fahéjjal és a sütőporral.
  • A fahéjas-sütőporos lisztet a tojásos keverékhez adtam, elkevertem.
  • A maradék lisztet is beledolgoztam, ezt már kézzel dolgoztam össze. A tészta akkor jó, ha laza állagú és ragadós.
  • A keverékből - vizes kézzel -  60 golyót formáztam.
  • Sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam, úgy, hogy legyen hely közöttük, mivel sütés közben terülnek. Kézzel kissé ellapítottam a golyókat.
  • A sütő középső rácsára tolva, előmelegített, 200 fokos sütőben 20 perc alatt készre sütöttem. Így a széle éppen pirulni kezdett, belül átsült, de finom, puha maradt. (Süthetjük tovább is, akkor természetesen jobban megsül, kicsit keményebb, szárazabb lesz.)

18 megjegyzés:

  1. Én is ritkán szoktam, pedig néha olyan jól esne egy kicsit nassolni... Jól néz ki, tetszik a recepted. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, ha mindig tele lenne a kekszes doboz, mindig rá is járnánk! :)

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Mi nem vagyunk nagy kekszesek, de ez tényleg finom! :)

      Törlés
  3. Nagyon felkeltette a kíváncsiságom, amióta a blogok közt böngészem azóta talán ötször sütöttem kekszet, pedig pont úgy gondolom mint Petra, hogy néha olyan jó volna belenyúlni a kekszes dobozba! :)))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon- nagyon guszta! Lányok! A kekszes dobozt kötelező időnként feltölteni!! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, ha kötelező, akkor ezen túl gyakrabban sütök kekszet! :D

      Törlés
  5. Nálam a keksz sütése elég rapszódikus,néha rám tör a vágy, hogy megtöltsem a kekszes dobozokat. Jól néznek ki, nálunk nagyon mennek a picit sós édességek. Az amerikaiak meg nagy mogyoró és mogyoróvaj evők, mondjuk nálunk Aranyember is az.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is gondoltam volna, hogy a sós mogyorótól ilyen jó íze lesz, azért tudnak valamit a tengerentúlon! :)

      Törlés
  6. :DD Mintha magamat "látnám". Ha valami bejön, azt addig szoktam "kóstolgatni", amíg tart. :DD
    Én nem igazán szeretem a földimogyorót, viszont a sós fm különféle (édes) felhasználását már több helyen láttam, és kezdek nagyon kíváncsivá válni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csipet, ugyanez a kíváncsiság hajtott engem is, és nagyon nem bántam meg! És ezek szerint nem vagyok egyedül a "kóstolgatással", bár ez nem vigasztal! :D

      Törlés
  7. Néha én is feltöltöm a kekszes dobozokat, de nem sokáig maradnak tele:) mindenki rájár. A fahéjtól olyan jó illatos lett biztos. Nagyon guszták!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nagyon jól passzol bele a fahéj, sógornőm azt hitte, hogy mézes! :)

      Törlés
  8. Tetszik a csokis kekszed! Én is valamilyen csokis keksz jellegű akármit készülök sütni, aztán majd meglátjuk, mikor lesz belőle valami... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jók is ezek a csokis kekszek, kíváncsian várom a tiedet is! :)

      Törlés
  9. Megláttam és megszerettem. Aztán meglepődtem a sós mogyorón. De megnyugtattam magam, hogy az édes sütikbe is szoktam tenni csipet sót, mert kiemeli az ízeket. Tehát továbbra is szeretem:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én olvasás után lepődtem meg a sós mogyorón, de abszolút beleillik, valóban kihozza az ízeket! :) Mi már kóstolás után mondhatjuk, hogy továbbra is szeretjük! :)

      Törlés