vasárnap, február 14, 2016

Diós-sajtos perec


Hozzávalók 60-65 darabhoz:

  • 50 dkg liszt
  • 2 teáskanál só
  • 1/2 csomag (6 g) sütőpor
  • 25 dkg vaj
  • 2 dl tejföl

a tetejére:

  • 1 tojás
  • 10 dkg darált dió
  • 10 dkg trappista sajt reszelve




  • A sóval és sütőporral elkevert lisztet gyúródeszkára szitáltam.
  • Beledaraboltam és elmorzsoltam benne a vajat, majd a tejföl hozzáadásával egynemű tésztává gyúrtam.
  • 4-5 mm vastagra nyújtottam, pereceket szúrtam ki belőle.
  • Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam, a tetejüket megkentem az enyhén felvert tojással, és a dió-sajt keverékbe forgattam vagy meghintettem vele.
  • Előmelegített, 180 fokos sütőben aranybarnára sütöttem.



A receptet megtaláljátok a Kifőztük gasztromagazin februári számában is.

1 megjegyzés:

  1. Hankka, ezek a perecek nagyon guszták, profik és igazán finomak, persze ropogósak is! A recept igazán könnyünek néz ki, de nagyon ügyes módr készitetted. Én sajnos pár hónapig sok szomoruság, és betegség miatt le maradtam a blogomrol de a Facebook-on csodálom hogy részt vettem!

    VálaszTörlés