kedd, szeptember 16, 2014

Sajtos csavart

Azt a címet is adhattam volna a bejegyzésnek, hogy az elrontott sajtos csavart. Történt ugyanis, hogy a tészta összeállítása közben Csenge berohant a konyhába valamilyen halasztást nem tűrő problémával. :) Kézmosás, probléma megoldása, majd vissza a konyhába és folytattam a tésztát. Miután folpackba csomagolva a hűtőbe került, akkor vettem észre, hogy egy darabka vaj a mérleg alján maradt, elfelejtődött beledarabolódni a lisztbe. :) Szerencsére csak 6 dekányiról volt szó, enélkül is szépen összeállt a tészta, és utólag már mondhatom, semmi baja nem lett a végeredménynek sem. Szóval nem is annyira rontódott el. :) Nagyon egyszerűen és könnyen elkészíthető sós sütemény, letakarva vagy jól záródó fémdobozban egy hétig eláll. Már ha marad. :) Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 40 dkg liszt
  • 1 púpozott teáskanál só
  • 40 dkg vaj - nálam 34 dkg :)
  • 15 dkg füstölt sajt
  • 25 dkg trappista sajt
  • 1 dl víz

a tetejére:

  • 1 tojás




  • A lisztet gyúródeszkára szitáltam, hozzáadtam a sót, beledaraboltam a hideg vajat, elmorzsoltam benne.
  • Hozzáadtam a kétféle lereszelt sajtot és a vizet, és egynemű tésztává gyúrtam.
  • Folpackba csomagolva a hűtőben pihent 2 órán át.
  • A pihentetési idő leteltét követően a tésztát lisztezett gyúródeszkán kb. 3-4 mm vastag téglalappá nyújtottam.
  • Derelyevágóval 2 cm széles és 5 cm hosszú rudakra szabtam, amiket a közepüknél egyszer megcsavarva sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam, enyhén felvert tojással lekentem.
  • Előmelegített, 210 fokos sütőben 11-12 perc alatt készre sütöttem.


11 megjegyzés:

  1. Csodásan néz ki, mi lenne, ha nem rontod el? :)

    VálaszTörlés
  2. Biztosan puha és omlós! Nagyon szép lett! Úgy tökéletes, ahogy van! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek lettek, nem látszik rajtuk, hogy el vannak rontva :-) De szerintem egy hétig sehol sem állna el, ugyanis hamarabb elfogyna, úgy gondolom :-)

    VálaszTörlés
  4. Szerintem nagyon kis csinoskák lettek, tökéletesek! :)

    VálaszTörlés
  5. Igazán csinoskák lettek :) Az igazsághoz tartozik, hogy nem vagyok képes elképzelni olyan esetet, hogy a precíz Hankka elrontana valamit, ahogyan ezt sem sikerült :)

    VálaszTörlés
  6. Ezzel a csavaros megoldással, még gusztábbak ezek a sajtos falatkák :)

    VálaszTörlés
  7. Nem kell hozzá élesztő vagy sütőpor?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, sem élesztő, sem sütőpor nincs benne. :)

      Törlés
  8. Igazán mutatós lett még akkor is ha a vaj kimaradt belőle :)

    VálaszTörlés