vasárnap, június 01, 2014

Rántott karfiol mártogatóssal

Mi keresnivalója egy ilyen egyszerű ételnek a blogon? :) Egyrészt a rántott karfiolt is el lehet rontani, másrészt most készült hozzá egy túrós-joghurtos mártogatós is, így már kicsit másabb, különlegesebb ez az egyébként nagyon egyszerűen elkészíthető étel. Friss, magvas péksüteménnyel, az éhesebbeknek sült burgonyával kínálhatjuk. :) Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 1 nagyobb fej karfiol

a panírozáshoz:

  • finomliszt
  • só, őrölt fehér bors, őrölt kömény
  • tojás
  • zsemlemorzsa

a sütéshez:

  • olaj

a mártogatóshoz:

  • 25 dkg túró
  • 40 dkg görög joghurt
  • 3-4 csemegeuborka
  • 2 teáskanál kapribogyó
  • 1 kis csokor kapor
  • só, őrölt bors




  • A karfiolt megtisztítottam, rózsáira szedtem, majd bő, forró, sós vízben jó félpuhára főztem, végül leszűrtem a rózsákat.
  • A panírozáshoz a lisztet ízesítettem sóval, őrölt borssal és őrölt köménnyel, a másik tányérban enyhén felvert tojáshoz is adtam kevéske sót.
  • A karfiolrózsákat a szokott módon először a fűszerezett lisztbe, majd a tojásba, végül a zsemlemorzsába forgattam, és bő, forró olajban szép pirosra sütöttem.
  • Az olajból konyhai papírtörlőre szedtem, hagytam lecsepegni.
  • A mártogatóshoz tálba morzsoltam a túrót, hozzáadtam a joghurtot, és botmixerrel néhány fordulattal összekevertem.
  • Hozzáadtam az apróra vágott uborkát, kaprot és kapribogyót, ízesítettem kevés sóval és őrölt borssal, jól elkevertem.
  • A rántott karfiolrózsákat a mártogatóssal és magvas kiflivel tálaltam.


17 megjegyzés:

  1. Fokhagymával szoktam ízesíteni a rántott karfiolt. Ezt a klassz mártást kovászos uborkával készítve is eltudom képzelni! Az a magvas kifli, mmm!!! Minden remek lett!

    VálaszTörlés
  2. Mondjuk azért is jó, hogy feltetted, mert így eszembe jutott milyen rég nem ettem pedig imádom! :) A joghurtos mártogatós meg nekem is újdonság! :)

    VálaszTörlés
  3. Imádom! :) Bizony, tényleg jó, hogy feltetted, hisz ez egy remek étel és biztos van olyan, aki még soha nem készített. :) Ezeknek az egyszerű és nagyszerű csemegéknek is itt a helyük. :D

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szeretjük a rántott zöldségeket. Ezt a túrós mártogatóst pedig ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szeretjük a rántott zöldségeket. Ezt a túrós mártogatóst pedig ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  6. Nekem is éppen rántott karfiol volt most hétvégén, nagyon szeretjük! Ezt a mártogatósodat egyszer kipróbálom nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  7. Mert Nálad még egy ilyen egyszerű étel is nagyszerű:-) Főleg ezzel a mártogatóssal! Legközelebb bevetem.

    VálaszTörlés
  8. De szép "nevetős" karfiolrózsák :-) Én tartármártással és valamilyen rizses körettel vagy sült krumplival szoktam készíteni, de ez a mártogatós nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  9. A rántott karfiollal nem vagyok nagy barát, pedig másként szeretem, de a mártogatós friss magvas kenyerecskével jöhetne:) S nagyon tetszik a kis tálkád:)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szeretjük a rántott karfiolt :) mártogatóssal még nem próbáltam, de mindenképp megkóstolom így is :)

    VálaszTörlés
  11. Mindig rizzsel szoktam enni a rántott karfiolt, de ez a mártogatós nagyon jó ötlet! Tetszik és biztos finom lehet! :)

    VálaszTörlés
  12. Ugy készitem ahogy KATALIN. Az a legfinomabb!!!!!!

    VálaszTörlés
  13. Milyen jó ötlet a mártogatós, nagyon finom lehet így együtt! :)

    VálaszTörlés
  14. Itt a helye :-)

    Imádom... Akár a rosszullétig tudnám enni :-)))

    VálaszTörlés
  15. Egyszerű vagy sem, étvágygerjesztő és csábító! Veszek is a héten karfiolt... :-)

    VálaszTörlés
  16. Én is nagyon szeretem. valamiért a rántott dolgokat mindenki imádja, csak panírozni ne kellene :) Istenien néz ki :)

    VálaszTörlés
  17. Imádom a rántott karfiolt! Nyáron nagyon gyakran készül nálunk...
    Milyen jó ötlet ez a mártogatós.

    VálaszTörlés