hétfő, március 17, 2014

Áfonyazselés-tejbegrízes pohárkrém

Ha szeretitek a tejbegrízt, érdemes kipróbálni a joghurttal lazított, könnyedebb változatát is, nagyon finom. Tovább fokozhatjuk az élvezetet egy kis zselésített gyümölccsel, például áfonyával. Pohárba rétegezve mindezt egy nagyon könnyed, finom desszert lesz a végeredmény. Az áfonya miatt kicsit féltem, hogy hogy fog ízleni a gyerekeknek, de kár volt aggódni: annyira szerették, hogy az utolsó poháron a nagyok képesek voltak majdnem összeveszni. :) A receptet megtaláljátok a Kifőztük Magazin márciusi számában is, sok sikert hozzá!


Hozzávalók 6 pohárhoz:
a tejbegrízhez:

  • 1 l tej
  • csipetnyi só
  • 8 dkg kristálycukor
  • 6 púpozott evőkanál búzadara
  • 1 citrom
  • 1 nagy pohár (40 dkg) görög joghurt

a zseléhez:

  • 30 dkg áfonya (fagyasztott)
  • 2 evőkanál barnacukor
  • 2 lap zselatin
  • 1 kis üveg áfonyadzsem

a tetejére:

  • kókuszreszelék


  • A fagyasztott áfonyát hagytam kiengedni, majd szűrőbe téve jól lecsepegtettem.
  • Az áfonyaszemeket lábasba tettem, hozzáadtam a cukrot és kis lángon addig főztem, míg már csak egy kicsi lé maradt alatta.
  • A zselatinlapokat vízbe áztattam, amikor felpuhultak, egyesével hozzáadtam a forró áfonyához.
  • Végül az áfonyadzsemet is hozzákevertem.
  • A tejet melegíteni kezdtem, ízesítettem sóval.
  • Amikor felforrt, hozzáadtam a cukrot és a búzadarát, néhány percnyi főzés után elzártam alatta a lángot és letakarva hagytam a darát puhulni, duzzadni.
  • Pár perc elteltével hozzákevertem a joghurtot és a citrom lereszelt héját.
  • A joghurtos tejbegrízt és az áfonyazselét poharakba rétegeztem, tetejét kevés kókuszreszelékkel szórtam meg.
  • Jól lehűtve kínáltam.


16 megjegyzés:

  1. Hankka, ez milyen jóóó recept! Néhány jól megválasztott alapanyag és a mennyben jár tőle az ember. Tetszik az egyszerűen nagyszerűsége. :))

    VálaszTörlés
  2. Tényleg remek ötlet :) Én is szívesen verekednék egyet az egyik pohárért :)

    VálaszTörlés
  3. Már FB-on is megcsodáltam! Nagyon finom lehet, a tejbegríz-rajongó csemetéim odalennének érte! Na jó, én is segítenék nekik elfogyasztani:-)

    VálaszTörlés
  4. imádjuk a tejbegrízt :) Nagyon csábító lett a pohárkrémed

    VálaszTörlés
  5. Hmmm, igazán jól hangzik, biztosan nagyon finom!

    VálaszTörlés
  6. Kedvemre való desszert. Sokszor eszünk tejbegrízt, néha nálam is pohárban végzi. És hogy áfonyás plusz pont! :o)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szeretem a tejbegrízt, ezt is szeretném :)

    VálaszTörlés
  8. Tejbegrízzel vagy rizzsel, bárhogyan jöhet, szeretjük. Így pohárba rétegezve még mutatós is. :)

    VálaszTörlés
  9. Hát ezen nálunk is menne a vita...és nem feltétlenül a gyerekek között.... ;-DD Csodás!

    VálaszTörlés
  10. Imádom a tejbegrízt! Érdekes nekem ez a joghurttal lazított változat, olyan szívesen elkanalazgattam volna Nálad... :o)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon bejön ez a recept, mert nagyon szeretem a tejbegrízt minden mennyiségben és így még sosem próbáltam! :) Fantasztikus ötlet! :)

    VálaszTörlés
  12. Már gyümölccsel rétegeztem én is, de így joghurtosan, zselésen isteni finom lehet. Jó kis recept!

    VálaszTörlés
  13. Szia!
    Tetszik a recept, de kb egy eve sehol se kapni lapzselatint (legalabb is Miskolcon) :-(. Pedig kis es nagy boltokat is vegegjartam. Te hol szerzed be?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Tamara! Örülök, hogy tetszik a recept. :) A lapzselatint nagyobb multikban biztosan meg tudod venni, én a Sparban vagy a Tescoban mindig kapok, de az Aldiban is szokott lenni. :) A pudingporok, sütőpor-vaníliás cukor körül keresd. Betettem egy képet a bejegyzésbe, általában az Oetker-est veszem, a narancssárga zacsist vettem az Aldiban. :)

      Törlés
    2. Szia
      Koszonom a gyors valaszod, en azota csak most jartam erre. Koszonom a kepket is, ez a ferjemnek lesz nagy segitseg, mert most o az alapanyagbeszerzo, mivel en egy par hetes pici babaval vagyok roghoz kotve :-). Remelem megtalalja (bar nincsenek illuzioim, pasibol va :-). Legfeljebb az elso utam az aldiba vezet majd:-). Megegyszer koszi. Szia

      Törlés
    3. Gratulálok a kicsihez és jó egészséget kívánok nektek! :) A férjednek pedig sikeres vásárlást! :)

      Törlés