szombat, július 27, 2013

Kovászos uborka burgonyával érlelve + saláta ötlet



A kovászos uborka is azok közé az ételek közé tartozik, amivel gyerekkoromban ki lehetett volna kergetni a világból, meg nem ettem volna semmi pénzért. Aztán benőtt a fejem lágya :), és rájöttem, hogy nem is rossz, sőt, nagyon finom. Újabban burgonyával szoktam készíteni, így sokkal ropogósabb marad, mintha kenyérrel készülne. Valahol nemrég pedig azt olvastam, hogy a "kovászolást" követően a burgonyát sem kell kidobni, saláta készülhet belőle. Próbáljátok ki, sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • uborka
  • kapor
  • fokhagyma
  • burgonya
  • víz

a salátához:

  • tejföl
  • fokhagyma
  • porcukor




  • Az uborkákat nagyon alaposan megtisztítottam, és mindkét végüket bevágtam (keresztirányban).
  • Egy 5 literes, szintén alaposan kimosott üveg aljába karikáztam 2-3 meghámozott, megtisztított burgonyát (csak az óburgonya jó hozzá, újburgonya nem!).
  • A burgonyakarikákra megmosott kaprot tettem, majd jó szorosan, szép sorban az üvegbe raktam az uborkákat is, közéjük tisztított fokhagymagerezdek kerültek.
  • Az uborkákat végül újabb adag burgonyakarikával és kaporral zártam le.
  • Vizet langyosítottam, literenként 1 evőkanál sót oldottam fel benne.
  • Ezzel a langyos, sós vízzel öntöttem tele az üveget, majd tetejére egy tányért helyezve meleg, napos helyre tettem (az üveget kis műanyag tálcán tettem ki a napra, hogy az esetlegesen kifolyó lé ne áztasson el semmit).
  • 2-3 napig érleltem, ez persze időjárás függő.
  • Végül a megérett uborkákat kiszedtem az üvegből, jól záródó edénybe tettem, rászűrtem a levet, így került a hűtőbe.
  • A burgonyát sem dobtam ki, hagytam kicsit szikkadni, majd nagylyukú reszelőn lereszeltem.
  • Kevertem hozzá tejfölt és kevéske zúzott fokhagymát, illetve ízlés szerint kevéske porcukorral lehet finomítani az ízét. Friss zsemle, kenyér mellett gyorsan el is fogyott.


23 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretnék belőle párat (+ egy darabka rántott húst)!!!
    :D :D :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na jó, sütök hozzá rántott húst, és akkor cseréljünk: én adom az ubit a husival, te pedig az arrabbiata-t! :)

      Törlés
  2. Még sosem hallottam erről a módszerről, de nagyon tetszik! Köszi a receptet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az én anyukám gyerekkorom óta ... azóta most először látom, hogy valaki ugyanígy csinálja. Így kemény marad az uborka!

      Törlés
    2. ..kimaradt, hogy:
      Az én anyukám gyerekkorom óta így készíti . :)

      Törlés
    3. Én csak pár éve készítem krumplival, előtte mindig kenyérrel készült! :) Valóban ropogósabb, keményebb marad így az uborka! :)

      Törlés
  3. Mifelénk is tesznek az üvegbe egy- két szem krumplit az uborka mellé. Én mindig eldobom, köszi az ötletet!

    VálaszTörlés
  4. Most is van kovászos ubi itthon. Nagyon szeretjük, de én mindig kenyérrel készítem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Régebben én is kenyérrel kovászoltam, de amióta kipróbáltam krumplival, már csak így szoktam. Ropogósabb így az uborka! :)

      Törlés
  5. Ezt a módszert még én sem hallottam, de kipróbálandó!:) Amúgy imádom a koviubit!:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most már én is nagyon szeretem, gyerekkoromban viszont meg nem ettem volna! :) Próbáld ki egyszer krumplival is! :)

      Törlés
  6. Én is így voltam a kovászos ubival, hogy nagyon sokáig nem ettem meg, aztán most már szeretem. Nálam is készülőben van hasonló :) Nagyon guszták a fotókon :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így van ez, bizonyos dolgokhoz meg kell érnie az embernek (legalábbis nekem). :)

      Törlés
  7. Én is kidobtam a krumplit mindig:-) nagyon jó ötlet a saláta, legközelebb ki is próbálom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsi vagyok, nektek hogy fog ízleni, nekünk nagyon bejött és az a pár szem krumpli salátaként gyorsan el is fogyott! :)

      Törlés
  8. Biztos hogy kipróbálom ezt a receptet mert nekem a kenyeres verziónál mindig megpuhulnak az uborkák. :) A koviubid hmmmm fenséges! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm és sok sikert, így garantáltan ropogósabb lesz az uborkád! :)

      Törlés
  9. Én is csináltam már krumplival, nagyon finom így is. De a krumplit ki szoktam dobni, jó ötlet a hasznosítása :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És szerintem finom is a saláta, érdemes kipróbálni! :)

      Törlés