vasárnap, december 16, 2012

Főtt-sült pogácsa

Először főtt, vagyis megfőztem a tésztáját, másodszor pedig sült, vagyis formáztam és sütöttem. Nagyon szeretjük, egyszerűen elkészíthető és nagyon finom, könnyed, levegős a tésztája, hiszen égetett tésztából készül. Nem szoktam tölteni, de akár valamilyen finom sajtos vagy sonkás krémmel töltve is el tudom képzelni. Soknak tűnhet a 100 pogácsa, de mivel az az abbahagyhatatlan fajta, eteti magát, kevesebbel nem is érdemes kezdeni.Sok sikert hozzá!


Hozzávalók kb. 100 pogácsához:
a tésztához:

  • 4 dl tej
  • 16 dkg margarin
  • 32 dkg finomliszt
  • 6 tojás
  • 16 dkg trappista sajt

a tetejére:

  • 1 tojás


  • Az égetett tésztához forráspontig hevítettem a tejet a margarinnal.
  • Hozzáadtam a lisztet és a sót, majd addig főztem kis lángon, amíg elvált az edény falától.
  • Hűlni hagytam.
  • Amikor már csak alig langyos volt, gépi habverővel egyesével elkevertem benne a tojásokat, végül hozzáadtam a nagylyukú reszelőn lereszelt sajtot is, és ezzel is elkevertem. Szép, egynemű tésztát kell kapnunk.
  • Egy nagy tepsit kibéleltem sütőpapírral, majd vizezett kézzel diónyi gombócokat formáztam a tésztamasszából és nem túl szorosan a tepsire rakosgattam.
  • Tetejüket megkentem felvert tojással, majd előmelegített, kb. 210 fokos sütőben 20 perc alatt készre sütöttem.

30 megjegyzés:

  1. Sokszor olvastam már erről a tésztáról, de mindig féltem kipróbálni, félek attól, hogy összecsomósodik a liszt, lehet mosolyogni fogtok rajtam, de ez nálam a levesek sűrítésénél is sokszor előfordul:) De olyan szépek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati, szerintem bátran próbálkozz, biztosan nem csomósodik össze. Alig kellett főzni a tésztát, szinte rögtön szép sűrű, egynemű lett. :)

      Törlés
  2. Nagyon szép és guszta lett! Én imádok mindent, ami égetett tésztából készül. Valóban illene valami finom sajtkrém a belsejébe, de így is nagyon finom lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így szoktuk meg és így szeretjük, a töltelék csak még finomabbá tenné! :)

      Törlés
  3. Jaj ezt én is nagyon szeretem! Igen guszta a pogid! Én ezt jó régen munkahelyemen egy Ica nevű kolléganőmtől hallottam és elneveztem a pogit "Ica pogija" nagyon eteti magát mert nagyon jó puha!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is régi recept, talán anyukám régi planétás sorozatában találtuk pogácsa főzött sajttal néven. Mindenesetre mi is nagyon szeretjük, finom! :)

      Törlés
  4. Én még nem ettem ilyet... Gyönyörűek a fotóid Hankka, és a kis pogácsa golyóid is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabi, köszönöm! :) Próbáld ki, finom, könnyű pogi! :)

      Törlés
  5. Még sosem hallottam ezt a receptet, de nagyon tetszik, meg egyáltalán imádom a pogácsákat! Mindegyiket:)

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörűek, szinte kínálják magukat a kosárból:)Van egy ilyen aprósüti receptem, amihez főtt tojássárga kell, az is finom:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Több helyen láttam már a főtt tojássárgás tésztát is, olyat viszont még nem sütöttem! :)

      Törlés
  7. Ismeretlen recept számomra de nagyon biztató, gyönyörűek a pogácsáid. :)

    VálaszTörlés
  8. Guszta kis pogik:)Égetett tésztát már készítettem és nagyon jól lehet vele dolgozni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is jó a tésztája, legalábbis ez a pogi mindig jól sikerül! :)

      Törlés
  9. De jó ötlet! Égetett tésztából pogácsa!!! Nagyon tetszik! Biztosan ki fogom próbálni! Ötünknek fejenként 20 db tuti elég lesz (de inkább kevés)! Már most imádom:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fejenként 20 darab? :) Hát, szerintem nagyjából egyszerre el is fog fogyni! :)

      Törlés
  10. Ha pogácsa akkor bármilyen és bármennyi mennyiségben jöhet.:) Ilyet még nem ettem, de nagyon finom lehet. Viszem a receptet, majd beszámolok a sikeréről. :) Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is ez a helyzet a pogácsákkal, bármikor, bármilyen és bármennyi! :) Kíváncsi vagyok, nektek hogy fog ízleni! :)

      Törlés
  11. 100 darabból párat én is fel tudtam volna falni! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen látlak, kedves Panna, jut neked is! :)

      Törlés
  12. Nem sok ebből a száz darab, főleg, ha előttem köt ki:-) Ettem mát hasonlót, bár nem én készítettem. Nagyon-nagyon finom. Most már én is nekiállhatok, hála neked, hisz van receptem hozzá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem sem sok, csak kimondva! :) Remélem, nektek is ízleni fog! :)

      Törlés
  13. Guszták lettek, szép mosolygósak :) Én még nem hallottam ilyen tésztáról, de biztosan nagyon finom, látszik rajtuk :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, köszönöm, így hogy mondod, tényleg mosolyognak! :)

      Törlés
  14. Gyönyörűek a kosaradban! Hallottam erről a tésztáról, de nem készítettem eddig. Veszem a bátorságot és megpróbálom:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sok sikert Hajni, biztosan jól fog sikerülni! :)

      Törlés