szombat, november 17, 2012

Ropogós-csokis őzgerinc

Itt találtam ezt a nagyon finom, ropogós desszertet. Tömény, mégis olyan jóízű, tudjátok, az az eteti magát fajta. Van benne mézes gabonapehely, pirított szezámmag, darabolt dió, csoki és méz, csupa-csupa finomság. Dupla adagból készült, és az egyszerűség kedvéért nem formáztam, csak egy folpackkal bélelt őzgerincformába öntöttem. Szépen szeletelhető, a magvaktól ropogós, nekünk nagyon bejött. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók egy kb. 10 cm széles, 32 cm hosszú őzgerincformához:

  • 20 dkg szezámmag
  • 2 evőkanál víz
  • 5 evőkanál kristálycukor
  • 25 dkg vaj
  • 20 dkg étcsokoládé (55 %-os)
  • 5 evőkanál méz
  • 20 dkg dió
  • 10 dkg mézes puffasztott búzapehely


  • A szezámmagot zsiradék hozzáadása nélkül, szárazon megpirítottam egy teflon serpenyőben.
  • A kristálycukorból és a vízből sűrű karamellt főztem.
  • Hozzáadtam a vajat, csokit, mézet, és alacsony lángon, folytonos keverés mellett egyneművé főztem.
  • A tűzről lehúzva hozzáadtam a pirított szezámmagot, a durvára darabolt diót és a búzapelyhet, elkevertem.
  • Az őzgerincformát folpackkal kibéleltem, beleöntöttem a meleg masszát, majd miután kihűlt, a lelógó folpackkal betakarva egy éjszakára hűtőszekrénybe tettem.
  • Másnap vékony szeletekre vágva tálaltam.

43 megjegyzés:

  1. Ez nekem is bejönne:) Milyen egyszerű, és tényleg csupa finomság található benne. Tetszik nagyon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hiszem ezt muszály lesz kipróbálnom . A diót nem nagyon kedvelem , azt hiszem pistaccioval és hazelnuttal fogom helyettesíteni . És a búzapehellyel is baj lesz . Errefelé nem láttam ilyent , de gondolom rizs vagy köles is megteszi .
      Azt hiszem , a lehetőség határtalan mi mindent tehetsz még bele ; reszelt narancshély , tépett fodormenta, de akár aszalt gyümölcsdarabkák is
      Bár nekem csak 80% csokim van csak itthon , nem tudom nem lesz-é az túl kemény ? Vagy csak tegyek hozzá több vajat ,esetleg tejszint ?

      Törlés
    2. Ahogy írod, a lehetőségek száma szinte végtelen. :) Finom lehet pisztáciával vagy még inkább mogyoróval, és búzapehely helyett is lehet más puffasztott gabonafélét használni. Ha magasabb kakaótartalmú csokit használsz, szerintem egy kicsit több vajat tegyél hozzá, illetve ebben az esetben a mézből is kicsit többet tennék bele. :)

      Törlés
  2. Jujj de jól néz ki! Jövő héten megcsinálom!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik, igen finom lehet! Jól mutat így hogy őzgerincformában tetted!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, köszönöm, szalámi alakúra formázva is nagyon guszta, nekem is egyszerűbbnek tűnt, annál is inkább, mivel melegen még önthető a massza! :)

      Törlés
  4. Milyen újfajta belevalók, nagyon kíváncsi lettem. Igazán mutatós! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Engem is az újszerűsége fogott meg, és hogy nagyon finomak a hozzávalók már önmagukban is! :)

      Törlés
  5. Szuper kis recept. Ezt az unokáimnak én is megcsinálom.

    VálaszTörlés
  6. Guszta nagyon! Szívesen megkóstolnék egy szeletkét, adok cserébe banános-kókuszos golyókat:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Áll az alku, szerintem mindketten jóljárnánk! :)

      Törlés
  7. Ebben aztán minden földi jó van! Ráadásul szemtelenül jól néz ki! Karácsonyra is jöhetne, már 10 évre való jelöltem van:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is a bőség zavarával küzdök, remélem, az ünnep közeledtével majd lassan letisztul a kép! :)

      Törlés
  8. A pirított szezámmagtól nagyon finom lehet:) a hozzávalóktól pedig tényleg ropogtatni való.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban nagyon fincsi benne a pirított szezámmag, meg persze a többi hozzávaló is! :)

      Törlés
  9. Looks amazing! Thank you for trying out the recipe!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dear Marija, thank your for the recipe, it's really showy and it tastes great! :)

      Törlés
  10. Nagyon jól néz ki! Én is szívesen ropogtatnám. :)

    VálaszTörlés
  11. Jaj, ez a süti nagyon emlékeztet a csokiszalámira, amit karácsonykor szoktunk enni a barátainknál. Irtó finom! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hasonlíthat hozzá, bár nem ismerem a ti recepteteket, szerintem egy picit ropogósabb, legalábbis az általam eddig ismertektől mindenképpen! :)

      Törlés
  12. Hankka drága, elkészült a sós finomság! Remélem kedvedre való ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon is, nagyon pazar ételt készítettél! :)

      Törlés
  13. Olyan szépen készítesz mindent, hogy rögtön megkívánom. :)

    VálaszTörlés
  14. Nagyon finom volt! Ezt Blogkósoltam nálad, meg a tatár cukkínit, hamarosan teszem fel őket :) Mindkettő nagyon nagyon finom, Köszönöm :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vikvi, de örülök, annak pedig különösen, hogy sikerült és ízlett is! :) Várom nagyon a bejegyzésedet! :)

      Törlés
  15. Isteni, elkészitettem, szégyellem de többet ettem belőle, mint a gyerekeim, ugy-e nekük én osztottam be, viszont magamnak is

    VálaszTörlés
  16. Szia! A puffasztott búzapelyhet hogyan teszed bele? Az az ami ilyen korong alakú és rizs is van belőle? Bocsánat, lehet hülye kérdés, csak nekem nem egyértelmű. :( köszönöm szépen

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Nem a korong alakú kell, lehet kapni "szemeset" is. :) http://www.lidl.hu/hu/4174.htm?action=showDetail&id=30441 De ha nem találsz, tulajdonképpen puffasztott rizzsel is vagy bármilyen puffasztott gabonafélével jó lehet. :)

      Törlés