csütörtök, június 14, 2012

Villámgyors kakaós csiga - Blogkóstoló 3.

Trollanyu a háziasszonya a Blogkóstoló nevű játék 3. fordulójának. A játék lényege, hogy a kisorsolt blogról kell készítenünk valamit. Nagyon jó kis játék, jobban megismerjük egymást és egymás blogját. Nekem Gabriella jutott, aminek nagyon örültem. Szinte a kezdetektől követem a blogját, mégis így visszanézve, voltak számomra újdonságok. Arról már nem is beszélve, hogy olyan sok finomságot készít, hogy nem is tudtam választani. Ekkor kértem meg a nagyokat, segítsenek. Ők természetesen a nekik tetsző és az ő ízvilágukoz közel álló finomságokat választották, így most már hárman sem tudtunk megegyezni, mit is válasszunk. Legnagyobb kedvenceink a szakállas pogácsa, a szuperjó pizzagolyó, a túrós zebratorta, a csokoládés linzerrudak, a túrós-sajtos kosárkák, a duplán túrós bukta és még sorolhatnám, de inkább nézzetek szét Gabinál, érdemes! Mi végülis konszenzusra jutottunk, és elkészült a villámgyors kakaós csiga. Nagyon jó döntés volt, tényleg nagyon finom, puha, mindenkinek ízlett. Gabi szerint egy gond van vele, mégpedig hogy túl kevés. Ezt kiküszöbölendő, dupla adagot sütöttem, így pont elég volt, uzsira is jutott néhány darab, és reggelire is nagyon finom volt tejjel. Most, hogy visszanéztem az eredeti bejegyzést, vettem észre, hogy nálam lemaradt a tetejéről a porcukor, de sebaj, így is tökéletes volt. A kicsit hosszúra sikerült bevezető után jöjjön a recept, sok sikert hozzá!


Hozzávalók kb. 28-30 darabhoz:
  • 50 dkg tehéntúró
  • 20 dkg porcukor
  • 1 dl tej
  • 10 + 2 evőkanál olaj
  • 50 dkg liszt
  • csipet só
  • 1 csomag sütőpor
  • 8 evőkanál porcukor
  • 4 evőkanál kakaópor


  • A túrót és a porcukrot gépi habverővel elkevertem, közben fokozatosan hozzáadtam a tejet és végül 10 evőkanál olajat is.
  • A lisztet átszitáltam, hozzáadtam a sót és a sütőport, majd hozzádolgoztam a túrós elegyet.
  • A tésztát kettévettem, mindkét részt téglalap alakúra nyújtottam.
  • Megkentem 1-1 evőkanál olajjal, majd rászitáltam 4-4 evőkanál porcukrot és 2-2 evőkanál kakaóport.
  • Feltekertem, 2 cm széles csigákra vágtam.
  • Sütőpapírral bélelt tepsire fektettem, majd előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 20 perc alatt készre sütöttem.
  • Elfelejtettem porcukorral leszórni a tetejét, így sem volt rossz, de úgy az igazi, ha porcukorral megszórjuk. :)

8 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki. Én is besorolom az elkészítésre várók közé.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek lettek! Nekem is volt egy kísérletem ezzel a recepttel, de nem lett ilyen guszta mint a tied:)

    VálaszTörlés
  3. Juj, nagyon kakaós csigák:-) Igazán formásak! Neked sem volt könnyű választanod, Gabinál is sok finomság sorakozik.

    VálaszTörlés
  4. Ahogy mondod: tökkkkkkéletesek!!! Olyan hívogatóan mosolyognak a képeken, hogy egész egyszerűen bűnbe visznek :-)))

    VálaszTörlés
  5. Ezen a recepten már túl vagyok. :DDD Ugye, milyen fincsi?, hát és a képek... tényleg bűnbe visznek!! :)))

    VálaszTörlés
  6. Kedves Hankka! Nagyon szépeket írtál, köszönöm szépen, olyan aranyos vagy! :)
    A villámgyors kakaós csiga recept tökéletes választás volt, és ettől már csak a fotóid és csigáid a tökéletesebbek - nagyon szépek! :) Szerintem érdemes majd egyszer elkészítened a szakállas pogit is, mert olyan finom a sajtos krémmel együtt, de a pizzagolyóval is sikert aratnál gyermekeidnél, hidd el... Na, de a duplán túrós bukta sem semmi - jól kinézted - a kelt tésztájában is van túró, nemcsak a töltelékben, emiatt hihetetlenül puha tésztával rendelkezik. :P
    Nagyon örülök, hogy sikerült választanod, annak pedig még jobban, hogy ízlett a családodnak!
    Üdv.: Gabi

    VálaszTörlés
  7. De jó, olyan gyönyörűek lettek:) Szuper választás volt. Már én is megsütöttem ezt, csak ricottával, úgy is finom:)

    VálaszTörlés
  8. Lányok, örülök, ha tetszik és ha kedvet kaptatok hozzá! :) Tényleg érdemes Gabinál szétnézni, jobbnál jobb recepteket találtok nála! :)

    VálaszTörlés