kedd, április 24, 2012

Medvehagymás sörkifli

Nap mint nap medvehagymás receptekkel találkozunk, ami nem csoda, hiszen most van a szezonja. A hét végén én is vettem egy nagy csomag medvehagymát, nagyon szeretem az ízét és az illatát. A jól bevált sörkifli receptemet vettem elő, csak sós margarin helyett sós kacsazsírral kentem és medvehagymával szórtam meg a lapokat. Az ok pedig, amiért tegnap sós süti készült, hogy ma meccset nézünk. Ha szeretitek a focit, nézzétek meg ma és holnap a Bajnokok Ligája elődöntők második mérkőzéseit, most dől el, hogy kik jutnak a döntőbe. Ezen a szinten már érdemes megnézni a meccseket, nagyon jók szoktak lenni. Szép estét mindenkinek! És sok sikert a kiflikhez!


Hozzávalók:
  • 1 dl tej
  • 1 evőkanál cukor
  • 5 dkg élesztő
  • 2 tojás
  • 2 dl kefir vagy joghurt
  • 1 dl olaj
  • 70 dkg finomliszt
  • 1 evőkanál só
  • kacsazsír, 1 teáskanál só, medvehagyma
a tetejére:
  • 1 tojás


  • A medvehagymát megtisztítottam, a levelek középső, vastagabb erét eltávolítottam, majd a leveleket apróra vágtam.
  • A kacsazsírt mikróban megolvasztottam, de éppen csak annyira, hogy ecsettel kenhető legyen, sóval ízesítettem.
  • A tejet meglangyosítottam, feloldottam benne a cukrot, majd belemorzsoltam az élesztőt, és hagytam felfutni.
  • Közben a dagasztógép táljában elkevertem a tojásokat, hozzáadtam a kefirt és az olajat, szintén elkevertem.
  • Rászitáltam a lisztet, hozzáadtam a sót, majd a felfutott élesztőt is.
  • A dagasztóspirállal sima, egynemű tésztává kevertem, és jól kidagasztottam, végül hagytam jól megkelni.
  • Amikor megkelt a tészta, lisztezett deszkára borítottam, 8 részre osztottam, mindegyikből cipót formáltam, majd ezeket is hagytam megkelni.
  • Ezután az első cipót nagy, kb. 25-30 centi átmérőjű körré nyújtottam, vékonyan megkentem  a sós kacsazsírral, és megszórtam az apróra vágott medvehagyma negyedével.
  • Kinyújtottam még egy cipót, befedtem vele az előbbiek szerint elkészített tésztakört, és egy kicsit összenyomtam a két tésztalapot.
  • Ezután 16 egyforma körcikkre vágtam, majd a körcikkek szélesebbik végétől kezdve feltekertem őket kifli formára.
  • A többi tésztacipóval ugyanígy jártam el.
  • Kelni hagytam a kis kifliket, végül sütőpapírral bélelt tepsibe kerültek, tetejüket megkentem az enyhén felvert tojással, és előmelegített, 180 fokos sütőben 20-25 perc alatt készre sütöttem őket.


28 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek, biztos finom! Akkor ennek az adagnak annyi, meccs közben biztos kiürül a tányérod! Jó szúrkolást Nektek!

    VálaszTörlés
  2. Hű, nagyon guszta! Muszáj kipróbálni (részemről meccs nélkül... :D)! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha medvehagyma és kacsazsír nélkül szeretnéd, a töltelékhez 20 dkg margarint kell habosra keverni 1 evőkanál sóval, így is nagyon finom! :)

      Törlés
  3. Olyan szép csinoskákra és egyformákra csináltad. Fincsi lehet. :)
    Ja és szép a terítőd is. :))

    VálaszTörlés
  4. Jó szurkolást! A harapnivaló tökéletes, én meccsen kívül is boldogan berágcsálnám :) Jó ízt adhat neki a kacsazsír.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska, finom íze van a kacsazsírral, egészen más, mint amikor sós margarinnal készítem! :)

      Törlés
  5. Nálunk ez Lala kifli néven ismeretes. A medvehagyma biztos siker, főleg ha kacsazsírral párosul...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tetszik ez a név is, tudod, hogy miért pont Lala?!

      Törlés
  6. Nagyon, nagyon, NAGYON jól néznek ki! És a kacsazsíros kenés...zseniális! Én is imádom nézni az ilyen szintű foci meccseket. Tegnap az első félidő után elaludtam...bocsi...de ma reggel megnéztem a neten a végeredményt és láttam, hogy a Chelsea győzött. Nem gondoltam volna, hogy 10 emberrek megveri a Barcát...A döntőre tuti megsütöm ezt a sörkiflit, szerintem a párom díjazni fogja:) Köszi a receptet!... Ja, és jó szurkolást a döntőre, illetve nektek a Barca miatt a 3. helyezésért:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos a Barca nem jutott be, kíváncsian várom a mai estét. Nagylányom Real drukker, úgyhogy ma is van kiért szurkolni! :)

      Törlés
    2. Húúú...volt min igzulni a Real-Bayern meccsen is! Sajnálom Nagylányt, hogy csapata nem jutott a döntőbe.
      Lehet, hogy butaságot kérdezek, de a BL-ben nem játszanak a 3. helyért? Mert akkor lehetne szurkolni a Real-Barca meccsen is.

      Törlés
    3. Nagylány szomorú, ráadásul a nagy kedvenc, CR7 is kihagyta a büntetőt! :( Legjobb tudomásom szerint a 3. helyért nem játszanak, pedig - bár most játszottak - szívesen megnéznék én is egy Real-Barcát! :)

      Törlés
  7. Nagyon guszta! Pont olyanok mint az én húsos kiflijeim, csak ugye medvehagymás. Eddig eszembe sem jutott hogy összehozzam a kettőt. Szuper !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sósat akartam mindenképpen, eszembe jutott a sörkifli, és rögtön az is, hogy margarin helyett miért ne lehetne kacsazsír és medvehagyma. És jó lett! :)

      Törlés
  8. Imádom a sörkiflit! Ki fogom próbálni a receptedet! Tényleg gyönyörűek lettek! :)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon guszták, a terítőd is szép. Jó meccs nézét, jó kifli evést, és persze jó sörözést :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A sörkifli ellenére a sör elmaradt, sőt, én meleg teával eszegettem, és nagyon jólesett! :)

      Törlés
  10. Nagyon szép kiflik lettek! A horgolt terítők nekem is kedvenceim, és használom is őket! :) Most lehet szentségtörés amit írok de meccset nem nézünk, még a férjem se, ő inkább Forma-1 "rajongó". :D A sörkiflid oda is tökéletesen passzolna!! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Forma 1-ben nálunk Kimi és Alonso a két nagy kedvenc, úgyhogy azokon a hétvégeken, amikor futam van, szintén megy a szurkolás! :) A horgolt terítők pedig olyan szépek tudnak lenni, miért ne használnánk? :)

      Törlés
    2. hankka akkor nem lenne vita, mert Apa is Kiminek és Alonsonak, és még pluszba Schumacher-nek szurkol. :))
      A terítőkkel kapcsolatban pedig azt veszem észre, hogy az én és a fiatalabb korosztály nem igazán használják. Pedig még egy modern lakásban is igazán mutatós tud lenni! :))

      Törlés
    3. Teljesen egy véleményen vagyunk, a mai fiatalok valóban nemigen tennének ki ilyen terítőket, pedig az egyszerűbb mintázatúak szerintem is szépek lehetnek modern környezetben is! :)

      Törlés